;
coinex

بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران [شهریور 1402]

اگر قصد خرید مادربرد گیمینگ دارید، همراه ما باشید. ما این مطلب را به بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران اختصاص داده‌ایم.

مادربرد جزء اجزای مهمی است که کاربران باید در هنگام خرید کامپوتر نسبت به نوع و مدل آن دقت کنند. اهمیت مادربرد از آن جایی شروع می‌شود که سایر قطعات کامپیوتر را باید با توجه به سازگاری با مدل مادربرد انتخاب کرد.

شرکت‌های تولید کننده، مادربردهای خود را در مدل‌های مختلف دسته بندی کرده‌اند. مادربردهای گیمینگ یکی از مادربردهای پرفروش و مخصوص بازی هستند که تفاوت‌هایی با مادربردهای استاندارد و معمولی دارند.

در این راهنمای خرید بهترین مدل مادربرد در ایران همراه ما باشید تا با مادربردهای ارزان قیمت آشنا شوید و بتوانید بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران

بیشتر تولید کنندگان مادربرد، برای کاربران گیمر خود مادربردهایی که مناسب گیم هستند ارائه می‌دهند. بهترین مادربرد گیمینگ را باید با ظرافت و دقت فراوان انتخاب کرد تا نتیجه‌ای قابل قبول دریافت کرد. مادربرد برای سیستم گیمینگ یک الزام است و نباید از آن به سادگی گذشت.

بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران در ادامه معرفی شده است، شما می‌توانید از بین مادربردهای ارزان قیمت مدل مناسبی برای خود انتخاب کنید.

Gigabyte Z690 Aorus Pro

بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران
بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران

یکی از بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران ، مادر برد Gigabyte Z690 Aorus Pro است. مادربرد گیگابایت Z690 Aorus Pro با نوع سوکت Intel LGA 1700 قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل دوازدهم اینتل را دارد.

این مدل همچنین از چهار اسلات رم DDR5 با حداکثر حافظه قابل پشتیبانی 128 گیگابایت نیز بهره می برد و از جدیدترین پردازنده های RTX و نمایشگرهای نسل جدید نیز پشتیبانی می کند. بنابراین اگر قصد خرید مادربرد گیمینگ قیمت مناسب را دارید این مدل می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد که با تهیه آن یک سیستم گیمینگ قدرتمند را راه اندازی کنید.

ایسوس TUF Gaming Z590-Plus WIFI

بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران

سری ROG ایسوس مخصوص گیمینگ طراحی شده و مادربرد ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI نیز از بهترین مدل های این سری است. Z590-Plus WIFI از نوع سوکت LGA 1200 بهره برده و قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل 11 اینتل را دارد که در کنار چهار اسلات حافظه رم دوکاناله DDR4 می توانید جدیدترین سخت افزار را بر روی آن سوار کرده و یک سیستم گیمینگ حرفه ای راه اندازی کنید.

Gigabyte X299X Designare 10G

بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران

X299X Designare 10G یکی دیگر از مدل های گیمینگ Gigabyte است که در لیست بهترین مادربرد گیمینگ قرار می گیرد. گیگابایت این محصول را با مدار فاز IR دیجیتال VRM با قدرت بالا طراحی کرده که عملکرد برق رسانی مادربرد را بهبود می بخشد تا بیشترین بهره وری را داشته باشند.

مادربرد X299X Designare 10G به سوکت LGA 2066 مجهز شده که از پردازنده های اینتل Core i9 و Core i7 سری x پشتیبانی می کند و همچنین به 8 اسلات رم از نوع DDR4 با حداکثر حافظه پشتیبانی 128 گیگابایت نیز مجهز شده است. پشتیبانی از جدیدترین نسخه USB و کانکتور DisplayPort نیز دیگر ویژگی در این مادربرد است که آن را برتری ساخته و کاربر می تواند به صورت حرفه ای از آن استفاده کند.

ایسوس TUF Gaming Z590

این مادربرد ایسوس که تحت لاین گیمینگ TUF ایسوس توسعه داده شده، از جمله بهترین انتخاب‌ها برای گیمرها و کاربران حرفه‌ای است که قیمت مناسبی نیز دارد. این مادربرد فرم فاکتور ATX با چیپست Z590 از سری Z اینتل و سوکت LGA 1200 توانایی میزبانی پردازنده‌های نسل ده و یازده اینتل را داراست.

همانند سایر بردهای سری Z اینتلی، این مادربرد نیز به صورت کامل از اورکلاکینگ و فعال سازی پروفایل XMP رم در فرکانس‌های بسیار بالا و تا ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

این مدل از بهترین مادربرد اینتل از اسلات‌های PCIe نسل سه و چهار، شش عدد کانکتور SATA 3.0، تاندربولت چهار و هدر USB 3.2 تایپ C پشتیبانی می‌کند که امکان توسعه با رنج گسترده‌ای از ابزارها را برای کاربر فراهم می‌کنند.

این مادربرد به هیت‌سینک‌های آلومینیومی و شش هدر فن چهار پین مجهز شده که امکان اتصال انواع فن و پمپ خنک‌کننده را ممکن می‌سازند.

و در نهایت این مدل گیمینگ با وای‌فای نسل شش، ماژول بلوتوث ۵.۲، چیپست صدای Realtek ALC S1200A و… عرضه می‌شود که در مجموع انتخاب مناسبی برای عموم کاربران حرفه‌ای خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین مادربردهای 2021 ؛ مهمترین بخش سیستم را با دقت انتخاب کنید!

مادربرد ایسوس مدل PRIME Z590-P

در میان مدل‌های نسل یازده و ده اینتل با سوکت LGA 1200 سری پرایم ایسوس تحت عنوان کلاس رده اقتصادی‌تر شناخته می‌شوند. مادربرد ایسوس مدل PRIME Z590-P یک انتخاب بالارده اما با قیمتی مناسب است که توانایی پاسخگویی به نیاز اکثر کاربران اعم از تولید کنندگان محتوا تا گیمرها را دارد.

مدل فوق که از خانواده سری Z اینتل بوده، به منظور اورکلاک پردازنده‌ها بهینه شده است. این مادربرد همچنین برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی ناشی از گرمای پردازنده‌ها به هیت سینک‌های بزرگ و هدر فن‌های هیبریدی مجهز شده است.

مادربرد ایسوس مدل PRIME Z590-P با چهار اسلات PCIe نسل چهار و سه، چهار اسلات SATA و چهار اسلات توسعه مموری DDR4 با ماکسیمم ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و فرکانس ۵۱۳۳ مگاهرتز عرضه می‌شود.

این برد همچنین از چیپست‌های آنبرد Realtek ALC897 برای صدا، Realtek 2.5Gb Ethernet برای شبکه، بلوتوث ۵.۰ و وای‌فای نسل شش بهره می‌برد. علاوه براین تنوع پورت‌های تصویر و سایر پورت‌های I/O در این برد به قدر کفایت بالاست تا نیاز معمول کاربران را پاسخ گو باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های ایرانی

بهترین تلویزیون های ایکس ویژن

ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING

بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران

این مدل بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران و بهترین مادربرد اینتل است. این مادربرد با سوکت کامل ATX Z490 LGA 1200 در رده محصولات میان رده قرار گرفته و با داشتن اورکلاک AI، پشتیبانی از ۱۲۸ گیگابایت رم DDR4 با سرعت ۴۶۰۰ مگاهرتز و دو پورت M.2 می‌تواند بهترین شرایط را برای تجربه بازی فراهم کند.

شما می‌توانید بهترین حافظه‌های SSD که همواره برای اجرای بهتر بازی‌ها موردنیاز است را روی آن به کار گیرید. علاوه بر آن، این مادربرد حاوی تمامی امکاناتی است که برای ساخت یک کیس مخصوص بازی به آن نیاز خواهید داشت.

یک پورت USB Type-C داخلی، یک بلوتوث ورژن ۵.۱ و همچنین کارت صدای فراگیر ۷.۱ از جمله این امکانات اتصال در مادربرد هستند. سیستم اورکلاک AI ایسوس، امکان اورکلاک آسان را فراهم کرده است.

این مادربرد از VRM مشکی رنگ همراه با سیستم نورپردازی RGB است، در اختیار شما قرار می‌گیرد. فن خنک کننده VRM نیز در آن به کار رفته و اگر به‌دنبال کارهای اورکلاک هستید، بسیار مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده 2021

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021

MSI MPG Z490 GAMING EDGE

بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران

این مادربرد یک مادربرد دیگر مبتنی بر Z490 است که با قیمت مقرون به صرفه‌تر در اختیار شما قرار می‌گیرد. این محصول را می‌توانیم طرح کاملی از ATX بدانیم که همانند ROG Strix، می‌تواند آخرین سیستم‌های اتصال را در اختیار سیستم قرار دهد.

این محصول از وای فای ورژن ۶ داخلی، بلوتوث ورژن ۵.۱ و کارت صدای ۷.۱ آن‌برد استفاده می‌کند. در زیر مادربرد نیز مخزن‌های حرارتی آلومینیومی همراه با نور پس زمینه RGB وجود دارد که به ظاهر غیرضروری دیده می‌شود، اما ظاهر شسته و رفته‌ای به مادربرد داده است.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی این مادربرد که بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران است، هیت سینک M.2 بوده که باعث کاهش دمای SSD و جلوگیری از سوختگی یا فشار به آن می‌شود. این روند اطمینانی را در شما ایجاد خواهد کرد که سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالا خواهد بود.

ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO

بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران

تراشه X570 همراه با پورت‌های ورودی PCIe 4 در پلتفرم AMD، می‌تواند دو برابر پهنای باند PCIe 3 قبلی را برای شما داشته باشد. برد ایسوس بهترین انتخاب شما در این زمینه خواهد بود. چرا که نه‌تنها دارای ویژگی‌های بیشتری است، بلکه با داشتن نور پس زمینه RGB و یک ظاهر زیبا، می‌تواند انتخاب بسیاری از کاربران باشد.

هیت سینک‌های براق و مشکی همراه با سوکت AM4 و همچنین استفاده از آخرین پردازنده‌های مرکزی Ryzen 5000 می‌تواند نقطه‌ی روشن دیگری برای این محصول باشد. این مادربرد از دو اسلات M.2 همراه با خنک کننده‌های پیشرفته استفاده می‌کند و پشتیبانی از ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم DDR4 نیز با حداکثر ظرفیت ۴۶۰۰ مگاهرتز نیز برای آن شمرده شده است.

پشتیبانی از SLI دو طرفه و کراس فایر سه و دو طرفه از دیگر قابلیت‌های این مادربرد است که باعث شده بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران باشد.

MSI MPG B550 GAMING EDGE

این محصول که بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران است، از تراشه B550 برخلاف X570 استفاده می‌کند و فقط دارای یک اسلات PCIe 4 است و بقیه‌ی اسلات‌ها مربوط به نسل سوم هستند.

شما هنوز هم می‌توانید پشتیبانی از آخرین پردازنده‌های سری Ryzen 5000 را توسط این مادربرد داشته باشید. یکی از ویژگی‌های رایج مادربردهای مخصوص بازی امروزی، استفاده از سبک نورپردازی RGB است که در این مادربرد هم می‌توانید از آن بهره مند شوید.

شما در آن‌برد، می‌توانید از سیستم اتصال وای فای ۶، بلوتوث ۵.۱، دو اسلات M.2 و یک پورت USB Type-C نسل دوم استفاده کنید که سرعت انتقال تا ۲۰ گیگابیت بر ثانیه را برای شما فراهم می‌کند. یک پورت اترنت ۲.۵ گیگابایتی نیز برای شما در نظر گرفته شده است.

ASRock Promontory x370

برای هر گیمری، بسیار مهم بوده که مطمئن شود همه چیز از جمله سخت افزار، نرم افزار و درایورها استاندارد است. مادربرد تنها کلید اتصال اجزای حیاتی در کامپیوتر بوده و مادربرد X370 قطعا همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. این برد در بسته بندی اصلی داخل کیسه آنتی استاتیک همراه با هر چیزی که با شرایط جدید همراه شده و با قیمت ارزان عرضه می شود.

X370 از مادربردهای ارزان قیمت بوده و یکی از بهترین و عالی‌ترین مادربردهای مخصوص گیمرها با حداکثر حافظه 128 گیگابایت است. این مادربرد با 12 فاز قدرت طراحی شده است. ویژگی های اصلی این مادربرد، اجزای بادوام و انتقال قدرت کامل به CPU است. از این رو، قابلیت‌های اورکلاک و عملکرد بالا را با کمترین دما برای گیمرهای حرفه‌ای نیز ارائه می‌دهد.

برد ASRock X370 واقعا برای گیمینگ خوب کار می‌کند و نوار وضعیت Bios آن بسیار ساده است و هیچ مشکلی برای اجرای Patriot Ram با سرعت مناسب ندارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین تبلت های 2021

بهترین هدفون های 2021

GA-A320M-S2H

گیگابایت بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران و یک مادربرد بسیار محبوب و مقرون به صرفه است. از هارد دیسک‌های NVME پشتیبانی می‌کند و آنقدر ارزان بوده که گیمرها می‌توانند به راحتی آن را خریداری کنند. این مادربرد از BIOS نسخه F51 پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود نسل سوم RYZEN با آن هماهنگ شود.

این محصول شامل DDR4 بدون بافر بدون ECC دو کاناله، DIMM 2 روی چیپ ست است. سیستم عامل آن از ویندوز 10، 64 بیتی و ویندوز 7 ، 64 بیتی پشتیبانی می‌کند.  همچنین، یک خازن صوتی با کیفیت بالا و یک محافظ نویز صدا دارد و سرعت حافظه آن 3200 مگاهرتز است.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول که باعث شده از مادربردهای ارزان قیمت باشد، این است که 5 فن هوشمند با سنسورهای دما و 2 فن هدر هیبریدی دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

بهترین پاوربانک های 2021

ایسوس پرایم B-360M-A

سری مادربردهای ASUS Prime در عین زیبایی، یک محصول عالی متناسب با بودجه شما بوده و برای برنامه‌های فایروال ایده آل است. این دستگاه منحصرا برای نسل هشتم پردازنده‌های Intel Core طراحی شده تا حداکثر اتصال و سرعت را با دو اسلات M.2 یکپارچه و با سازگاری Intel Optane Memory و USB 3.1 Gen2 افزایش دهد.

این مادربرد دارای 5 سطح حفاظتی سخت افزار 5X است که طول عمر و قابلیت اطمینان را فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های جالب این مادربرد ارزان قیمت این بوده که FanXpert 2 آن، دارای کنترل پیشرفته فن خنک کننده پویا است.

این مادربرد کنترلرهای انعطاف پذیری برای خنک کردن و سکوت نهایی و همچنین تشخیص دمای GPU برای گیمینگ دارد. چندین حفاظت سخت افزاری برای حفاظت همه جانبه ارائه می‌دهد. همچنین شامل یک کانکتور برای نوارهای LED RGB است که به راحتی با مجموعه‌ای از سخت افزارهای دارای قابلیت Aura Sync همگام سازی می‌شود.

در این مطلب که راهنمای خرید بهترین مدل مادربرد در ایران است، به بررسی و معرفی بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران پرداختیم. هر کدام از مدل‌های معرفی شده از جمله بهترین‌ها هستند که قدرت بسیار بالایی دارند و شما می‌توانید با خیال راحت از بین آنها بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید.

سوالات متداول

بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران کدام است؟

در این مطلب مادربردهای ارزان قیمت و همچنین بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران معرفی شدند. با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که برای خرید یک مادربرد خوب باید چه ویژگی‌هایی را در نظر داشته باشیم. شما با خرید این مدل‌ها برای کارهای دیگر خود نیز شرایط ایده‌آلی خواهید داشت و اصولا مادبردی که برای گیم مناسب باشد، دربردارنده امکانات دیگر تسک‌های کاربران نیز خواهد بود. در نظر گرفتن تعدادی نکات ساده هنگام خرید یک مادربرد به شما کمک می‌کند که هنگام خرید، با چشم باز عمل کرده و بهترین مدل را خریداری کنید.

تفاوت مادربرد گیمینگ با مادربرد معمولی چیست؟

مادربردهای گیمینگ دارای برتری‌هایی هستند اما اینکه این برتری‌ها تا چه حد مفید و موثر واقع شوند به عوامل مختلفی بر می‌گردد. البته باید توجه کرد که این تفاوت‌ها بیشتر با محصولات رده بالا مشهود هستند. برخی از سازندگان دست به تولید مادربردهای گیمینگ ارزان قیمتی می‌زنند که با در نظر گرفتن قیمت آنها، تفاوت قابل توجهی با مادربردهای معمولی ندارند. در پایان باید گفت که با در نظر گرفتن کارایی و قیمت و نوع استفاده شما، تصمیم گیری نهایی با شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین مادربرد گیمینگ در بازار ایران چیست؟ لطفا نظرت خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر