;
coinex

رئیس بانک مرکزی: ارز دیجیتال ملی به زودی آزمایش می‌شود

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، آزمایش ارز دیجیتال ملی تا چند ماه دیگر و در برخی مناطق کشور آغاز خواهد شد. پیش از این نیز کشورهای دیگر ارز دیجیتال ملی را آزمایش کرده‌‌اند و آمارها نشان می‌دهد که استقبال از آنها در یک‌سال گذشته، رشد دو برابری داشته است.

علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که تا چند ماه دیگر و برای حدود 6 ماه، ارز دیجیتال ملی در برخی از مناطق کشور آزمایش خواهد شد. پیش از این نیز مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته بود به زودی فاز اول ارز دیجیتال ملی ایران به نام «رمزریال» به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

ارز دیجیتال ملی «رمزریال» وارد دوره آزمایشی خواهد شد

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد، صالح‌آبادی، رئیس بانک مرکزی در جریان جلسه همفکری با صاحب‌نظران و اساتید حوزه اقتصاد با محوریت رمزپول بانک مرکزی گفت:

موضوع رمزپول بانک مرکزی از مدت‌ها قبل در نهاد سیاست‌گذار پولی و بانکی مطرح بوده، لیکن در این دوره کارگروهی متشکل از کارشناسان اقتصادی، فنی و نشر اسکناس این موضوع را تا مرحله عملیاتی به صورت آزمایشی به سرانجام رساندند.

رئیس بانک مرکزی: ارز دیجیتال ملی به زودی آزمایش می‌شود

صالح‌آبادی در خصوص الویت بانک مرکزی افزود: اولویت بانک مرکزی در این مقطع اصلاح نظام بانکی در اضلاع سه گانه است، اما موضوعات مهم که اکنون در سطح جهان نیز مطرح است از جمله رمز پول ملی از نظر بانک مرکزی دور نمانده و در این خصوص تصمیمات و اقدامات مهمی انجام شده است و در همین راستا طی ماه‌های آتی شاهد اجرای آزمایشی این طرح در برخی مناطق از کشور خواهیم بود.

باید در زمینه رمزپول ملی فرهنگ‌سازی شود

رئیس شورای پول و اعتبار با تأکید بر فرهنگ‌سازی و آموزش توضیح داد:

در کنار عملیاتی‌کردن این طرح به‌صورت آزمایشی حتماً باید آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی در این زمینه توسط کارشناسان انجام گیرد.

صالح‌آبادی همچنین در مورد مدت زمان آزمایش این طرح گفت و درباره بازه زمانی آزمایش آن توضیح داد. صالح‌آبادی بازه زمانی آزمایشی بودن این طرح را 6 ماه اعلام کرد و گفت: بعد از این بازه زمانی ضمن آسیب‌شناسی موضوع، گزارش این طرح در اختیار صاحب‌نظران اقتصادی و بانکی قرار می‌گیرد تا از نقطه نظرات فرهیختگان در این حوزه بهره گرفته شود.

در این جلسه نیز صاحب‌نظران اقتصادی با بحث و بررسی موضوع رمز پول ملی بانک مرکزی، راهکارهای پیشنهادی برای اجرای موفق‌تر این طرح را مطرح و کارشناسان بانک مرکزی نیز به سوالات و ابهامات مدعوین پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره  ارز دیجیتال ملی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر