;
coinex

درگاه لایتنینگ احتمالا از آیفون 15 حذف می‌شود

اتحادیه اروپا به زودی اطلاعیه‌ای مبنی بر الزام حذف پورت‌ شارژ اختصاصی توسط سازندگان تلفن همراه منتشر خواهد کرد. در نتیجه این تصمیم، اپل مجبور به حذف درگاه لایتنینگ از آیفون 15 خواهد شد.

اطلاعیه جدید اتحادیه اروپا سازندگان گوشی‌های موبایل را ملزم به استفاده از درگاه USB-C خواهد کرد. درگاه USB-C دارای نشان استاندارد طلایی در زمینه با شارژ و انتقال داده است. در ادامه با جزییات بیشتری به این موضوع می‌پردازیم؛ با تکراتو همراه شوید.

حذف درگاه لایتنینگ اپل، هدف اصلی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا با تصمیم جدید خود شرکت اپل را مورد هدف قرار داده است. دلیل اصلی تغییر درگاه شارژ آیفون به USB-C تنها کیفیت بالاتر آن نیست. مشکل اصلی، ایرادات شارژ محصولات این شرکت است. عملیات شارژ گوشی‌های اپل به کندی صورت می‌گیرد. در زیر سرعت شارژ پرچم‌دار این شرکت را مشاهده می‌کنید:

  • مدت زمان مورد نیاز برای شارژ آیفون 13 پرومکس با شارژر 65 واتی: 1 ساعت و 45 دقیقه
  • مدت زمان مورد نیاز برای شارژ ایفون 13 پرومکس با شارژر 20 واتی: 1 ساعت و 55 دقیقه
  • مدت زمان مورد نیاز برای شارژ آیفون 13 پرومکس با شارژر مگ سیف: 2 ساعت و 20 دقیقه

همان‌گونه که مطلع هستید، رایج‌ترین روش شارژ آیفون 13 پرو مکس، استفاده از شارژر 20 واتی است. این شارژر باتری 4352 میلی آمپری 13 پرو مکس را در دو ساعت شارژ می‌کند. این آمار نسبت به پرچم داران اندروید بسیار ضعیف است. گوشی‌های شرکت‌های شیائومی، وان پلاس و حتی سامسونگ ار شارژرهای 45 تا 120 واتی پشتیبانی می‌کنند. این شارژر‌ها قادر به شارژ کامل گوشی در مدت زمان 15 الی 30 دقیقه خواهند بود. مشکل سرعت شارژ گوشی‌های اپل چیست؟

درگاه لایتنینگ احتمالا از آیفون 15 حذف می‌شود

شارژر مگ سیف سرعت و امنیت پایینی دارد

شارژر MagSafe شرکت اپل با عرضه آیفون 12 به بازار معرفی شد. سرعت شارژ گوشی با این شارژر بسیار پایین است. این سرعت و کیفیت برای گوشی پرچم‌دار سال 2022 گزینه‌ای هوشمندانه نخواهد بود.

مگ سیف که از آن به عنوان شارژر بی‌سیم یاد می‌شود، به هیچ عنوان بی‌سیم نیست. این شارژر از سیم‌های مغناطیسی استفاده می‌کند. در نهایت شارژرهای مگ سیف امنیت چندان مناسبی ندارند. هدف اصلی شرکت اپل از تولید این شارژرها ارائه امنیت و سرعت بالا بود.

به طور کلی نقطه قوت خاصی در شارژرهای مگ سیف اپل دیده نمی‌شود. به لطف قابلیت مغناطیسی مگ سیف، قادر به اتصال وسایل مختلف به شارژر خود خواهید بود، اما این فعالیت به هیچ عنوان ارتباطی با فرآیند شارژ و هدف اصلی این محصول ندارد.

قابلیت شارژ معکوس در گوشی‌های سری 14 اپل وجود ندارد

کاربران با استفاده از قابلیت شارژ معکوس قادر به شارژ غیرمستقیم محصولات و گجت‌های دیجیتالی به وسیله گوشی موبایل خود هستند. به عنوان مثال این ویژگی در گوشی‌های Pixel 6 Pro و Huawei P30 Pro به کاربران اجازه می‌دهد ایربادهای خود را با اتصال به پنل پشت گوشی خود شارژ نمایند.

این قابلیت در زمان‌هایی که نیازمند دسترسی به کمترین امکانات سخت‌افزاری برای شارژ محصولات خود باشید کاربرد فراوانی خواهد داشت. به عنوان مثال هنگام ورزش در باشگاه ممکن است شارژر ایرپادهای خود را فراموش کرده باشید و یا هنگامی که قصد سفر با کمترین وسایل ممکن را داشته باشید، قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس (Reverse Wireless Charging) شما را نجات خواهد داد.

علاوه بر این موارد، شارژ معکوس در زمان‌های اضطراری که شارژ گوشی‌تان به اتمام رسیده باشد به کمکتان خواهد آمد. بنابر شایعات امکان شارژ بی‌سیم معکوس در گوشی‌های جدید شرکت اپل وجود نخواهد داشت. شرکت اپل در حال حاضر به نوعی از این قابلیت در شارژرهای مگ سیف خود استفاده می‌کند، اما به نظر می‌رسد که این شرکت در آینده نزدیک، قصد استفاده کارآمد و مستقیم از شارژ معکوس را در محصولات خود نخواهد داشت.

درگاه لایتنینگ احتمالا از آیفون 15 حذف می‌شود

مشکل اصلی شارژ دستگاه‌های اپل

مشکل اساسی شارژ محصولات اپل سرعت شارژ پایین و یا شارژر مگ سیف نیست. مشکل اساسی وجود شارژرهای مختلف برای هر کدام از محصولات این شرکت است. به عنوان مثال:

  • آیفون‌ها با کابل لایتنینگ شارژ می‌شوند.
  • اکثر آیپدها شارژر USB-C دارند، اما نسخه استاندارد آیپد همچنان از درگاه لایتنینگ استفاده می‌کند.
  • لپتاپ‌ MacBook Pro قابلیت شارژ با USB-C را دارد، اما مگ سیف تجربه شارژ بهتری را برای این دستگاه‌ها به ارمغان می‌آورد، به همین دلیل تنها یک کابل درون جعبه این محصول وجود دارد.
  • ایرپادها با کابل لاتینینگ شارژ می‌شوند اما هدفون‌های Beats و ایربادها از USB-C استفاده می‌کنند.
  • ساعت‌های Apple Watch نیز شارژرهای اختصاصی خود را دارند.

در مجموع اگر قصد مسافرت با چند دستگاه مختلف اپل را داشته باشید، نیازمند حمل چندین کابل مختلف خواهید بود. همچنین در صورتی که شارژر چند منظوره نداشته باشید، به احتمال زیاد مجبور به تهیه 4 سری شارژ مختلف خواهید شد. طبق اطلاعات لو رفته، اپل به زودی برای رفع این مشکل اقدام به عرضه شارژرهای دو منظوره USB-C خواهد کرد.

حرکت به سمت آرمان‌های شرکت اپل

در حال حاضر بخش کلیدی از اکوسیستم اپل توسط این شرکت نادیده گرفته شده است. محصولات اپل قرار بود به صورت یکپارچه با یکدیگر کار کنند؛ البته این قضیه در اکثر موارد به جز موارد مربوط به عملیات شارژ صدق می‌کند. کاربران اپل انتظارات بیشتری از این غول تکنولوژی دارند.

آیا این غول کوپرتینو، منافع مالی را نسبت به حل مشکلات جهانی شارژ که زندگی مردم را آسان‌تر می‌کند ترجیح می‌دهد؟ به احتمال زیاد پاسخ این سؤال مثبت باشد. به همین دلیل است که تیم کوک نیز تصمیم گرفت که شارژرها از جعبه گوشی‌های آیفون حذف شوند. این سیاست هم اکنون توسط سایر شرکت‌ها نظیر سامسونگ نیز در حال اجراست.

چرا این شرکت‌ها خرید شارژر را به امری اختیاری توسط کاربران تبدیل نمی‌کنند؟ چرا ویژگی شارژ سریع به آیفون 14 پرو افزوده نمی‌شود؟ می‌توان از قابلیت شارژ سریع به عنوان گزینه‌ای اختیاری توسط کاربران استفاده کرد. اپل می‌تواند قابلیت شارژ معکوس را به محصولات خود اضافه کند.

ممکن است هدف اپل در تمام این مدت، ساخت یک آیفون بدون پورت باشد. در حال حاضر شایعاتی درباره آیفون بدون جایگاه سیم‌کارت شنیده‌ایم. قابلیت شارژ بی‌سیم آیفون نیز سال‌هاست میان زبان‌ها در حال چرخش است.

به لطف اتحادیه اروپا، ممکن است پاسخ این احتمالات را در سال 2023 دریافت کنیم. به احتمال زیاد شرکت اپل با مهاجرت به درگاه USB-C موافقت نخواهد کرد. اگر این شرکت قصد مهاجرت به USB-C را داشت، در محصولات سال‌های گذشته اپل شاهد این ویژگی بودیم. درگاه لایتنینگ همچنان محبوب‌ترین درگاه شرکت اپل است. به نظر می‌رسد که حذف درگاه لایتنینگ از آیفون 15 به معنای جایگزین شدن آن با USB-C نیست و احتمالا، آیفونی بدون درگاه شارژ راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حذف درگاه لایتنینگ از آیفون 15 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    *** نخورید ***** ** الان ما همه مشکلاتمون حل شد همین فقط مشکلمونه؟؟؟

    پاسخ