;
coinex

زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران ؛ مقاصد گردشگری اطراف تهران کجاست؟

در نزدیکی پایتخت ایران جاهای دیدنی و مکان‌های تفریحی بی‌شماری وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به گونه‌ای نظر گردشگران را به خود جلب می‌کنند. تعداد این جاذبه‌های گردشگری آن قدر زیاد است که حتی بعضی از ساکنین تهران هم بیشتر آن‌ها را نمی‌شناسند. درواقع افرادی که با زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران آشنایی داشته باشند، می‌توانند بهتر برای سفرشان برنامه‌ریزی کنند و همچنین سفر عالی‌تری داشته باشند.

از آن جایی که تنوع جاذبه‌های گردشگری نزدیک تهران بسیار بالا است، اکثر مسافران هنگام انتخاب مقصدی مناسب دچار شک و سردرگمی می‌شوند. از این رو اگر شما هم جزو این دسته از گردشگران هستید و می‌خواهید سفری به‌ یادماندنی داشته باشید، بهتر است تا انتهای مقاله همراه ما باشید زیرا ما قصد داریم در ادامه مطلب به معرفی چند مورد از محبوب‌ ترین جاهای دیدنی اطراف تهران بپردازیم.

ترمینال مشهد در شهر مشهد واقع شده و بسیاری از شرکت‌های مسافربری معتبر در آن نمایندگی دارند. به همین جهت، سفر از این شهر به مقاصد دور و نزدیک بسیار آسان است. این ترمینال از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار است و سفر را از همان لحظه‌های آغازین برای شما لذت‌بخش می‌کند. بیش از دو هزار اتوبوس در این ترمینال، آماده خدمات‌رسانی به مسافران هستند.

بهترین و زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر کوتاه مدت

سفر رفتن و گردش مسلماً برای اکثر افراد خوشایند است و حتی کسانی که مشغله کاری زیادی دارند نیز گاهی اوقات دل‌شان یک سفر دل‌چسب و آرامش‌بخش به دور از هیاهو و شلوغی شهر می‌خواهد. به همین علت شناختن زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران می‌تواند برای‌تان بسیار مفید باشد.

زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران ؛ مقاصد گردشگری اطراف تهران کجاست؟

طالقان

یکی از زیباترین و جذاب‌ ترین جاهای دیدنی که در نزدیکی شهر تهران جای گرفته، منطقه طالقان است. این مکان گردشگری در فاصله 120 کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده‌ و برای دسترسی به آن کافی است به طرف جاده طالقان حرکت کنید.

در منطقه طالقان می‌توانید از دشت‌های سرسبز، سدهای مختلف، آبشارهای کوچک و بزرگ، چشمه‌های آبگرم، چشمه‌های دائمی، چشمه‌های فصلی، روستاهای باصفا و… زیادی دیدن نمایید و لذت ببرید.

دشت لار

یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران که پوشش جانوری و گیاهی بی‌نظیری را در خود جای داده‌ است، دشت لار نام دارد. این دشت باصفا به‌ عنوان منطقه حفاظت‌ شده در اطراف تهران شناخته‌ شده است و روزانه افراد زیادی برای گردش و تفریح به آن‌ جا می‌روند.‌

دشت زیبای لار در نزدیکی کوهپایه‌های دماوند جای گرفته‌ است و با رفتن به آن‌ جا می‌توانید از مناظر شگفت‌ انگیز زیادی دیدن نمایید و لذت ببرید. این دست تماشایی از سمت جنوب به شهرستان امامه، افجه و لواسان بزرگ راه دارد و از طرف شمال نیز به شهرستان نور منتهی می‌شود.

به‌ طور کلی دشت لار در تمام فصل‌های سال آب‌ و هوای دل‌چسبی دارد اما بهترین زمان برای بازدید از آن، فصل بهار و تابستان است زیرا در این زمان پوشش گیاهی انبوه‌تری در منطقه رشد می‌کند و طبیعت جذابیت بیشتری دارد.

زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران ؛ مقاصد گردشگری اطراف تهران کجاست؟

دریاچه شورمست

از جمله دیگر مکان های دیدنی اطراف تهران برای سفر کوتاه مدت می‌توان دریاچه شورمست در فاصله 6 کیلومتری از پل سفید را نام برد. این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه‌های اطراف استان تهران به حساب می‌آید که در فصل بهار زیبایی حیرت‌انگیزی دارد.

عمق دریاچه شورمست در ماه‌های مختلف سال بین 5 الی 15 متر به‌ صورت متغیر است. این دریاچه بی‌نظیر 70 متر عرض و 300 متر طول دارد که در قسمت وسیعی از سطح آب آن، خزه‌ها به چشم می‌خورند. در اطراف دریاچه شورمست نیز درختان سر به فلک‌ کشیده توسکا و گل و گیاهان زیادی وجود دارد که قطعا با تماشای آن‌ها حیرت‌زده خواهید شد.

پلنگ‌ دره

پلنگ‌ دره مکانی بسیار جذاب برای تفریح و گردش در دل طبیعت است که فاصله کمی با تهران دارد. این جاذبه طبیعی به‌ عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران شناخته شده است و افراد علاقه‌مند می‌توانند برای بازدید از آن به سمت شمالی سوادکوه بروند.

در اطراف پلنگ‌ دره می‌توانید از جنگل‌های سرسبز، آبشارهای خروشان، حوضچه‌های آب مختلف، طبیعت نایاب، گیاهان دارویی، گل‌های رنگی و… زیادی نیز دیدن نمایید و سفری پرهیجان و متفاوت داشته باشید. افراد گردشگری که به دیدن این جاذبه تفریحی می‌روند، می‌توانند در حوضچه‌های آب آن‌ جا به آب‌تنی بپردازند و همچنین تفریحات سالم زیادی انجام دهند.

زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران ؛ مقاصد گردشگری اطراف تهران کجاست؟

روستای افجه

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران که آب‌ و هوای بسیار مطلوبی دارد، روستای افجه است. این روستای محبوب مردمانی بسیار خونگرم و مهمان‌نواز دارد که از گردشگران به بهترین شکل ممکن استقبال می‌کنند.

در روستای افجه می‌توانید از باغ‌های سرسبز و مزارع تماشایی زیادی دیدن نمایید و لذت ببرید. در این روستای گردشگری آبشارها و چشمه‌های فوق‌ العاده‌ای نیز وجود دارد که جذابیت روستا را چندین برابر کرده‌اند.

آبشار شاهان دشت

آبشار شاهان دشت جزو آبشارهای بسیار زیبا در ایران است که نام آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و اهمیت زیادی دارد. این آبشار جذاب درواقع از 8 آبشار مختلف تشکیل‌ شده است که آبشار اول 15 متر، آبشار دوم 30 متر و آبشارهای دیگر روی‌ هم‌ رفته، 40 متر طول دارند.

شاهان دشت در بین منطقه‌ طبیعی بکری جای گرفته‌ است و افرادی که به دیدن آن بروند، می‌توانند تفریحاتی همچون پیاده‌روی، تماشایی منظره، والیبال و… را انجام دهند و در کنار دوستان یا خانواده لذت ببرند. در اطراف این آبشار تماشایی، درختان بلوط و افرا زیادی نیز وجود دارد که جذابیت منطقه را چندین برابر کرده‌اند.

زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران ؛ مقاصد گردشگری اطراف تهران کجاست؟

آبشار گزو

آبشار گزو هم جزو بهترین مکان های دیدنی اطراف تهران برای سفر کوتاه مدت به شمار می‌رود که می‌توانید در فاصله 15 کیلومتری سوادکوه آن را پیدا کنید. این آبشار در یک منطقه خوش آب‌ و هوا واقع شده‌ است و اطراف آن درختان بلند قامت زیادی وجود دارد.

ارتفاع آبشار گزو به 48 متر می‌رسد و جذابیت فوق‌ العاده‌ای دارد. افرادی که در فصل تابستان به دیدن این آبشار معروف بروند، می‌توانند در حوضچه پایین آن نیز به شنا بپردازند و از سفر پرهیجان خود لذت ببرند.

روستای برغان

اگر به روستاگردی و گشت‌ و گذار در طبیعت علاقه‌مند هستید، بهتر است حتما سری به روستای گردشگری برغان بزنید. برای دسترسی به این روستا می‌توانید از کرج-رجایی شهر یا اتوبان کرج-قزوین بعد از کردان راه‌تان را ادامه دهید.

روستای برغان به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران شناخته شده است و روزانه افراد گردشگر زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. این روستا بافت قدیمی دارد و باغ‌های میوه زیادی را در خود جای داده‌ است.

در روستای تاریخی برغان می‌توانید از رودخانه  پر آب سنج، رودخانه خروشان شاهرود، کوه‌های بلند، حسینیه اعظم، چنار کهن، پل تاریخی برغان، مسجد جامع تاریخی، تپه باستانی و قدیمی قلعه کش کلا، درخت پیر سپیدارک، زیارتگاه تاریخی چهل‌ دختر و… نیز به راحتی دیدن نمایید.

زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران ؛ مقاصد گردشگری اطراف تهران کجاست؟

شهرستانک

شهرستانک یک روستای بسیار تماشایی در نزدیکی استان تهران است که مانند دیگر جاذبه‌های اطراف شهر، آب‌ و هوای مطلوبی دارد. این روستا طبیعت نایابی دارد و در هر فصلی از سال که به دیدن آن بروید، می‌توانید زیبایی‌های بی‌همتایی را مشاهده کنید. روستای شهرستانک علاوه‌بر طبیعت چشم‌ نواز، آثار تاریخی با ارزش زیادی را نیز در خود جای داده‌ است که از جمله مهم‌ ترین آن‌ها می‌توان قلعه دزد بند، کتیبه ناصری و درخت اورس را نام برد.

آبشار کمرد

یک مورد دیگر از بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران آبشار کمرد نام دارد. این آبشار محبوب در فاصله 20 کیلومتری استان تهران واقع شده‌ است و از طریق جاده منتهی به رودهن می‌توانید دسترسی راحتی به آن داشته باشید. برای رسیدن به آبشار کمرد لازم است مسافتی 1 ساعته را به‌ صورت پیاده طی کنید و از طبیعت ییلاقی و منظره جذاب لذت ببرید. در پشت این آبشار، غار تاریخی چهل دختر جای گرفته است که می‌توانید از آن هم بازدید کنید و سفری فوق‌ العاده عالی داشته باشید.

توچال

کوهستان توچال یا همان دامنه جنوبی البرز، یک مکان بی‌نظیر برای ورزشکاران و کوهنوردان است و روزانه افراد زیادی به آن‌ جا می‌روند و تفریحات سالمی را انجام می‌دهند. از جمله مشهورترین پناهگاه‌های این منطقه می‌توان شیرپلا، کلک‌ چال، توچال، پلنگ چال، اسپید کمر و شروین را نام برد.

درواقع توچال یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران به شمار می‌رود که طرفداران زیادی دارد. در این منطقه می‌توانید از قهوه‌ خانه‌ها، کافی شاپ‌ها، پیست اسکی روی برف، تله ‌کابین و تله‌ سی‌یز به راحتی بهره بگیرید و اوقات خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنید.

زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران ؛ مقاصد گردشگری اطراف تهران کجاست؟

روستای فیلبند

روستای فیلبند، یک روستای سرسبز و خوش آب‌ و هوا در نزدیکی استان تهران است که زیبایی منحصر به فردی دارد. در این روستا چشمه‌های متعددی وجود دارد که اکثر آن‌ها خواص درمانی دارند و می‌توانید برای درمان درد کلیه از آن‌ها استفاده کنید.

اهالی روستای فیلبند بسیار خوش‌ برخورد هستند و از گردشگران به خوبی استقبال می‌کنند. اگر زمانی به این منطقه جذاب سفر کردید و قصد داشت شب در آن‌ جا اتراق کنید، می‌توانید در خانه‌های روستایی بمانید.

قلعه الموت

اگر به‌ دنبال عالی ترین مکان های دیدنی اطراف تهران برای سفر کوتاه مدت هستید، بهتر است منطقه الموت را هم در لیست مقاصد خود قرار دهید. برای رسیدن به این منطقه خوش تماشایی کافی است از اتوبان تهران- کرج به‌ طرف قزوین حرکت کنید خودتان را به میدان مینودر برسانید.

پس‌ از رسیدن به این میدان، در قسمت شمالی می‌توانید جاده الموت را مشاهده کنید. با پیمودن این جاده به یک قلعه خاکستری و سرخ‌ رنگ می‌رسید که از هر 4 جهت به‌ صورت پرتگاه است و تنها راه وارد شدن به آن در قسمت ضلع شمال شرقی واقع شده‌ است. قلعه الموت قدمت تاریخی بسیار کهنی دارد و از سال‌های بسیار دور نیز تاکنون به صورت پابرجا باقی مانده است.

زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران ؛ مقاصد گردشگری اطراف تهران کجاست؟

روستای آبگرم لاریجان

یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران که به‌ عنوان یک منطقه توریستی محبوب شناخته شده‌، روستای آبگرم لاریجان است. در این روستای تاریخی حمام‌های آبگرم زیادی وجود دارد که از جمله مهم ترین آن‌ها می‌توان حمام شاه عباس صفوی را نام برد.

چشمه آبگرم لاریجان در هر دقیقه، حدود هزار لیتر آب از خود خارج می‌کند و درجه‌ حرارت آن نیز حدود 65 الی 70 درجه سانتی‌ گراد است. این آب بوی هیدروژن سولفور دارد و بسیار زلال است. در چشمه آبگرم لاریجان، مقدار زیادی بی‌کربنات منیزیم وجود دارد و همین امر نیز موجب شده به بهبود بیماری‌های پوستی، بیماری‌های مجرای تنفسی، زخم‌های کهنه، ناراحتی‌های عصبی و رماتیسم کمک زیادی کند.

روستای خور

در نزدیکی شهر هشتگرد می‌توانید از روستای خور نیز بازدید به عمل آورید. این روستا از طبیعتی بسیار زیبا برخوردار است و پیشینه‌ تاریخی دارد. آب‌ و هوای روستای خور بسیار مطلوب است و شما می‌توانید در هر فصلی از سال که خواستید به دیدن آن بروید.

از جمله مهم‌ ترین جاذبه‌های این روستا می‌توان دره و تپه‌های دو چنار، امامزاده سلیمان، امامزاده زبیده خاتون یا بر چشمه، دشت‌های پوشیده شده از گل، مسجد جامع قدیمی، چنار 800 ساله و برج‌ و باروی قلعه خور را نام برد.

زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران ؛ مقاصد گردشگری اطراف تهران کجاست؟

تنگه واشی

یکی از مکان های دیدنی اطراف تهران برای سفر کوتاه مدت که جذابیت فوق‌ العاده‌ای دارد، تنگه واشی است. این تنگه در فاصله 170 کیلومتری از پایتخت واقع شده‌ است و شما می‌توانید دسترسی راحتی با آن داشته باشید.

تنگه واشی در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته‌ است و آب‌ و هوای خنکی دارد. در کنار این تنگه می‌توانید از رودخانه‌های خروشان، درختان مختلف، کتیبه‌های به‌ جامانده از دوران قاجار، دشت‌های سرسبز و… نیز دیدن نمایید.

منطقه فشم

فشم یک منطقه ییلاقی است که در محدوده شمیرانات جای گرفته و حدود 28 کیلومتر از تهران فاصله دارد. این منطقه آب‌ و هوای بسیار مطلوبی دارد و باغ‌های سرسبز زیادی را در خود جای داده‌ است. افرادی که به دیدن منطقه فشم بروند، می‌توانند با مناظر شگفت‌ انگیزی رو به رو شوند و در دل طبیعت به گشت‌ و گذار یا انجام تفریحات سالم بپردازند.

منطقه فشم در فصل زمستان، مکانی ایده‌آل برای اسکی روی برف است و از این رو زمانی که برف می‌بارد، افراد زیادی به این منطقه بکر و تماشایی سفر می‌کنند. شما نیز اگر به انجام این ورزش پرهیجان علاقه دارید، بهتر این در فصل زمستان راهی سفر به این منطقه شوید.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته‌ایی داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

سخن پایانی

بی‌شک یکی از دوست داشتنی ترین بخش‌های زندگی هر فرد، تفریح و لذت‌ بردن از جاذبه‌های دیدنی است. به همین علت ما در این مطلب جذاب به معرفی زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران پرداختیم تا ساکنین پایتخت، ایده‌های بی‌نظیری برای سفر کوتاه مدت در اطراف تهران داشته باشند و بتوانند از بهترین مناطق گردشگری، بازدید کنند.

نظر شما در مورد زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر