قوی ترین نسخه های دکتر استرنج ؛ 15 ورژن دکتر استرنج در کمیک های مارول

در کمیک‌های مارول، دکتر استرنج تعداد نسخه‌های مختلف زیادی دارد. با فیگار بمانید تا با قوی ترین نسخه های دکتر استرنج آشنا شوید.

در چهارمین قسمت سریال ?…What If (نقد قسمت 4 سریال what if)، ما شاهد حضور یکی از قوی ترین نسخه های Doctor Strange ، نسخه تاریک و تراژیک دکتر استرنج بودیم. او با به‌دست آوردن جادوی تاریک توانست به یکی از قدرتمندترین نسخه های دکتر استرنج در مولتی‌ورس MCU تبدیل شود.

در تریلر‌های منتشر شده، اکنون مشخص شده است که نسخه‌های مختلفی از دکتر استرنج در Multiverse Of Madness (واکنش منتقدان به دکتر استرنج در جهان های موازی جنون) حضور دارند. به نظر می‌رسد که آنها بر اساس بهترین نسخه های دکتر استرنج در کمیک‌های مارول (بهترین کمیک های مارول 2022) انتخاب شده‌اند.

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج

15 ورژن دکتر استرنج در کمیک های مارول

شما می‌توانید فهرست قوی ترین نسخه های دکتر استرنج را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج
قوی ترین نسخه های دکتر استرنج

این نسخه‌های مختلف دکتر استرنج هم در ورس (جهان) اصلی مارول (Earth-616) و هم در ورس‌های دیگر کمیک (بهترین کمیک های مارول تاریخ) حضور دارند. بعضی از آنها قدرت جادویی فراوان خود را از راه‌های پاک به‌دست آورده‌اند و برخی مسیر‌های تاریک‌تر یا برخی مواقع احمقانه‌تر را طی کردند تا بتوانند برتری خود در جادو را ثابت کنند.


حضور هر کدام از قدرتمندترین نسخه های Doctor Strange در این لیست در فیلم دکتر استرنج: جهان‌های موازی جنون کاملا ممکن است.

Carlo Strange

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج
قوی ترین نسخه های دکتر استرنج, قدرتمندترین ورژن های دکتر استرنج

دکتر استرنج در واقع اولین دکتر استرنج در کمیک‌های مارول نیست. اولین ورژن دکتر استرنج، کارلو استرنج بود. او هیچ قدرت ماوراءطبیعی ندارد و از هوش و تکنولوژی‌هایی که در دسترسش می‌باشد استفاده می‌کند.

کارلو استرنج مخترعی بود که توانست تفنگ‌های لیزری و دستگاه‌هایی که هوش ذهن را تقویت می‌کرد بسازد. او تنها چند ماه در کمیک‌های مارول از دکتر استرنج پیشی گرفت و اولین بار در Tales of Suspense#41 در سال 1963 ظاهر شد.

The Necromancer

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج
قوی ترین نسخه های دکتر استرنج, قوی ترین نسخه های Doctor Strange

The Necromancer که یکی از قدرتمندترین ورژن های دکتر استرنج است، به عنوان دوپلگانگر دکتر استرنج نیز شناخته می‌شود. قدرت‌های او بسیار مشابه با قدرت‌ها و توانایی‌های جادوگر عالی (Sorcerer Supreme) است. او دارای دانش فوق العاده‌ای از هنرهای عرفانی باستانی می‌باشد و به قدرتی غیرقابل تصور برای به کارگیری آنها دسترسی دارد.

The Necromancer در برخی از بهترین کمیک های دکتر استرنج در دهه 90 میلادی ظاهر شد و می‌توان شاهد حضور او در دکتر استرنج 2 بود.

Strange 2099

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج
Strange 2099

Strange 2099 که به اسم جینی نیز شناخته می‌شود، صد سال در آینده در یکی از تاریک ترین جدول زمانی کتاب های کمیک مارول ظاهر شد. این جادوگر عالی دارای قدرت‌های جادویی متعددی است، از جمله مقاومت در برابر تغییرات در خط زمانی توسط اعمال در گذشته.

توانایی‌های اصلی او، از جمله ایجاد توهمات و شفای جادویی، به اندازه دکتر استرنج پیشرفته نیست. زمانی که جینی وارد مارول کامیکس شد، آموزش زیادی مانند دکتر استرنج نداشت ولی او در جادوگری استعداد زیادی دارد.

MC2

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج
قوی ترین نسخه های دکتر استرنج, قدرتمندترین نسخه های دکتر استرنج

جهان جایگزین MC2 در Earth-982 به آینده مارول کامیکس در چند دهه آینده چشم دوخته است. در این جهان، دکتر استرنج دیگر جادوگر اعظم نیست، اما همچنان استاد هنرهای عرفانی باقی مانده است. قدرت‌های MC2 با دکتر استرنج یکی است و از آنها برای روبرو شدن با داک مگوس، جانشین او استفاده کرد.

داک مگوس در واقع دکتر استرنج را در این رویارویی شکست داد و نشان داد که این جادوگر معروف دیگر شکست‌ناپذیر نیست.

Sir Stephen Strange

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج
قوی ترین نسخه های دکتر استرنج, بهترین نسخه های دکتر استرنج

Sir Stephen Strange متعلق به جهان Earth-311 در سال 1602 است، جایی که جهان مارول در یک محیط الیزابتی وجود دارد. او تمام قدرت‌ها و توانایی‌های دکتر استرنج را دارد و از قدرت‌های خود برای دستیابی به ارتباط کوتاهی با نسخه کمیک یواتو واچر (واچر ها در مارول) استفاده کرد.

این ارتباط به Sir Stephen Strange بینش نادری نسبت به مولتی‌ورس و خطری که واقعیتش با آن روبروست، داد. Sir Stephen Strange از دانش خود برای نجات دنیای خود استفاده کرد و به دلیل خیانت توسط شاه جیمز کشته شد. اگرچه این دقیقاً پایانی برای استرنج نبود.

 

Punisher Strange

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج
قوی ترین نسخه های دکتر استرنج, قدرتمندترین نسخه های Doctor Strange

نسخه‌های جالب زیادی از دکتر استرنج در کمیک‌های مارول وجود دارد و یکی از آنها پانیشر استرنج است. او تمام توانایی‌های دکتر استرنج را دارد. اما تجربه زیادی در جادوگری ندارد. او میل بی بند و باری پانیشر برای خشونت را دارد که او را به یکی از قدرتمندترین ورژن های دکتر استرنج تبدیل کرده است.

Ultimate Doctor Strange

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج
Ultimate Doctor Strange

به نظر می‌رسد Ultimate Doctor Strange که فرزند دکتر استرنج است، قدرتمند‌تر از پدرش باشد. همین می‌تواند یک دلیل خوب برای حضور او در لیست قوی ترین نسخه های Doctor Strange باشد. استفن استرنج جونیور که در Earth-1610 حضور دارد، می‌تواند قدرت‌های مختلفی را بدون استفاده از هیچ جادویی از جمله هیپنوتیزم به کار گیرد.

تقریباً تمام قدرت‌هایی که پدرش استفن استرنج داشت، از طریق جادو یا تمرینات شدید به دست آورده بود. او در زمینه هنرهای عرفانی مهارت کمتری نسبت به پدرش دارد، زیرا آموزش زیادی ندیده است.

Ducktor Strange

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج
قوی ترین نسخه های دکتر استرنج

Ducktor Strange، مالارد هنرهای عرفانی، از همان جهان هاوارد اردک می‌آید. این نسخه دکتر استرنج نیز، تمام توانایی‌های دکتر استرنج را دارد.

کاری که باعث شد تا داکتور استرنج در لیست قدرتمندترین نسخه های دکتر استرنج قرار بگیرد، انتقال مردم Earth-791021 به ورس اصلی مارول Earth-616 با استفاده از جادو و مهارت عظیم خود بود.

Croctor Strange

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج
قوی ترین نسخه های دکتر استرنج

کروکتور استرنج به عنوان یک نسخه تمساح از استرنج به صفوف یکی از بهترین گونه‌های لوکی، تمساح لوکی می‌پیوندد. جدا از قابلیت‌های خزنده‌ای او، قدرت‌های کروکتور استرنج و دکتر استرنج مشابه هم هستند.

کراکتور استرنج از همان دنیای Spider-Ham در انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse سرچشمه می‌گیرد. با حضور Spider-Ham در دنیای سینما، مشاهده کراکتور استرنج در پرده بزرگ غیرممکن نیست.

Clea

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج
Clea

Clea یکی از قدرتمند‌ترین و بهترین نسخه های دکتر استرنج در کمیک‌های مارول است. زیرا او نه تنها یکی از شاگردان جادوگر عالی است، بلکه یک موجود قدرتمند از بُعد تاریک دورمامو نیز می‌باشد.

کلیا در ابتدا جادوگر عالی بُعد تاریکی بود و اکنون پس از مرگ دکتر استرنج در کمیک‌های فعلی، جادوگر عالی جهان Earth-616 شده است. مهارت خارق‌العاده او در جادو، او را به انتخابی ایده‌آل برای جایگزین کردن او با استرنج تبدیل کرد.

Strange-Thing

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج
Strange-Thing

Strange-Thing، ترکیب قدرتمند دکتر استرنج و Man-Thing، دارای توانایی‌های خارق‌العاده هر دو شخصیت می‌باشد. Strange-Thing نه تنها به عنوان یکی از قدرتمندترین جادوگران در دنیای مارول شناخته می‌شود، بلکه به عنوان نگهبان سلسله تمام واقعیت‌ها روی زمین به او این توانایی را می‌دهد که واقعیت را جابجا کند و ابعاد متقاطع را تغییر دهد.

Right Hand Of Doom

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج
Right Hand Of Doom

این نسخه دکتر استرنج به عنوان دست راست دوم در جنگ‌های مخفی 2015 خدمت می‌کند. او همچنین قدرت و پتانسیل این را داشت که در جهان خود God-Emperor شود، اما این شانس را رد کرد. این نشان می‌دهد که دست راست دوم از قدرت فوق العاده‌ای برخوردار بود. اما برای نجات او از خشم دوم که او را به دلیل خیانت به تاج و تخت کشت، کافی نبود.

Disciple Of Dormammu

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج
Disciple Of Dormammu

دکتر استرنج در سریال ?…What If (حقایق سریال What If)، برای نجات جان کریستین، مسیری تاریک را طی می‌کند. Disciple Of Dormammu نیز همچین مسیری را طی می‌کند. استرنج به عنوان شاگرد دورمامو به قدرت عظیمی دست می‌یابد.

این نسخه دکتر استرنج، بارون موردو را حتی پس از بهبودی دست‌های زخمی‌اش، به قتل می‌رساند. در کمیک‌های مارول، او خواهر دورمامو، اومار را از زندان بُعدی‌اش آزاد می‌کند و با او علیه اربابش توطئه می‌کند.

Black Priest Doctor Strange

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج
قوی ترین نسخه های دکتر استرنج, بهترین نسخه Doctor Strange

Black Priest Doctor Strange این توانایی را دارد تا مولتی‌ورس را در مقیاسی مشابه با واچر درک کند و شاهد آن باشد. او همچنین می‌تواند واقعیت را به سادگی با تنها صحبت کردن تغییر دهد.

Black Priest Doctor Strange تا حدودی شبیه استرنج زامبی‌ مانندی است که در تریلرهای فیلم دکتر استرنج جهان‌های موازی جنون (تحلیل تریلر دکتر استرنج جهان های موازی جنون) نشان داده شده است. Black Priest Doctor Strange جهان‌های زیادی را نابود کرده است. او این کار را می‌کند تا کل مولتی‌ورس را از ناپایدار شدن نجات دهد.

Dr. Strangefate

قوی ترین نسخه های دکتر استرنج
بهترین نسخه Doctor Strange

دکتر استرنج‌فیت ترکیبی از قدرت‌های عرفانی دکتر استرنج از مارول کامیکس و دکتر فیت از دی‌سی کامیکس است. این دو شخصیت قدرتمند دارای بسیاری از قدرت‌های مشابه هستند، اما دکتر فیت این توانایی را دارد که بین جهان‌های موازی سفر کند.

علاوه بر این، این نسخه از دکتر استرنج، که از کراس‌اوور آمالگام کامیکس در دهه 90 پدیدار شد، در واقع چارلز اکساویر است. با قدرت ذهنی پروفسور ایکس، این ترکیب سه شخصیت او را به یکی از قوی ترین شخصیت های کمیک تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار قوی ترین نسخه های دکتر استرنج سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با قوی ترین نسخه های دکتر استرنج

اولین حضور Carlo Strange در چه تاریخی بود؟

کارلو استرنج که در واقع اولین نسخه دکتر استرنج بود، اولین بار در Tales of Suspense#41 در سال 1963 ظاهر شد.

قوی‌ترین نسخه شخصیت دکتر استرنج کیست؟

Dr.StrangeFate که ترکیبی از سه شخصیت دکتر استرنج، پروفسور ایکس و دکتر فیت است، قدرتمند‌ترین نسخه دکتر استرنج می‌باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *