;
coinex

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین ؛ کدام بازی را دانلود کنیم؟

آیا شما هم یک گیمر هستید و به دنبال بازی‌های کامپیوتری آفلاین و آنلاین هستید؟ با بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین همراه ما باشید.

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین شامل موارد بسیاری می‌شود که ما در این نوشتار، به بررسی برخی از آن‌ها پرداختیم. افراد بسیاری به دنبال این هستند که بهترین بازی‌های کامپیوتری را پیدا کنند. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم که در این نوشتار، این بازی‌های جذاب را برای شما عزیزان معرفی کنیم. اگر شما هم به دنبال این بازی‌ها هستید، می‌توانید ما را تا پایان همراهی کرده و از آن‌ها مطلع شوید.

ممکن است شما یک گیمر باشید و به بازی‌های متفاوتی علاقه داشته باشید. همان طور که می‌دانید، ژانرهای متفاوتی برای بازی در دسترس است که توانسته افراد متفاوتی را به سمت خود جلب کنند. برای این‌که یک بازی جذاب داشته باشید، بهتر است در ابتدا ژانر موردعلاقه خود را یافته و سپس آن را دانلود کنید. یکی از مهم‌ترین بازی‌هایی که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، بازی‌های PC است که طرفداران مخصوص به خود را دارند.

سبک استراتژیک یکی از محبوب‌ترین ژانرهای بازی است که می‌توانید داشته باشید. این بازی‌ها هم به‌‌صورت آنلاین و هم به‌صورت آفلاین برگزار می‌شوند و شما می‌توانید هر دو مورد را برای خود داشته باشید. اگر در این بازی‌ها برای خود حریف واقعی داشته باشید، می‌توانید لذت دوچندان آن‌ها را احساس کنید. در بسیاری موارد، شما حتی نمی‌توانید حریف خود را هم پیش‌بینی کنید. در این نوشتار، برخی از مهم‌ترین بازی‌ها را برای شما نام می‌بریم تا بهتر بشناسید.

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین

همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین شامل موارد زیادی می‌شوند که طرفداران زیادی را از آن خود کرده‌اند. علاوه بر ای بازی‌ها، شما می‌توانید بهترین بازی‌های موبایلی ارز دیجیتال برای اندروید و iOS را مشاهده کرده و این بازی‌ها را بهتر بشناسید. علاوه بر بازی‌های استراتژیک، ژانر دیگری هم برای بازی‌ها وجود دارد. این مورد شامل بهترین بازی‌های علمی تخیلی 2022 می‌شوند.

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین

نوعی ژانر دیگر که در بازی‌های آنلاین و یا آفلاین وجود دارد، بازی‌های زامبی محور است. به همین دلیل هم ما لیست بهترین بازی‌های زامبی برای اندروید و آیفون را برای شما فراهم کرده‌ایم. در این فهرست، 24 بازی موبایلی جذاب را مشاهده می‌کنید.

آیا شما هم به بازی‌های PS5 علاقه دارید؟ اگر جواب شما مثبت است، نگاهی به لیست بهترین بازی‌های PS5 در سال 2022 بیندازید. در این فهرست، شما می‌توانید تمام بازی‌های جدید پلی‌استیشن 5 را بهتر بشناسید. در ادامه این نوشتار، برخی از مهم‌ترین و بهترین بازی های استراتژیک برای PC در سال 2022 را برای شما شرح می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، ما را تا انتها همراهی فرمایید.

بهترین بازی‌های استراتژیک PC در سال 2022 کدام‌اند؟

گاهی اوقات، ممکن است که برخی ژانر‌های بازی مانند بازی‌های مبارزه‌ای شما را به خود جذب نکند و شما به سبک دیگری از بازی علاقه داشته باشید. در این بازی‌ها، بخش‌های اکشن مبارزه‌ای جای خود را دارند و در محل مناسبی برگزار می‌شوند. بدون شک، در هر بازی شما همواره به هیجان نیاز دارید و در بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین همه چیز در وقت و شرایط مناسب خود رخ می‌دهد.

حالا که بحث از هیجان شد، در اینجاست که بازی‌های استراتژیک به میدان می‌آیند. با شروع این پلتفرم‌ها، شما می‌توانید تجربه متفاوتی از بازی‌های آنلاین و یا آفلاین داشته باشید. البته لازم به ذکر است که بازی‌های استراتژیک در مقابل بازی‌های تاکتیکی قرار دارند.

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین

به یاد داشته باشید که مرز باریکی میان بازی‌های استراتژیک و تاکتیکی وجود دارد که باید از آن مطلع شوید. در بازی‌های استراتژیک، شما این امکان را دارید که تمام بخش‌های مبارزه را به‌تنهایی مدیریت و کنترل کنید. در این بازی‌ها، شما به‌راحتی به اقلام درون بازی، منابع انرژی، پایگاه‌ها و همچنین نیروها دسترسی داشته باشید. بازی‌های StarCraft نمونه‌های بسیار خوبی برای اشاره به این موضوع هستند.

از سوی دیگر، بازی‌های تاکتیکی غالباً بر روی نوع مانور و حرکات نیروها و سایر عناصر مبارزات تمرکز دارد. بازی‌های Gears Tactics مثالی برای اشاره به این نوع بازی‌ها به نظر می‌رسد. شما می‌توانید هر یک از این بازی‌ها را دانلود کرده و آغاز کنید. البته در این جستار، برخی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های استراتژیک را به شما نشان می‌دهیم.

Battlestar Galactica: Deadlock

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین

اگر به دنبال بازی های آنلاین استراتژیک 2022 هستید، Battlestar Galactica: Deadlock می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این بازی با قابلیت‌های بسیار بالایی که دارد، توانسته افراد بسیاری را به سمت خود جذب کند. به همین دلیل هم در بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین قرار گرفته است. اگر می‌خواهید تجربه جدید و متفاوتی از بازی‌های استراتژیک داشته باشید، این بازی کاملاً مناسب شماست.

برای چندین دهه، بسیاری از افراد به سمت بازی‌های علمی تخیلی رفته بودند که Battlestar Galactica هم جزو آن‌ها بود. به‌طوری‌که تاکنون تمام نسخه‌های این بازی توانسته با استقبال بسیار خوبی از کاربران روبرو شود. این بدان معنی است که نسخه‌های این بازی در سال‌های 1978 و 2004 هم توانستند رشد خیلی خوبی از خود نشان دهند.

با شروع این بازی، شما درگیر جنگ‌ها و مبارزات جذابی می‌شوید که احتمالاً در هیچ بازی دیگری آن را تجربه نکرده باشید. با استفاده از این بازی، شما می‌توانید کنترل کاملی بر بازی و نیروهای خود داشته باشید. اگرچه ممکن است در برخی مواقع از بازی، احساس عدم تعادل کنید؛ اما باز هم در Deadlock ویژگی‌هایی را مشاهده می‌کنیم که ممکن از اصلی‌ترین دلایل جذابیت آن‌ها باشند.

Gears Tactics

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین

Gears Tactics هم یکی دیگر از بازی های آفلاین استراتژیک به شمار می‌رود که طرفداران بسیاری دارد. این بازی که توسط شرکت ایکس‌باکس منتشر شد، توانسته موفقیت‌های بسیار فوق‌العاده‌ای برای خود کسب کند. نکته جالب‌توجه درباره این بازی این است که شما ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را در آن پیدا می‌کردید. به بیانی دیگر، سازندگان این بازی تقریباً تمام استانداردهای آن را تغییر دادند.

نکته بسیار جالبی که باید درباره Gears Tactics بدانید، این است که بسیاری از افراد، جذب شخصیت‌های منحصربه‌فرد و دوست‌داشتنی این بازی شدند. علاوه بر این، دلیل دیگری هم وجود دارد که موجب شده این بازی در میان بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین باشد و آن هم شبکه مبارزه فراموش‌نشدنی آن است. در این بازی، شما می‌توانید از سیستم سنگرگیری پرطرفدار آن استفاده کرده و از روایت داستانی آن بهره ببرید.

بازی جذاب Gears Tactics نوعی نسخه جدید از بازی‌های ژانر استراتژیک تاکتیکی است که راحتی قابل‌توجهی برای کاربران به ارمغان می‌آورد. در این پلتفرم، شما با شخصیت‌ها و چهره‌های تقریباً جدیدی مواجه می‌‌شوید که شاید در نسخه‌های قبل آن‌ها را ندیده باشید. به‌طورکلی، بازی Gears Tactics به دلیل داشتن شخصیت‌های دوست‌داشتنی، روایت جذاب و پیچیدگی‌های منحصربه‌فرد، توانسته به یکی از بهترین بازی های استراتژیک برای PC در سال 2022 تبدیل شود.

Halo Wars 2

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین

اگر هنوز هم می‌خواهید بازی های آفلاین استراتژیک را بهتر بشناسید، Halo Wars 2 گزینه خوبی برای شماست. Halo Wars 2 یک بازی کاملاً استراتژیک عالی است که توسط استودیو محبوب ایکس‌باکس منتشر شده و تاکنون توانسته نظر اکثر گیمرها را به سمت خود جلب کند. در این بازی، شما می‌توانید از سیستم استراتژیک و رزمی آن لذت ببرید. در  Halo Wars 2، شما این امکان را دارید که پایگاه‌های نظامی ایجاد کر و به همراه ارتش خود، با دشمنان مبارزه نمایید.

بعدازاین که شما با منابع و واحدهای خود در بازی آشنا شدید، وقت آن می‌رسد که نیروهای مناسبی را ایجاد نمایید. باتوجه‌به قابلیت‌هایی که در Halo Wars 2 یافت می‌شود، می‌توان گفت که این مورد یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین محسوب می‌شود. فرقی ندارد که شما قصد دفاع از پایگاه خود را دارید، یا می‌خواهید پایگاه دشمن را تسخیر کنید، در کل می‌توانید تجربه خوبی از این باز‌ی‌ها داشته باشید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی، می‌توان به طراحی ساده و دوست‌داشتنی آن اشاره کرد. بدین ترتیب، هم افراد تازه‌وارد و مبتدی و هم گیمرهای حرفه‌ای توانایی استفاده از این اپلیکیشن را دارند. پس می‌توان این‌گونه گفت که بازی Halo Wars 2 هم برای افراد مبتدی و هم برای حرفه‌ای کاملاً مناسب است.

StarCraft II: Legacy of the Void

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین

یکی دیگر از مواردی که در میان بهترین بازی های استراتژیک برای PC در سال 2022 قرار می‌گیرد، بازی جذاب StarCraft II: Legacy of the Void است. این بازی، سومین و آخرین بازی فوق‌العاده StarCraft II است که به‌صورت استراتژیک کار می‌کند. برخی از افراد اعتقاد دارند که این گزینه یکی از پیچیده‌ترین نمونه‌های این بازی و درعین‌حال، محبوب‌ترین بازی است که تاکنون ساخته شده است.

برخلاف نسخه قبلی بازی StarCraft II، در این نسخه شما نیازی به خرید نسخه‌های پیشین بازی نخواهید داشت. این امر موجب شده که این بازی کاملاً مستقل باشد و به همین دلیل هم توانسته محبوبیت قابل‌توجهی در میان گیمرها کسب کرده است. باتوجه‌به ویژگی‌های ذکرشده و سایر موارد مربوطه، این گزینه به‌عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین شناخته می‌شود.

شما می‌توانید در مبارزات و کمپین‌های تک‌نفره و به‌صورت مستقل شرکت کرده و از تنوع این بازی بهره‌مند شوید. علاوه بر این، حالت گروهی هم در دسترس است که شما می‌توانید از آن استفاده کرده و از برنامه‌های استراتژیک آن برخوردار شوید. با گذراندن وقت کمی در این بازی، متوجه خواهید شد که Legacy of the Void یکی از بهترین بازی‌های کامپیوتری در تمام دوران است.

یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش محبوبیت این بازی، روایت داستانی آن است که موجب جذابیت آن شده است. البته این بخش شباهت زیادی به نسخه‌های قبلی این بازی دارد. همان طور که گفتیم، در این بازی شما می‌توانید به‌صورت انفرادی و گروهی به آن دسترسی داشته باشید. در نمونه گروهی آن، شما این امکان را دارید که در گروه‌های 12 نفره آغاز به کار کنید که در نسخه قبل، این مورد به‌صورت شش‌نفره بود.

Supreme Commander 2

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین

برخی از افراد می‌گویند که بازی‌های Supreme Commander 2 احتمالاً لیاقت این‌همه تعریف و تمجید را ندارند. بااین‌حال، باز هم مخاطبان مخصوص به خود را دارند که شاید کمتر از نسخه سال 2007 آن باشد. البته این بازی نسبت به نسخه 2007 خود، تغییرات زیادی داشته است که شاید برخی از آن‌ها را دوست نداشته باشید. البته اگر بتوانید این تغییرات را بپذیرید، می‌تواند یک بازی کاملاً سرگرم‌کننده باشد.

این پلتفرم که یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین است، در سبک اکشن، استراتژی و به‌صورت سه‌بعدی اجرا می‌شود. شرکت محبوب Gas Powered Games این بازی را در سال 2010 ساخته و Square Enix هم آن را منتشر کرده است. در این بازی جذاب، شما با مبارزات بسیار بزرگ‌تری مواجه خواهید شد و همین امر هم موجب افزایش جذابیت و محبوبیت بازی شده است.

علاوه بره گیم‌پلی جذاب، Supreme Commander 2 ویژگی‌های دیگری هم دارد که موجب افزایش طرفداران آن شده است. از مهم‌‌ترین قابلیت‌های این بازی، می‌توان به استفاده از سلاح‌های متنوع، ماشین‌های قدرتمند، سربازهای رباتیک و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. با استفاده از این ویژگی‌ها، شما می‌توانید بهترین نوع بازی را اجرا کرده و از آن لذت کافی ببرید. در نسخه جدید این بازی، ویژگی‌های جدیدی یافت می‌شود که باعث شده نسبت به نسخه پیشین خود، جذابیت و گستردی بیشتری داشته باشد.

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین

علاوه بر موارد ذکرشده، خوب است بدانید که این بازی از سه گروه متفاوت از شخصیت‌ها تشکیل شده است. اولین گروه به نام United Earth Federation، افرادی صلح‌جو و میانه‌رو هستند و در پیشرفت تکنولوژیکی هم سطح متوسطی دارند. مهم‌ترین کاری که این افراد انجام می‌دهند، این است که بتوانند امپراتوری زمین را مجدداً احیا کنند.

گروه دوم به نام Aeon Illuminate انسان‌های شروری هستند که قصد دارند به هر نحوی که شده، زمین را از آن خود کنند. این گروه می‌توانند از سیستم‌های پیچیده و ربات‌های متنوعی استفاده کنند. به‌موجب همین ویژگی‌ها هم این پلتفرم یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین است. آخرین گروهی که با آن‌ها مواجه می‌شوید، Cybran Nation نام دارند که شباهت زیادی به انسان دارند. این افراد کاملاً کامپیوتری هستند و در مبارزات، شجاعت بی‌مانندی از خود نشان می‌دهند.

Treachery in Beatdown City

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین

به نظر می‌رسد بازی Treachery in Beatdown City ادای احترامی به بازی‌های قدیمی و کلاسیک beat’em up است که در دهه‌های 1980 و 1990 بازی می‌شدند. در این بازی، شما با ترکیبی از سیستم تاکتیکی محور و طنز روبرو می‌شوید که یک بازی جذاب را به نمایش می‌گذارد تا تجربه کاملاً متفاوتی در اختیار شما قرار دهد. به همین دلیل هم یکی از بهترین بازی های آنلاین استراتژیک 2022 است که قابلیت‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این بازی جذاب که توسط Nuchallenger ایجاد شده، یک پلتفرم کاملاً سرگرم‌کننده است که شما برای داشتن یک بازی بهتر، باید از مغز خود استفاده کنید. بااین‌حال، برخی می‌گویند که سرعت بازی تا حدودی کند باشد و این مورد هم برای طرفداران آزاردهنده باشد. از سوی دیگر، ممکن است طرفداران تاکتیکی به این موضوع واکنش مثبت نشان دهند.

به‌طورکلی، می‌تواند این‌گونه گفت که بازی Treachery in Beatdown City نوعی پلتفرم بر پایه ضرب و شتم است که بخش‌های تاکتیکی قابل‌توجهی به کاربران ارائه می‌دهد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید داستان این بازی تا حد زیادی مشابه فضای سیاسی و فرهنگ امروزی است.

پس با این‌که طراح بازی این پلتفرم را در سال 2012 راه‌اندازی کرد، اما آن را تا امروز به‌روزرسانی می‌کند. همین امر هم موجب مدرن بودن Treachery in Beatdown City شده و به همین خاطر می‌توان این گیم را یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین دانست.

XCOM: Chimera Squad

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین

XCOM: Chimera Squad هم یکی دیگر از بازی های آفلاین استراتژیک است که شرکت Firaxis Games آن را ساخت و سپس 2K هم آن را منتشر کرد. این بازی که زیرمجموعه بازی‌های XCOM بوده، نوعی ژانر نوبتی داشته و نسخه جدید آن، وقایع پنج سال بعد از نسخه XCOM 2 را به نمایش می‌گذارد که در شهر City 31 روی می‌دهد. در این بازی، شما در گروهی به نام Chimera Squad حضور دارید که تمام اعضای این گروه از مأموران ویژه هستند و باید برای از بین بردن خطرات و تهدیدات، با یکدیگر همکاری کنند.

برای بازی کردن در Chimera Squad، شما هم باید عضو یکی از این گروه‌ها شوید. برای اولین‌بار در تاریخ بازی‌های XCOM، امکان مدیریت و کنترل موجودات فضایی فراهم شده است. پس همان طور که متوجه می‌شویم، ما در این‌گونه بازی‌ها با یک طرف انسان و طرف دیگر، موجودات فرازمینی روبرو می‌شویم. درنتیجه، بهتر است که با این موجودات متحد و دوست شد تا بتوانیم به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. بااین‌حال، آن‌ها باز هم مشکلاتی در زندگی با یکدیگر دارند.

این پلتفرم که یکی از بهترین بازی های استراتژیک برای PC در سال 2022 است، به‌خوبی توانسته نیاز و خواسته طرفداران این ژانر را برآورده سازد. تیم سازنده این بازی در آن نوعی سیستم مبارزات جدید قرار داده که موجب افزایش سرعت بازی شده است.

گزینه‌ای به نام Breach Mode در این بازی وجود دارد که باعث شده این گیم در لیست بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین قرار بگیرد. Breach Mode به گیمرها این امکان را می‌دهد که نوع حملات و مبارزات خود را تعیین کنند. درنتیجه، آن‌ها می‌توانند دشمنان خود را غافلگیر نمایند.

XCOM: Enemy Unknown

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین

یکی دیگر از بازی های آنلاین استراتژیک 2022 که طرفداران زیادی دارد، XCOM: Enemy Unknown است. در اغلب مواقع، مشاهد کرده‌ایم که بازی‌های قدیمی طرفداران زیادی ندارند. بااین‌حال، بازی XCOM توانسته به‌خوبی یک فرنچایز دیرینه را احیا کرده و آن را Enemy Unknown بنامد. نسخه قدیمی این بازی به نام X-COM: UFO Defense در سال 1994 منتشر شد که نسخه جدید هم قصد دارد همان تصویر مشابه گذشته را به نمایش بگذارد.

XCOM: Enemy Unknown کاملاً مشابه یک نسخه بازسازی‌شده از نسخه اصلی است. در این بازی هر چیزی که گیمرها به آن علاقه دارند، مانند گیم‌پلی جذاب، حرکات تاکتیکی، مدیریت منابع و سایر قابلیت‌ها را با گرافیک به‌روز، گیم‌پلی ساده و چالش‌های متنوع همراه کرده است. ترکیب هنرمندانه بخش‌های قدیمی با مدرن و امروزی، موجب جذاب این بازی شده است. به همین دلیل هم افراد زیادی به دانلود و استفاده از این بازی تمایل دارند.

کلام آخر

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین شامل موارد متنوعی می‌شوند که ما در این نوشتار، به برخی از بهترین و محبوب‌ترین‌ها اشاره کردیم. این بازی‌ها قابلیت‌های زیادی دارند که موجب جلب‌توجه گیمرهای سراسر دنیا شده‌اند. اگر شما هم به بازی‌های ژانر استراتژیک علاقه دارید، احتمالاً این نوشتار می‌تواند برای شما مناسب باشد. ما در این جستار، بهترین بازی های استراتژیک برای PC در سال 2022 را معرفی کردیم. یکی از آن‌ها را انتخاب و بازی را شروع کنید.

سؤالات متداول

بهترین بازی‌های استراتژیک کامپیوتر در سال 2022 کدام‌اند؟

بازی‌های زیادی در ژانر استراتژیک وجود دارد که ممکن است به آن علاقه‌مند شوید. اما بازی‌های مانند Battlestar Galactica: Deadlock، XCOM: Enemy Unknown و سایر موارد ذکرشده در این نوشتار، می‌توانند در این لیست قرار بگیرند.

فاکتور اصلی برای خوب بودن بازی استراتژی چیست؟

سرعت یکی از مهم‌ترین مواردی است که شما در یک بازی استراتژیک انتظار دارید. بازی‌هایی که به‌صورت اکشن هستند، باید سرعت بالا، گیم‌پلی جذاب و ویژگی‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

منبع: pcmag

نظر شما درباره بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2022 آفلاین و آنلاین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر