;
coinex

ماجرای کارت یارانه نان و نحوه پرداخت آن چیست؟

ماجرای کارت یارانه نان چیست؟ آیا مردم نیاز به گرفتن کارت جدید و باز کردن حساب دارند؟ آیا خرید نان، سهمیه‌بندی می‌شود؟

این‌ها سوالاتی است که با مطرح شدن ماجرای گرفتن کارت یارانه نان در ذهن مردم نقش بسته است. در ادامه قصد داریم در این مطلب به پاسخ این سوالات بپردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

استفاده از کارت یارانه نان و نحوه پرداخت این یارانه

مهران محرمیان وزیر اقتصاد کشور، در رابطه با موضوع مطرح شده در راستای استفاده از کارت یارانه نان اعلام کرد که شایعات منتشر شده در این باره و استفاده از کارت جدید و افتتاح حساب، صحت ندارد. مردم لازم نیست حساب مجدد باز کنند و کارت جدیدی را با عنوان کارت یارانه نان دریافت کنند. ماجرای یارانه نان از این قرار است که نانوایی‌ها ملزم هستند که از دستگاه‌های کارتخوان استفاده کنند و مردم برای خرید نان، طبق روال سابق، تنها با استفاده از کارت بانکی، مبلغ نان را پرداخت می‌کنند. در آخر، مبلغ یارانه نان، از طرف دولت به حساب نانوا واریز می‌شود. درواقع مردم با هر کارت بانکی‌ای که در اختیار دارند، قیمت نان را همانند قدیم پرداخت می‌کنند؛ اما به ازای تعداد تراکنش‌های انجام شده در دستگاه کارتخوان مشخص شده در هر نانوایی، دولت مبلغ یارانه را به حساب نانوا پرداخت خواهد کرد.

کارت یارانه نان

این درحالیست که طی روزهای اخیر، تصاویری از کارت یارانه دو شخص در فضای مجازی پخش شده است که نشان می‌دهد در این کارت‌ها که مربوط به یارانه خرید نان است، مشخصات کامل سرپرست خانوار و همچنین تعداد افراد خانواده و سهمیه نان مشخص شده است؛ اما محرمیان این تصاویر را به کل تکذیب کرده و همچنین اعلام کرده است، هیچ‌گونه کارت جدیدی با عنوان کارت یارانه نان صادر نخواهد شد و افراد برای خرید نان می‌توانند از کارت‌های بانکی خود استفاده کنند.

وزیر اقتصاد در ادامه افزود که اگر خریدی انجام شود که مشمول یارانه کالای اساسی باشد، ابتدا در مرکز مربوطه، برخورداری آن شخص از یارانه کالا چک می‌شود و سپس بخشی از مبلغ از حساب خود فرد کسر شده و بخش دیگر نیز از حساب یارانه که مختص به این کار در نظر گرفته شده است، کم خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد یارانه نان و نحوه پرداخت جدید مبلغ نان چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر