;
coinex

تحلیلگر اپل:‌ نسل بعدی آیفون‌ها به پورت لایتنینگ مجهز نمی‌شوند

به گفته یک تحلیلگر معروف و با سابقه، احتمال جایگزینی درگاه لایتنینگ iPhone 15 با USB-C در سال آینده میلادی توسط اپل بسیار بالا خواهد بود.

امروزه درگاه USB-C عضوی جدانشدنی از دستگاه‌های موبایل است و استفاده‌های گوناگونی از آن در سایر دیوایس‌ها نیز می‌شود. با این وجود کمپانی اپل همچنان از درگاه لایتنینگ در دستگاه‌های آیفون خود استفاده می‌کند. اما از سال 2017 به بعد شایعات متعددی از گوشه و کنار به‌گوش می‌رسید که اپل قصد دارد درگاه لایتنینگ اختصاصی خود را با USB-C جایگزین کند.

iPhone 15 از USB-C بهره می‌برد

مینگ چی کو که یک تحلیلگر معروف و با سابقه در این زمینه به‌حساب می‌آید و اغلب پیش‌بینی‌های او درست از آب درآمده، در طول این سال‌ها بارها راجع به این موضوع صحبت کرده بود و به مقاومت اپل در برابر جایگزین کردن این دو درگاه با یکدیگر در دستگاه‌های آیفون خود اشاره کرده بود. حال او مجدد در خبری اعلام کرده است که سال آینده میلادی اپل قصد دارد iPhone 15 را به درگاه USB-C مجهز کند. ظاهرا او این اطلاعات را از منابع زنجیره تامین به‌دست آورده است.

احتمال جایگزینی درگاه لایتنینگ iPhone 15 با USB-C در سال آینده توسط اپل

 

اگر این شایعه به واقعیت تبدیل شود، سری آیفون 14 آخرین نسلی خواهد بود که مجهز به درگاه لایتنینگ شرکت اپل است. این کمپانی در حال حاضر اکثر دستگاه‌های خود به غیر از آیفون را به درگاه USB-C مجهز کرده است. استفاده از USB-C می‌تواند باعث بهبود در شارژ کردن سریع iPhone 15 شده و همین‌طور منجر به برقراری ارتباط گسترده‌تر با دستگاه‌های مجهز به USB-C کمپانی اپل می‌شود.

در همین راستا نیز اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی است که مجهز شدن آیفون به درگاه USB-C و تمامی دستگاه‌های الکترونیکی را به همراه خواهد داشت. آن‌ها معتقد هستند که با این کار زباله‌های الکترونیکی کمتری تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مجهز شدن آیفون 15 به درگاه USB-C چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع:‌ gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر