;
coinex

گزارش: شیائومی عامدانه گوشی های خود را کند می‌کند

یکی از کاربران شیائومی Mi 10T با انجام تست‌های بنچمارک، مشکل بزرگی را فاش کرد. او متوجه شد علیرغم اینکه گوشی از رم LPDDR5 برخوردار شده، اما نتایج بنچمارک، سرعت رم LPDDR4 را نشان می‌دهند.

نتیجه بررسی‌های سایت Xiaomiui نشان داد که این مشکل نه تنها در گوشی شیائومی Mi 10T،‌ بلکه در تمام دستگاه‌ها با تراشه اسنپدراگون 865 نیز وجود دارد.

تکنولوژی رم LPDDR5، سرعتی معادل 4GBPS را ارائه می‌دهد. این سرعت رم به این معناست که پردازش گوشی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و هرچقدر که سرعت بیشتر باشد، عملکرد اجرایی دستگاه نیز بهتر خواهد بود. اما مشکل کاربر شیائومی Mi 10T چیست؟

دستکاری عامدانه شیائومی در گوشی‌هایش

گوشی شیائومی می 10 تی به رم LPDDR5 مجهز شده؛ اما سرعت کمتری را ارائه می‌کند. نتایج تست گوشی او نشان می‌دهد که سرعت دستگاه 1.5GBPS است؛ در حالیکه باید 4GBPS باشد. یک اختلاف 2.5 بین این دو عدد وجود دارد.

اجتماع کاربران شیائومی نتیجه تست‌های گوشی می تی 10 این کاربر را به اشتراک گذاشتند و بسیاری از آنها نیز اعلام کرده‌اند که همین مشکل را دارند.

گزارش: شیائومی عامدانه گوشی های خود را کند می‌کند

یکی از کاربران Redmi K20 نیز نتیجه تست بنچمارک خود را به اشتراک گذاشت که سرعت رم آن 2.9GBPS بود. این مسئله نشان داد که سرعت رم Mi 10T حتی از گوشی Mi 9T که به رم LPDDR4X مجهز شده نیز کمتر است. این کاربر در ادامه تحقیقات خود متوجه شد که سرعت رم از طریق کرنل محدود شده است. ارزش رم که در حالت معمولی باید DDR13 باشد، توسط شیائومی به DDR11 محدود شده است.

وب‌سایت Xiaomiui از کاربران گوشی‌های شیائومی خواسته که مشکلات خود را به اشتراک بگذارند. آنها معتقدند که اگر کاربران از یکدیگر حمایت کنند، شیائومی نیز این روند را متوقف می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کند کردن عامدانه گوشی‌های شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: xiaomiui

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    دقیقا چند وقتی میشه جدیدا احساس میکنم سرعت گوشی منم کند شده خصوصا تو وبگردی ها در مقایسه با سامسونگ کاملا مشخصه، البته گوشی من شیایومی ردمی۹ هست

    پاسخ

    سلام دوستان منم پوکوf3گرفتم ،احساس میکنم اونطورکه سرعت داشته باشه متاسفانه نداره،سرعت موتوجی نای پلاس موتورولاازپوکواف ۳بیشتره

    پاسخ

    M1T. دارم اولش خوب خوب الان احساس میکنم سرعتش امده پایین

    پاسخ