;
coinex

Google I/O 2022 ؛ قابلیت های جدیدی که به یوتیوب اضافه شدند

قابلیت های جدید یوتیوب که در Google I/O معرفی شد را در این نوشتار مرور می‌کنیم. کنفرانس توسعه دهندگان گوگل 21 اردیبهشت ماه برگزار شد و شماری از جدیدترین اتفاقات دنیای آلفابت در آن به معرض نمایش درآمد.

یکی از محورهای نطق کنفرانس توسعه‌دهنده یوتیوب و قابلیت‌های جدید آن بود. قابلیت بخش بندی ویدیوی که پیشتر رونمایی شده بود، موضوع بخشی از سخنرانی بود؛ گوگل می‌گوید قصد دارد تعداد ویدیوهای بخش‌بندی شده را از 8 میلیون به 80 میلیون عدد برساند. ویدیوهای بخش بندی شده جستجو به دنبال پاسخ سوال را در دل ویدیو بسیار راحت‌تر می‌کنند.

قابلیت های جدید یوتیوب که در Google I/O معرفی شد

کنفرانس توسعه دهندگان گوگل امشب 21 اردیبهشت آغاز شده است و آخرین دستاوردها این موتور جستجو و خانواده‌ش معرفی خواهند شد. اما چه قابلیت‌های جدیدی به یوتیوب اضافه شدند؟

قابلیت ترجمه خودکار کپشن ویدیوها در نسخه موبایل

گوگل پیشتر این مورد را در سال 2021 به طور آزمایشی استارت زده بود. حالا آنطور که اعلام شده این قابلیت با پشتیبانی از 16 زبان زنده دنیا آغاز به کار خواهد کرد. هنوز مشخص نیست آیا زبان فارسی جزء این فهرست خواهد بود یا نه. قابلیت ترجمه خودکار کپشن امکان تعامل کاربران با طیف بیشتری از ویدیوها را فراهم خواهد کرد.

مشاهده ترنسکریپ یا متن سناریو ویدیوها

از این پس کاربران گوشی‌های اندرویدی و iOS می توانند ترنسکریپ ویدیو را مشاهده کنند. این ویژگی به مرور سریع‌تر ویدیوها دیده شده کمک می کند. همچنین در صورتی که صدای بخشی از ویدیو برای کاربر واضح نباشد، امکان فهم بهتر آن با مشاهده ترنسکریپ فراهم است.

قابلیت پرده سبز (Green Screen) در ویدیوهای Shorts

شورتس همان ریلرز اینستاگرام در یوتیوب است. خود ریلز هم کپی دست و پا شکسته‌ای از تیک تاک بوده. حالا گوگل می‌گوید کاربران iOS می توانند از پرده سبز برای تولید محتواهای Shorts خود استفاده کنند.

Google I/O 2022 : قابلیت های جدیدی که به یوتیوب اضافه شدند

یوتیوب با این قابلیت به شما امکان می‌دهد حداکثر ۶۰ ثانیه از VOD یا Short واجدشرایط YouTube را به‌عنوان پس‌زمینه برای بخش ویدئوهای Short خود استفاده کنید. پرده‌ی سبز به شما این امکان را می‌دهد که از نمونه ویدئو یا نمونه صدای یک کلیپ استفاده کنید.

منبع: zdnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر