;
coinex

حذف ویروس گوشی سامسونگ [آموزش ویروس یابی و ویروس کشی]

ممکن است گوشی سامسونگ شما دچار ویروس شود اما نیازی به نگرانی نیست زیرا حذف ویروس گوشی سامسونگ به راحتی امکان پذیر است. با ما همراه باشید.

اگر از گوشی سامسونگ استفاده می‌کنید و گوشی شما ویروسی شده است باید با آموزش حذف ویروس اندرویدی گوشی سامسونگ مشکل خود را حل کنید. ویروس کشی سامسونگ کار سختی نیست و روش‌هایی برای ویروس یابی گوشی سامسونگ وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

در ادامه در مورد دلایل ویروسی شدن گوشی سامسونگ و ویروس کشی سامسونگ صحبت شده است. شما می‌توانید ویروس کشی سامسونگ را به روش‌هایی که در ادامه آمده است، انجام دهید.

 حذف ویروس گوشی سامسونگ

ویروسی شدن گوشی همراه باعث بروز مشکلاتی می‌شود اما نیازی به نگرانی در این مورد نیست و می‌توان به روش‌هایی این مشکل را حل کرد.

آموزش حذف ویروس اندرویدی گوشی سامسونگ در ادامه آمده است. اگر قصد ویروس یابی گوشی سامسونگ خود را دارید در ادامه همراه ما باشید تا با راهکارهای موجود برای حذف ویروس گوشی سامسونگ آشنا شوید.

علائم ویروسی شدن گوشی سامسونگ

اختلال در عملکرد گوشی مهم‌ترین علامت نفوذ بدافزارها و ویروس‌ها به سیستم عامل اندروید است. بنابراین در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر، احتمال ویروسی شدن گوشی وجود دارد:

  • کند شدن گوشی در زمان حرکت در منوها یا باز کردن اپلیکیشن‌ها
  • هنگ کردن مداوم و بیش از اندازه اپلیکیشن‌ها
  • طولانی شدن مدت زمان ریستارت دستگاه
  • باز شدن خودکار برنامه‌ها
  • نصب شدن خودکار برنامه‌های ناشناس
  • داغ شدن غیرطبیعی گوشی
  • افزایش مصرف باتری گوشی
  • افزایش غیرطبیعی مصرف اینترنت گوشی
  • نمایش پاپ آپ‌های تبلیغاتی حتی زمانی که مرورگر گوشی بسته است
  • قطع شدن غیر معمول تماس‌ها
  • ریست شدن وای فای و بلوتوث دستگاه

البته بروز مشکلات فوق ممکن است به دلایلی غیر از نفود ویروس‌ها نیز ایجاد شود. به همین دلیل قبل از اینکه به سراغ روش‌های حذف ویروس گوشی بروید، باید از ویروسی بودن دستگاه مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل نشناختن گوشی توسط کامپیوتر [شیائومی، سامسونگ، آیفون و هواوی]

حل مشکل پر بودن فضای Other گوشی اندرویدی [سامسونگ و شیائومی]

نصب آنتی ویروس

برای حذف ویروس گوشی سامسونگ یکی از راه‌هایی که وجود دارد استفاده از آنتی ویروس است. شما می‌توانید از همان ابتدا نیز بر روی گوشی خود آنتی ویروس نصب کنید تا گوشی شما به ویروس آلوده نشود. اما اگر بعد از آلوده شدن گوشی به فکر نصب آنتی ویروس افتاده‌اید باز هم جای نگرانی نیست و شما می‌توانید یک آنتی ویروس مناسب نصب کرده و فرایند حذف ویروس گوشی سامسونگ را به راحتی انجام دهید.

اما نکته مهم در اینجا پیدا کردن یک آنتی ویروس مناسب است که بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد. در ادامه تعدادی از آنتی ویروس‌هایی که عملکرد مناسبی دارند و شما می‌توانید از آنها استفاده کنید، آمده است.

  •     Ahnlab v3 Mobile Security
  •     AVG Mobile Antivirus
  •     F-Secure Mobile Security
  •     Avast Mobile Security
  •     ESET Mobile Security & Antivirus
  •     Bitdefender Mobile Security & Antivirus

تقریبا اکثر ویروس‌های گوشی سامسونگ در اثر نصب نرم افزارهای مخرب به وجود می‌آیند. شما می‌توانید به وسیله یک آنتی ویروس گوشی سامسونگ، اقدام به حذف ویروس از گوشی سامسونگ خود کنید. پس از دانلود و نصب آنتی ویروس، آن را اجرا کرده و روی اسکن ضربه بزنید تا بصورت خودکار ویروس کشی گوشی سامسونگ انجام شود.

استفاده از آنتی ویروس سامسونگ

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا خود گوشی سامسونگ هم آنتی ویروس دارد؟ سامسونگ Smart Manager را در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد، برخی افراد معتقدند بهترین ویروس کش گوشی سامسونگ همین ویژگی پیش فرض خود گوشی است؛ این قابلیت به کاربران کمک می‌کند گوشی‌های هوشمند خود را در چهار زمینه زیر اسکن و بهینه سازی کنند:

  • باتری
  • حافظه
  • رم
  • امنیت

Smart Manager به عنوان ویروس کش سامسونگ بطور خودکار و منظم نرم افزارهای مخرب را اسکن می‌کند و با همکاری Intel Security یک راه حل ضد بدافزار ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر، اسکن موقت را در هر زمانی اجرا کنید:

  • روی Apps ضربه بزنید.
  • ویروس کش گوشی سامسونگ
  • Smart Manager را انتخاب کنید.
  • روی Security ضربه بزنید.

آخرین باری که دستگاه شما اسکن شد در بالا سمت راست قابل مشاهده خواهد بود.

  • برای اسکن مجدد روی SCAN NOW ضربه بزنید.

ناگفته نماند که از این روش می‌توان به عنوان انتی ویروس مورد تأیید سامسونگ نام برد. به طور کلی حتی اگر مورد مشکوکی در گوشی مشاهده نکردید بد نیست هر از گاهی این روش را امتحان کنید.

حذف ویروس گوشی سامسونگ در حالت Safe Mode

برخی از نرم افزارهای مخرب را نمی‌توان با روش‌های معمول از گوشی حذف کرد. جهت از بین بردن اینگونه برنامه‌ها و همچنین ویروس گوشی سامسونگ ابتدا باید گوشی خود را در حالت سیف مود اجرا کنید. با اجرا شدن گوشی در این حالت، تمامی نرم افزارهای نصب شده و همچنین ویروس‌ها به طور موقت غیرفعال می‌شوند.

فقط نرم افزارهای پیش فرض خود گوشی قابل اجرا بوده و علامت Safe Mode در گوشه پایین سمت چپ صفحه نمایش گوشی شما ظاهر می‌شود. شما می‌توانید از این حالت برای حذف ویروس از گوشی سامسونگ خود استفاده کنید. برای اینکار به روش زیر عمل کنید.

  • گوشی سامسونگ خود را روشن کنید.
  • سپس دکمه پاور گوشی را برای چند ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  • از بین گزینه‌های ظاهر شده گزینه Power Off را برای چند ثانیه لمس کنید تا یک پیغام ظاهر شود.
  • اکنون جهت ورود به حالت Safe mode روی OK ضربه بزنید.

سپس به قسمت تنظیمات و بعد برنامه‌های گوشی بروید و نرم افزار نصب شده‌ای را که فکر می‌کنید ویروسی باشد باز کرده و با انتخاب گزینه Uninstall آن را حذف کنید.

برای خروج از سیف مود تنها کافی است دستگاه خود را ریستارت کنید! به علاوه می‌توانید نوار نوتیفیکیشن گوشی را به سمت پایین بکشید. سپس روی گزینه Safe mode enabled ضربه بزنید تا یک پنجره جدید باز شود.

در این پنجره گزینه OK را انتخاب کنید تا گوشی ریستارت شده و از سیف مود خارج شود. اگر مراحل قبل را به درستی انجام دهید، دیگر اثری از بدافزارها و مشکلات ناشی از آنها وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

حل مشکل سیاه شدن صفحه در گوشی های سامسونگ [آموزش تصویری]

کش مرورگر را پاک کنید

ویروس‌های گوشی روز‌به‌روز پیچیده‌تر می‌شوند، اما بسیاری از آنها هنوز نسبتاً ساده هستند و فقط از طریق مرورگر شما کار می‌کنند. این بدان معناست که اگر حافظه کش اینترنت خود را پاکسازی کنید، شانس نسبتاً خوبی برای خلاص شدن از شر ویروس خواهید داشت. به یاد داشته باشید در این روش از بین بردن ویروس گوشی باید را روی همه مرورگرهایی که استفاده می‌کنید انجام دهید.

فایل‌های دانلودی خود را پاک کنید

یک گزینه دیگر هم وجود دارد که می‌توانید قبل از اینکه وارد راه‌حل‌های دردناک‌تر شوید، آن را امتحان کنید و آن این است که به فایل‌های دانلود شده خود بروید (توجه داشته باشید که منظور برنامه‌های روی هوم اسکرین نیست، باید به سراغ فایل‌های نصبی بروید) و آنها را پاک کنید. این روش می‌تواند کمک کننده باشد.

حذف ویروس گوشی سامسونگ با ریست فکتوری

بسیاری از مواقع حذف ویروس گوشی سامسونگ با ریست فکتوری انجام می‌شود. ریست فکتوری باعث می‌شود گوشی شما به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازگردد و با پاک شدن برنامه‌های مخرب باعث حذف ویروس از گوشی سامسونگ خواهد شد.

نکته قابل توجه اینکه با ریست فکتوری تمام اطلاعات گوشی شما از جمله عکس‌ها، فیلم‌ها، مخاطبین، پیام‌ها و نرم افزارهای نصب شده روی گوشی حذف خواهند شد. بنابراین قبل از اینکار حتما از گوشی بکاپ یا همان نسخه پشتیبان تهیه کنید.

حذف ویروس گوشی سامسونگ با کامپیوتر

در صورتی که رم داخلی یا خارجی گوشی سامسونگ شما ویروسی شده باشد این امکان را دارید تا اقدام به ویروس کشی گوشی سامسونگ با کامپیوتر یا لپ تاپ خود کنید. برای اینکار ابتدا گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل کنید.

اکنون یک درایو در قسمت This PC ویندوز ۱۰ (My Computer در ویندوزهای ۸ و ۷) مربوط به حافظه گوشی شما ایجاد می‌شود. روی آن راست کلیک کرده و به وسیله آنتی ویروس نصب شده در کامپیوتر خود، ویروس کشی را انجام دهید.

روش دیگر ویروس کشی گوشی سامسونگ با کامپیوتر به این صورت است که اگر رم خارجی گوشی ویروسی شده باشد آن را از گوشی جدا کرده و با رم ریدر به کامپیوتر متصل کنید. سپس اقدام به اسکن رم به وسیله آنتی ویروس کنید.

چگونگی از ویروسی شدن گوشی سامسونگ خود جلوگیری کنیم؟

قبل از اینکه به دنبال این باشید که ویروس را از گوشی خود حذف کند، بهتر است از ویروسی شدن آن جلوگیری کنید تا ورود و فعال شدن آن در گوشی اتفاق نیفتد. پس پیشگیری همیشه بهتر از درمان است!

بهتر است به جای پاک کردن ویروس گوشی از همان ابتدا به دنبال روشی باشید که از ویروسی شدن گوشی جلوگیری شود. از اصلی‌ترین مسائلی که در این مورد مهم و موثر هستند موارد زیر است:

دانلود نکردن برنامه‌ها از منابع غیر معتبر

توصیه می‌شود همیشه سعی کنید برنامه‌های اندرویدی را فقط از گوگل پلی استور دانلود کنید، زیرا 99 درصد اپلیکیشن‌های این منبع کاملا در برابر بدافزار، ویروس و کدهای مخرب مورد ارزیابی شده‌اند و تحت کنترل قرار دارند. معمولاً بدافزارها و ویروس‌هایی که در اندروید وجود دارند از طریق اپلیکیشن‌هایی فعال هستند که از منابع نامعتبر دیگری به غیر از گوگل پلی استور دانلود شده‌‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین آنتی ویروس اندروید 2021 ؛ لیست آنتی ویروس های قوی اندرویدی

حل مشکل اینترنت گوشی سامسونگ [آموزش تصویری علت وصل نشدن شبکه]

بررسی کردن دسترسی برنامه‌ها

وقتی در حال نصب یک برنامه از طریق گوگل پلی استور هستید، حتما دسترسی‌های آن را بررسی کنید. یک برنامه مخرب ممکن است دسترسی‌های عجیبی همراه داشته باشد! بعنوان مثال یک ویدئو پلیر مخرب می‌‌تواند درخواست دسترسی به لیست مخاطبین شما را ارائه کرده که این امر اصلاً معقول نبوده و مطمئناً می‌‌تواند نشان دهنده مخرب بودن آن برنامه باشد.

نصب یک آنتی ویروس معتبر

درست است که نصب بودن یک آنتی ویروس اندرویدی روی گوشی شما همیشه بدرد بخور نیست. ولی مطمئناً نصب بودن آن بهتر از نبود آن است. بنابراین یک آنتی ویروس خوب و با کیفیت را هم در گوشی خود نصب کنید که قابلیت شناسایی اپلیکیشن‌های مخرب را داشته باشد.

دانلود نکردن اپلیکیشن‌های کلون

حتما برای هر کاربری پیش آمده که به دنبال یک اپلیکیشن خاص باشد و نسخه‌های مشابه آن را با آیکون‌های نسبتا یکسان پیدا کند! اگر با شرایط این چنینی مواجه شدید به احتمال زیاد اپلیکیشن مشابه یا کلونی که می‌‌بینید ویروسی و مخرب هستند.

پس همیشه به نام توسعه دهنده اپلیکیشن‌هایی که در حال دانلود آنها هستید، دقت کرده و نسخه‌ی کلون برنامه را اشتباها به جای نسخه اصلی آن دانلود نکنید. البته گوگل پلی استور تا 99 درصد از این موضوع جلوگیری می‌کند، اما در 1 درصد باقی مانده شما باید دقت لازم را داشته باشید.

آپدیت سیستم عامل گوشی

سیستم عامل گوشی اندرویدی خود را به جدیدترین نسخه‌های موجود آپدیت کنید. در بیشتر به روز رسانی‌هایی که برای اندروید منتشر شده است لایه‌های امنیتی به دستگاه اضافه می‌شود که می‌‌تواند منجر به جلوگیری از فعالیت کدهای مخرب و ویروس‌ها شده و به نوعی پاک کردن ویروس گوشی را به همراه داشته باشند.

اگر به موارد بالا توجه کنید، مطمئناً هیچ مشکلی برای گوشی سامسونگ شما پیش نخواهد آمد و دستگاه شما هرگز دچار ویروس نشده و بعدا نیازی به پاک کردن ویروس گوشی نیست.

در این مطلب که آموزش حذف ویروس اندرویدی گوشی سامسونگ بود به بررسی دلایل ویروسی شدن گوشی و راهکارهایی برای ویروس یابی گوشی سامسونگ پرداختیم. اگر با مشکل ویروسی شدن گوشی سامسونگ خود رو به رو شده‌اید، حذف ویروس گوشی سامسونگ به راحتی امکان پذیر است.

سوالات متداول

حذف ویروس گوشی سامسونگ چگونه امکان پذیر است؟

در این مطلب در مورد حذف ویروس گوشی سامسونگ صحبت کردیم. در ابتدا بهتر است مراقب باشیم تا گوشی ما به ویروس آلوده نشود اما در صورتی که آلوده به ویروس شد جای نگرانی نیست و می‌توان این مشکل را حل کرده و ویروس را از روش گوشی خود پاک کرد. راه‌کارهایی برای حذف ویروس از گوشی سامسونگ وجود دارد که در اینجا مورد بررسی قرار گرفتند. شما می‌توانید با خواندن این مطلب در مورد راهکارهای موجود اطلاعات لازم را به دست آورید و با توجه به موارد گفته شده نسبت به حل مشکل گوشی و حذف ویروس اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد حذف ویروس گوشی سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر