;
coinex

کلاهبرداری با اسم وام فرزندآوری ؛ پلیس فتا هشدار می‌دهد

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، سرهنگ داود معظمی گودرزی در رابطه با کلاهبرداری با اسم وام فرزندآوری به مردم هشدار داد.

پلیس فتا از سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و هویتی شهروندان به بهانه وام فرزندآوری، توسط کلاهبرداران و سودجویان هشدار جدی داد و گفت این موضوع باید پیگیری شود.

کلاهبرداری با اسم وام فرزندآوری

سرهنگ داود معظمی گودرزی با تاکید بر جلوگیری از کلاهبرداری با اسم وام فرزندآوری گفت: «بارها گفته شده که افراد سودجو همواره از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران اقدام می‌کنند، یکی از این موارد سوء استفاده از تسهیلات و وام‌های بانکی است.» او همچنین تصریح کرد: «این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری تحت عنوان ثبت نام وام فرزندآوری یا دریافت خارج از نوبت این وام اقدام به درج تبلیغ در فضای مجازی کنند.»

کلاهبرداری با اسم وام فرزندآوری

او همچنین اشاره کرد که این مجرمین از طریق شیوه‌های مختلف دست به کلاهبرداری خواهند زد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها ارسال لینک‌های جلعی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «برای ثبت‌نام وام فرزندآوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» و غیره است. او در توضیحات خود گفت که از این طریق کاهبرداران سعی می‌کنند تا توجه کاربران را جلب کرده و آن‌ها را به صفحه‌های دیگر برای پر کردن فرم و یا حتی چت کردن برای گرفتن اطلاعات شخصی، هدایت کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ همچنین اعلام کرد که ممکن است افراد سودجو با اسم وام فرزند‌آوری و انجام امور اداری و بانکی مربوط به این وام، از کاربران درخواست واریز وجه کنند و همچنین بخواهند که اطلاعات شخصی خود را بازگو کنند. معظمی گودرزی در این راستا گفت: «در ادامه این مجرمان با چند شیوه می‌توانند اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند.»

شیوه‌های مختلف کلاهبرداری به بهانه تسهیلات و وام بانکی فرزندآوری

او همچنین به منظور اطلاع‌رسانی بیش‌تر به تشریح شیوه‌های کلاهبرداری با اسم فرزند‌آوری پرداخت و گفت: «شیوه نخست هدایت کاربران به صفحات جعلی و فیشینگ است. ممکن است حتی مبالغ اندکی را برای ثبت نام درخواست کنند، اما این صفحات جعلی بوده و با کپی کردن اطلاعات کارت بانکی شهروندان حساب آنان خالی می‌شود.» درواقع کاربران گمان می‌کنند با پرداخت مبلغ کم برای ثبت‌نام قرار نیست چیزی را از دست دهند، اما طی همین فرآیند، اطلاعات حساب بانکی آن‌ها فاش شده و حسابشان به یکباره خالی می‌شود.

کلاهبرداری با اسم وام فرزندآوری

گودرزی همچنین در رابطه با روش‌های دیگر توضیحاتی داد و گفت: «در روش دیگر ممکن است مبلغی را به شیوه کارت به کارت دریافت کرده اما دیگر پاسخی به تماس‌ها ندهند. همچنین ممکن است این افراد با دریافت اطلاعات شخصی و هویتی افراد اقدام به سوء استفاده از این اطلاعات کرده و برای آنان مشکلات دیگری را ایجاد کنند.»

او همچنین برای جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری با اسم وام فرزندآوری گفت که مردم نباید فریب شبکه‌های اجتماعی و لینک‌هایی که برایشان ارسال می‌شود را بخورند و همچنین اعلام کرد تنها سایت معتبر و مورد تایید بانک مرکزی، برای ثبت‌نام و اطلاع رسانی از تسهیلات و وام فرزندآوری، وب سایت ve.cbi.ir است. البته به دلیل وجود لینک‌های مشابه مختلف به عنوان راه دیگری برای کلاهبرداری، شهروندان می‌بایست به آدرس سایت نیز دقت لازم را داشته باشند. او همچنین اضافه کرد که شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل و مشاهده مورد مشکوک، حتما به پلیس فتا اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کلاهبرداری با اسم وام فرزندآوری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر