;
coinex

عرضه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به تعویق افتاد

از زمان عرضه نسخه بهبود یافته تراشه پرچم‌دار کوالکام با پسوند «Plus» سال‌ها می‌گذرد و انتظار برای آن، همچنان ادامه خواهد داشت. عرضه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس شرکت کوالکام باز هم به تعویق افتاده است.

طبق اظهارات افشاگران معروف چینی، عرضه تراشه SNAPDRAGON 8 GEN 1 PLUS به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین به تعویق افتاده است. به احتمال زیاد این تراشه در نیمه دوم سال 2022 روانه بازار خواهد شد. به علت تأخیر در انتشار اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس، گوشی‌های موبایلی که از این تراشه استفاده می‌کنند نیز با تأخیر منتشر می‌شوند.

کرونا عامل تأخیر عرضه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس

آژانس دولتی Xinhua به نقل از رهبران سیاسی چین اعلام کرد کاهش اقدامات در راستای از بین بردن ویروس کرونا منجر به گسترش این ویروس خواهد شد. این امر بر اقتصاد، توسعه اجتماعی و زندگی مردم تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

ویروس کرونا باعث ایجاد تأخیر در عرضه بسیاری از محصولات فیزیکی شده است. تراشه نسل جدید کوالکام با نام SNAPDRAGON 8 GEN 1 PLUS یکی از این محصولات است. طبق گزارش‌های غیر رسمی، اولین گوشی مجهز به این پردازنده توسط شرکت موتورولا تولید می‌شود. شرکت‌های موتورولا و کوالکام روابط بسیار خوبی با یک‌دیگر دارند.

عرضه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به تعویق افتاد

اولین گوشی که با پردازنده‌های نسل جدید کوالکام روانه بازار می‌شود، Motorola Edge 30 Ultra نام دارد. اخیرا فهرستی از 6 گوشی شیائومی منتشر شد که گفته می‌شد از تراشه اسنپدراگون 8Gen1Plus برخوردار می‌شوند. اما با انتشار خبر تاخیر در عرضه این تراشه، مشخص نیست که سرنوشت این گوشی‌ها چه خواهد شد.

مشخصات تراشه SNAPDRAGON 8 GEN 1 PLUS

بر خلاف نسخه اصلی، نسل پلاس تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 از فرآیند 4 نانومتری TSMC استفاده می‌کند. به دلیل وجود این فرآیند جدید عملکرد Snapdragon 8 Gen 1 Plus بسیار بهتر از نسخه فعلی خواهد بود. از دیگر مزایای تراشه نسل جدید می‌توان به کنترل بهتر و بهینه‌تر قدرت مصرفی اشاره کرد.

به جز مواردی که به آن اشاره کردیم، تراشه Snapdragon 8 Gen 1 Plus تغییر خاصی نسبت به گذشته نداشته است. تراشه جدید همچنان از ساختار سه خوشه‌ای استفاده می‌کند. تراشه Snapdragon 8 Gen 1 Plus از یک هسته بزرگ Cortex X2، یک هسته بزرگ Cortex A710 و یک هسته کوچک Cortex A510 تشکیل شده است. فرکانس پردازنده برابر با 2.99 گیگاهرتز است. به احتمال زیاد در بخش GPU تراشه جدید اسنپ دراگون شاهد پیشرفت باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تأخیر عرضه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر