;
coinex

شرکت های بزرگ تکنولوژی برای حذف رمز عبور همکاری می‌کنند؛ طرحی برای امنیت بیشتر در اینترنت

شرکت‌های اپل، گوگل و مایکروسافت اعلام کردند که تا سال آتی، حذف رمز عبور و جایگزینی آن با روشی بهتر را بر روی دستگاه‌های خود اعمال خواهند کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم به جزئیات بیش‌تری از این خبر بپردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

سه شرکت مذکور، به نهاد امنیتی FIDO تعهد دادند که در اجرایی شدن استاندارد «ورود بدون رمز عبور» همکاری داشته باشند و از حذف رمز عبور نیز حمایت کنند تا کاربران برای امنیت هرچه بیش‌تر نیازی به وارد کردن رمز عبور در دستگاه‌های خود را نداشته باشند.

حمایت شرکت‌های اپل، گوگل و مایکروسافت از حذف رمز عبور

اپل که برای اولین بار در سال 2020 به اتحادیه FIDO یا Fast Identity Online پیوست، حال به همراه شرکت‌های گوگل و مایکروسافت به دنبال مسیری در راستای حذف رمز عبور برای ورود به وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها است. درواقع تمام اقدامات شرکت اپل در جهت اجرایی شدن اهداف FIDO بوده و این شرکت در بیانیه‌ای که توسط FIDO ارائه شده، هدف خود را از به کارگیری و حمایت این فناوری به طور کامل شرح داده است.

حذف رمز عبور

فیدو درواقع احراز هویت از طریق وارد کردن رمز عبور را از بزرگترین مشکلات امنیتی کاربران اینترنت می‌داند. همچنین معتقد است که حتی مدیریت رمز عبور نیز در اکثر موارد می‌تواند سخت و مشکل‌ساز باشد. Fast Identity Online درواقع راه‌حل تمام این مشکلات را در حذف رمز عبور می‌داند. همچنین FIDO در این‌باره اعلام کرد: «کاربران از طریق همان فرآیندی که هر روز چندین بار برای باز کردن قفل دستگاه‌های خود انجام می‌دهند، وارد سیستم خواهند شد. مانند تاییدیه از طریق اسکن اثر انگشت یا چهره یا پین دستگاه.»

گفتنیست که هنوز اطلاعات دقیقی از ارائه روش‌های دیگر که جایگزین رمز عبور خواهند شد، در دسترس نیست و نمی‌توان گفت استفاده از پین در گوشی‌های آیفون که تنها 4 و یا 6 عدد است، دقیقا چه تفاوتی با رمز عبور دارد. این دسته از موارد اطلاعات جزئی‌تری هستند که در آینده با اجرایی شدن حذف رمز عبور، آشکار خواهند شد.

حذف رمز عبور

«کرت نایت»، مدیر ارشد بازاریابی محصولات پلتفرم اپل در رابطه با ورود بدون رمز عبور گفت: «همانطور که ما محصولاتمان را به نحوی طراحی می‌کنیم که پویا و توانا باشند، همچنین آن‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کنیم که خصوصی و امن باشند. همکاری با صنعت برای ایجاد روش‌های ورود به سیستم جدید و ایمن‌تری که سطح بهتری از محافظت را ارائه می‌کنند و آسیب‌پذیری‌ها رمز عبور را از بین می‌برند، برای ساخت محصولاتی که حداکثر امنیت و تجربه کاربری شفافی را ارائه می‌کنند، در مرکز توجه وجود دارد. تمام این کار‌ها با هدف ایمن نگه داشتن اطلاعات شخصی کاربران انجام می‌شود.»

با این حال که کمپانی‌های اپل، گوگل و مایکروسافت از حمایت و اجرای احراز هویت بدون رمز عبور، در سال آینده خبر دادند؛ اما نمی‌توان به طور قطع تاریخ دقیقی برای دسترسی به این قابلیت، اعلام کرد. به نظر می‌رسد اپل در کنفرانس WWDC 2022 که 16 تا 20 خرداد برگزار می‌شود و به جدیدترین نسخه سیستم عامل‌هایش مربوط می‌شود، درباره آن توضیح بیشتری ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد حذف رمز عبور برای احراز هویت و جایگزینی دیگر روش‌های امنیتی به جای این روش ، چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر