;
coinex

گوگل اسیستنت رمز عبور را به‌صورت خودکار به‌روزرسانی می‌کند

طبق گزارشات منتشر شده، اخیرا گوگل قصد دارد قابلیت به‌روز‌رسانی خودکار رمز عبور توسط گوگل اسیستنت (Google Assistant) را برای کاربران بیش‌تری فعال کند.

به تازگی خبری از افشاگر معروف به نام مک واینباج در حساب کاربری توییتر او منتشر شده است. به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد قابلیت به‌روز‌رسانی خودکار رمز عبور توسط گوگل اسیستنت را به صورت گسترده‌تر برای تعداد بیش‌تری از کاربران خود، منتشر کند.

قابلیت به‌روز‌رسانی خودکار رمز عبور توسط گوگل اسیستنت

طبق گزارش واینباخ، گوگل در این به‌روز‌رسانی هشداری را مبنی بر تغییر رمز عبور در مرورگر کروم نشان می‌دهد که در کنار آن گزینه‌ای جدید برای تغییر خودکار رمز عبور تعبیه شده است. کاربر پس از انتخاب این گزینه و تایید درخواست به‌روز‌رسانی رمز عبور به صورت خودکار، این قابلیت را بر روی دستگاه خود فعال می‌کند و می‌تواند از قابلیت به‌روز‌رسانی خودکار رمز عبور توسط گوگل اسیستنت بهره ببرد.

قابلیت به‌روز‌رسانی خودکار رمز عبور توسط گوگل اسیستنت

گفتنیست که ساز و کار این قابلیت سال پیش در کنفرانس Google I/O مطرح شد و در حال حاضر فقط در وب‌سایت‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، عمل می‌کند. گوگل سعی دارد این قابلیت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسعه دهد تا کاربر تنها با فعال کردن قابلیت به‌روز‌رسانی خودکار رمز عبور توسط گوگل اسیستنت از طریق دستیار صوتی وارد صفحه مربوط به تغییر رمز عبور شود و پس از انجام عملیات لازم توسط کاربر، مدیر رمزعبور مرورگر کروم، فورا اطلاعات جدید را ایجاد و سپس ذخیره کند.

همچنین طبق گزارش AndroidPolice، کاربران نیز می‌توانند در گزینه Check Passwords در زیرمنو Passwords در تنظیمات مرورگر کروم، از به خطر افتادن رمزهای عبور ذخیره شده خود، مطلع شوند که در صورت فعال بودن گزینه تغییر خودکار، می‌توانند از طریق گوگل اسیستنت، برای تغییر رمزعبور خود اقدام کنند.

قابلیت به‌روز‌رسانی خودکار رمز عبور توسط گوگل اسیستنت

قابلیت به‌روز‌رسانی خودکار رمز عبور توسط گوگل اسیستنت بر پایه Duplex one the Web گوگل توسعه داده شده است که با بهره‌گیری از این قابلیت، به دلیل ذخیره بودن اطلاعات از قبل، می‌توانید سرعت خود را در کارهایی مانند سفارش غذا، رزرو بلیط هواپیما، سینما، پرکردن فرم‌ها و یا کارهای دیگر از این قبیل را افزایش دهید. به گزارش 9to5Google ویژگی به‌روزرسانی خودکار رمزهای عبور، از نوامبر 2021 (آبان 1400) برای تعدادی از کاربران در دسترس است، اما به مروز زمان برای همه کاربران فعال خواهد شد.

البته گفتنیست که قابلیت تغییر خودکار رمزهای عبور درمعرض خطر، از گذشته روی سیستم‌هایی مانند LastPass و Dashlane فعال بوده است، اما به دلیل اینکه اکثر کاربران از قابلیت تغییر رمزعبور پیش‌فرض در مرورگرشان بهره می‌برند، این قابلیت می‌تواند برای این دسته از کاربران بسیار کاربردی واقع شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد قابلیت به‌روز‌رسانی خودکار رمز عبور توسط گوگل اسیستنت چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر