;
coinex

توکن کلاهبرداری CCN چیست و ماجرای تبلیغ آن در کنسرت تتلو در ترکیه چیست؟

کنسرت امیر تتلو در ترکیه حواشی بسیار زیادی داشت که یکی از آنها، تبلیغ توکن کلاهبرداری CCN بود. در ادامه با این توکن و نحوه کارکرد آن آشنا خواهید شد.

کنسرت‌های امیرحسین مقصودلو (ملقب به تتلو) خواننده محبوب نسل جدید همواره جنجال‌های فراوانی به همراه دارد. حواشی کنسرت اخیر تتلو توجه علاقه‌مندان به حوزه رمزارزها را نیز به خود جلب کرده است.

در این کنسرت که در کشور ترکیه برگزار شد، شت کوینی به نام CCN بر روی بنرهای تبلیغاتی سالن قرار گرفت. این ارز به گفته بسیاری از کارشناسان متخصص حوزه کریپتوکارنسی یک پروژه اسکم (کلاهبرداری) به شمار می‌رود.

توکن کلاهبرداری CCN چیست؟

توکن CCN برای اولین بار در مارس 2022 (اسفند 1400) با شعار راه‌اندازی بستر آموزشی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساخته شد. هومن کرمی، سازنده این توکن به زودی شبکه تلویزیونی خود را راه‌اندازی خواهد کرد. در این شبکه مطالبی نظیر آموزش‌های حوزه کریپتوکارنسی و اخبار روز منتشر خواهد شد. شبکه CCN به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته فعال خواهد بود.

توکن کلاهبرداری CCN چیست و ماجرای تبلیغ آن در کنسرت تتلو در ترکیه چیست؟

هومن کرمی که هم اکنون در ترکیه مستقر است، برای تبلیغ توکن خود، اسپانسر کنسرت امیر تتلو شد. این توکن بر روی شبکه بایننس اسمارت چین ساخته شده است. توکن CCN در حال حاضر بیش از 16 هزار و 800 هولدر دارد که آدرس کیف پول اکثر این هولدرها تقلبی است.

پروژه CCN قصد دارد در آینده مارکت پلیسی برای نرم‌افزارها و بازی‌های دیجیتالی ایجاد کند. از دیگر وعده‌های این پروژه دروغین می‌توان به طراحی سیستم رتبه‌بندی کاربران و عرضه ایردراپ بین اعضای پروژه اشاره کرد.

دلایل اصلی کلاهبرداری بودن پروژه CCN

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان حوزه رمزارزها، دلایل متعددی برای اثبات کلاهبرداری بودن رمزارز CCN وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کلاهبرداری به شیوه پامپ و دامپ

ارز CCN یکی دیگر از پروژه‌هایی است که محور فعالیت خود را بر پایه سیستم پامپ و دامپ بنا کرده است. به گفته محمد جرجندی، کارشناس سایبری، هومن کرمی در گذشته نیز به وسیله روش پامپ و دامپ اقدام به کلاهبرداری نموده است.

پامپ و دامپ روشی رایج جهت کلاهبرداری در صنعت رمزارزها به شمار می‌رود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فرد یا افرادی سهم قابل توجهی از یک رمز ارز را در اختیار داشته و به صورت غیر واقعی قیمت آن را افزایش دهند. پس از افزایش قیمت ارز مورد نظر، این افراد با تبلیغات گسترده عموم مردم را نسبت به سرمایه‌گذاری در پروژه کلاهبرداری خود تشویق می‌کنند. در نهایت به محض بالا رفتن ارزش ارز، کلاهبرداران موجودی رمزارزی خود را در بالاترین قیمت به فروش رسانده و از نوسانات شدید قیمتی سود می‌برند.

در روش کلاهبردارای پامپ و دامپ، تنها افرادی که سرعت عمل مناسب در هنگام فروش رمزارز را داشته باشند قادر به گرفتن سود به همراه کلاهبرداران هستند و عمده افراد شرکت‌کننده در این پروژه‌ها تمام یا بخشی از سرمایه خود را از دست خواهند داد.

توکن کلاهبرداری CCN چیست و ماجرای تبلیغ آن در کنسرت تتلو در ترکیه چیست؟

عدم وجود ارزش و پشتوانه مالی

توکن CCN بر روی شبکه بایننس اسمارت چین ساخته شده است. استخر نقدینگی این رمزارز تنها 2 دلار موجودی دارد. در قرارداد هوشمند توکن کلاهبرداری CCN قابلیت‌های burn ،access control ،blacklist و pause و سایر دسترسی‌ها تنها به صاحب پروژه تعلق دارد. در حال حاضر بیش از 94 درصد از کل توکن‌های عرضه شده در اختیار مالک اصلی پروژه قرار دارد.

طبق مواردی که به آن اشاره کردیم، در صورتی که شخص اقدام به خرید و نگه‌داری توکن CCN نماید، صاحب اصلی پروژه توانایی مسدودسازی امکان فروش، سوزاندن توکن و حتی اعمال محدودیت در انتقال آن را خواهد داشت. هزینه نگه‌داری این پروژه کلاهبرداری برای صاحبین آن تنها 1 دلار در روز خواهد بود.

حجم معاملات این رمزارز در روز گذشته حدود 3 دلار بوده است. مجموع حجم معاملات CCN به 50 دلار نیز نمی‌رسد. تمامی موارد ذکر شده دلایلی محکم برای کلاهبرداری بودن پروژه CCN به شمار می‌رود.

تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی

همانطور که اشاره کردیم، یکی از راه‌های اصلی برای ایجاد احساس FOMO در کاربران، تبلیغات هیجانی و گسترده در فضای مجازی است. حضور توکن CCN در برنامه‌های تبلیغاتی و قبول اسپانسرشیپ کنسرت خواننده معروف منجر به ایجاد هیجانات قوی در کاربران ناآگاه حوزه رمزارزها شده است.

توکن کلاهبرداری CCN برای تأثیرگذاری بیشتر در ذهن مخاطب از لوگویی مشابه با خبرگزاری مشهور CNN استفاده می‌کند. هومن کرمی با تبلیغات گسترده و وعده و وعیدهای گوناگون قصد فریب کاربران را خواهد داشت.

صنعت رمزارزها صنعتی نوپا به شمار می‌رود؛ بنابراین، همواره قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری در تمامی بازارهای ریسکی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال آموزش و مهارت کافی را به دست آورید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره امکان پروژه کلاهبرداری CCN چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر