;
coinex

احتمال لغو معامله خرید توییتر توسط ایلان ماسک وجود دارد

پس از اعلام خبر خرید 44 میلیارد دلاری توییتر توسط ایلان ماسک، حال این نخستین باری است که روند این معامله با مشکل حقوقی مواجه شده و احتمال لغو معامله خرید توییتر وجود دارد. در ادامه‌ی این مطلب به جزئیات کامل‌تری از این خبر می‌پردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

طبق قانون موسوم به تبصره 203، سهام‌دارانی که بیش از 15 درصد سهامی از یک شرکت را در اختیار داشته باشند، نمی‌توانند بدون گرفتن رضایت دو سوم سهام‌داران دیگر، تمام سهم کمپانی را خریداری کنند. حال بر اساس این تبصره، صندوق بازنشستگی فلوریدا ادعا کرده است که ایلان ماسک، مدیرعامل خودروسازی تسلا، با داشتن سهمی بیش‌تر از 15 درصد، بر اساس تبصره 203، نمی‌تواند معامله خرید توییتر را تا 3 سال آینده یعنی تا سال 2025، نهایی کند، مگر آنکه بتواند رضایت سایر سهام‌داران را جلب کند.

صندوق بازنشستگی پلیس اورلاندو نیز شکایت خود را علیه معامله ایلان ماسک و توییتر در دادگاه کیفری ایالت دلاور آمریکا ثبت کرد.  همچنین این نهاد اعلام کرد که هیئت مدیره توییتر در انجام وظایف خود و بررسی موقعیت، کوتاهی کرده و حتی از جک دورسی و پاراگ آگاروال نیز که از سهام‌داران توییتر به شمار می‌آیند، به عنوان مدعی علیه نام برده است. در پی این شکایت، «ان ام. لیپتون»، استاد دانشکده حقوق «تولین» نیز اعلام کرد که این پرونده با خود چالش‌های حقوقی و همچنین حواشی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

لغو معامله خرید توییتر بر اساس تبصره 203

وکلای صندوق بازنشستگی فلوریدا در رابطه با لغو معامله خرید توییتر توضیحاتی را ارائه دادند که بر اساس این توضیحات، ماسک در ابتدا تنها مالک 10 درصد از سهام توییتر بوده که در آن موقع، مشمول تبصره 203 نمی‌شد؛ اما پس از مدتی، همکاری خود را با شرکت‌های مورگان استنلی و جک دورسی، آغاز می‌کند که هر کدام از این دو شرکت، به ترتیب سهامی معادل 8.8 و 2.4 را دارا هستند. طبق همکاری شرکت‌های مذکور با مدیرعامل تسلا، طرف خریدار بیش از 15 درصد از سهام کل را دارا می‌شود که بر اساس تبصره 203، به عنوان «سهام‌دار علاقه‌مند» شناخته می‌شود.

لغو معامله خرید توییتر

در صورت تایید شکایت صندوق بازنشستگی توسط دادگاه، دو حالت اتفاق خواهد افتاد که یکی از آن‌ها شامل لغو معامله خرید توییتر و یا به تعویق انداختن آن می‌شود و دیگری نیز کسب رضایت دو سوم دیگر سهام‌داران توییتر است. گفتنیست که از زمان امضای قرارداد معامله خرید توییتر، ایلان ماسک وعده‌های زیادی را در راستای بهبود این پلتفرم داده که یکی از آن‌ها افزایش 5 تا 10 برابری بازدهی توییتر است. حال باید دید که آیا کمیسیون تجارت فدرال آمریکا شکایت صندوق بازنشستگان را رد می‌کند یا تصمیم به انجام تحقیقات گسترده‌تری درمورد این معامله می‌گیرد؟ و اگر در صورتی که این شکایت تا ماه آینده، تایید شود، سهام‌داران دو سوم دیگر توییتر، به نهایی شدن این قرارداد رضایت خواهند داد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد لغو معامله خرید توییتر چیست؟ به نظر شما آیا ایلان ماسک در آخر موفق به گرفتن کل سهام توییتر می‌شود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر