;
coinex

حذف ویروس گوشی شیائومی [آموزش ویروس یابی و ویروس کشی در شیائومی]

اگر با مشکلات وجود ویروس در گوشی خود دست و پنجه نرم می‌کنید، با آموزش حذف ویروس گوشی شیائومی در ادامه همراه ما باشید.

تلفن‌های همراه نیز با مشکلی به نام ویروس روبه رو هستند. این مشکل می‌تواند کار با گوشی را مختل کند و بر روی عملکرد گوشی تاثیر بگذارد. بنابراین بهتر است در چنین شرایطی به فکر حل مشکل بود.

آموزش حذف ویروس اندرویدی گوشی شیائومی آسان است و ویروس یابی گوشی شیائومی به راحتی انجام می‌شود فقط باید دقت کرد و کار را به خوبی انجام داد.

در ادامه این مطلب با آموزش حذف ویروس اندرویدی گوشی شیائومی و ویروس کشی شیائومی همراه ما باشید. ما به شما کمک می‌کنیم تا ویروس یابی گوشی شیائومی خود را به راحتی انجام دهید.

حذف ویروس گوشی شیائومی

اگر به دنبال حذف ویروس گوشی شیائومی خود هستید ما با ارائه آموزش حذف ویروس اندرویدی گوشی شیائومی به شما کمک می‌کنیم. راهکارهایی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید و به ویروس کشی شیائومی خود بپردازید.

در ادامه در مورد روش‌ها و راهکارهایی صحبت می‌کنیم که از طریق آنها می‌توان گوشی شیائومی خود را ویروس کشی کرد. با ما همراه باشید.

نشانه های ویروسی شدن گوشی چیست؟

در ادامه چندین نشانه اصلی که باعث می‌شوند ما به این نتیجه برسیم که گوشی ما ویروسی است، آمده است:

استفاده بیش از حد داده‌ها: یک گوشی ویروسی شده ممکن است باعث فعالیت برنامه‌ها در پس زمینه شود که قابل شناسایی نیست و این ممکن است به طور قابل توجهی مصرف داده‌های تلفن همراه را افزایش دهد.

عملکرد نادرست برنامه و حتی خرابی: اگر نرم افزار موجود در تلفن شما ویروسی شوند، می‌تواند باعث خراب شدن و عملکرد بسیار بد نرم افزارها مانند کند شدن یا هنگ کردن نرم افزار شوند. دلایل زیادی برای ویروسی شدن برنامه‌ها وجود دارد، بنابراین بررسی کنید که فضای ذخیره سازی تلفن همراه شما پر نشده باشد و بررسی کنید که تعداد زیادی نرم افزار روی تلفن همراه شما نصب نشده باشد.

حذف ویروس گوشی شیائومی

تعداد پنجره‌های باز شده: در حالی که برخی از پنجره‌های بازشده عملکرد طبیعی تبلیغات هنگام مرور وب است، اما اگر مرورگر شما بسته باشد و شما با آن کاری انجام نداده باشید اما پاپ آپ مشاهده کنید می‌تواند نشان دهنده ویروس باشد.

کاهش عمر باتری: اگر هنگام استفاده معمولی از تلفن و باتری آن، ویروسی مانند بدافزارها در پس زمینه سیستم عامل اندروید اجرا شود، ممکن است با افزایش استفاده از RAM پردازشی تلفن همراه خود، باتری تلفن همراه شما را به طور عجیب و غیر  قابل طبیعی خالی کند.

وجود برنامه‌های ناشناس: وقتی برنامه‌هایی را می‌بینید که به طرز مرموزی و عجیب و غیر دلخواهی دانلود و بر روی تلفن همراه شما نصب شده‌اند، ممکن است یک نوع مخرب بدافزار باشد.

حذف ویروس گوشی شیائومی

داغ شدن بیش از حد و غیر طبیعی گوشی: بدافزار می‌تواند RAM و CPU گوشی شمار را به سرعت مصرف کند و این امر می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد و غیر طبیعی تلفن همراه شما شود. گرچه ممکن است گاهی اوقات گرم شدن بیش از حد تلفن شما طبیعی اما این مشکل مزمن می‌تواند نشانه وجود ویروس‌های خطرناک در گوشی موبایل شما باشد.

متن‌های ناخواسته: نوع متداول بدافزاری که در تلفن‌های همراه یافت می‌شود، داده‌های حساس را جمع آوری می‌کند و سعی دارد با ارسال متن‌هایی با پیوندها و پیوست‌های خطرناک، مخاطبین شما را نیز آلوده کند؛ پس بسیار مراقب این گزینه باشید.

بیشتر بخوانید:

چگونه زبان گوشی شیائومی را فارسی کنیم؟

ویروس یابی از طریق آنتی ویروس شیائومی

برای حذف ویروس گوشی شیائومی و استفاده از ویروس کش گوشی شیائومی راه‌حل بسیار ساده‌ای وجود دارد. کافیست گوشی خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید و به Settings> About the phone> MIUI version بروید و در صورت وجود به‌روزرسانی‌های جدید آن را اعمال کنید. در ادامه قصد داریم از برنامه امنیتی آنتی ویروس گوشی شیائومی استفاده کنیم:

حذف ویروس گوشی شیائومی

  1. وارد برنامه security که بصورت پیش فرض روی گوشی نصب شده شوید.
  2. Security Scan را انتخاب کنید.
  3. منتظر بمانید تا ۱۰۰٪ فایل‌ها و برنامه‌ها اسکن شوند.
  4. اگر ویروسی پیدا شد، آن را برای همیشه حذف کنید.

در واقع با این روش اگر برنامه‌ای در گوشی شما ویروسی باشد، این انتی ویروس شیائومی آن را تشخیص داده، نام برنامه را نشان می‌دهد و از شما می‌خواهد که آن را حذف کنید. اگر می‌خواهید کاملاً از این ویروس کش شیائومی مطمئن شوید، بعد از انجام اسکن به منوی تنظیمات در بالا سمت راست بروید و در قسمت Definitions نوع آنتی ویروس را عوض کنید، شما می‌توانید یکی از دو آنتی ویروس Avast ،AVL را انتخاب کنید.

حذف بدافزار حاوی ویروس

بهترین و ساده ترین روش حذف ویروس گوشی شیائومی مربوط به شناسایی بد افزار حامل ویروس و حذف آن از گوشی است. با حذف بدافزار مورد نظر اقدامات مخرب آن هم متوقف می‌شوند و به نوعی پاک کردن ویروس با موفقیت صورت می‌پذیرد.

حذف ویروس گوشی شیائومی

فکتوری ریست گوشی

از آنجایی که فکتوری ریست کردن گوشی‌های اندرویدی منجر به حذف تمام اپلیکیشن‌های نصب شده روی آن می‌شود، بنابراین عملا با انجام این کار پروسه پاک کردن ویروس گوشی هم انجام می‌شود. پس این روش حذف ویروس گوشی شیائومی در شرایطی کاربرد دارد که شما نتوانید بدافزار حامل ویروس نصب شده روی گوشی خود را پیدا کنید و آنتی ویروس هم قابلیت پیدا کردن بدافزار و توقف عملکرد آن را نداشته باشد. در این شرایط یک فکتوری ریست می‌تواند تمام مشکلات ایجاد شده را برطرف کرده و منجر به پاک شدن ویروس گوشی شود.

پاک کردن حافظه پنهان

اگر می‌بینید تبلیغات پاپ‌آپ (ظاهر شونده) در تلفن همراهتان پخش می‌شود، بهترین کار پاک کردن حافظه پنهان مرورگر چه از داخل تنظیمات گوشی و چه از تنظیمات خود اپلیکیشن است.

برای انجام این کار به تنظیمات موبایل رفته و از قسمت اپلیکیشن‌ها و اعلانات و سپس کروم و بعد حافظه داخلی گزینه پاک کردن حافظه پنهان را بزنید. این شیوه بسیار بهتر از روش ریست کردن گوشی برای حذف ویروس است.

حذف ویروس گوشی شیائومی

راه‌اندازی در حالت امن

اپلیکیشن‌های آنتی ویروس اندرویدی مانند Bitdefender Mobile Security ایده خوبی هستند زیرا اجازه نمی‌دهند بدافزارها همان ابتدا و به آسانی وارد گوشی شوند. برنامه‌های این‌چنینی ویروس‌ها را تشخیص داده و آنها را حذف می‌کنند و حتی اگر اپلیکیشن مخربی نیز وجود داشته باشد، آن را از بین خواهد برد.

اگر خودتان می‌دانید مشکل اصلی از کجا آغاز شد، می‌توانید به صورت دستی آن را پاک کنید. بهترین کار آن است که ابتدا وارد حالت امن -Safe Mode  شوید چرا که این روش از اجرا شدن نرم‌افزارهای مخرب جلوگیری می‌کند. حذف یک برنامه آلوده به بدافزار در حالت عادی بعید است به آسانی انجام شود.

حذف ویروس گوشی شیائومی

چنان‌چه در منوی پاور گوشی خود گزینه‌ای به نام حالت امن وجود ندارد بنابراین باید همزمانی که موبایل در حال ری‌استارت شدن است، دکمه کاهش صدا را فشار دهید. اگر این حالت فعال شد، در گوشه پایین سمت چپ نمایشگر، عبارت Safe mode را خواهید دید.

تنظیمات را اجرا کرده و منوی اپلیکیشن‌ها و اعلانات را بزنید و سپس به پایین لیست بیایید و نرم‌افزارهایی که به آنها مشکوک هستید را حذف کنید. این برنامه‌ها می‌توانند مواردی باشند که اصلاً به خاطر نمی‌آورید چه زمانی دانلودشان کرده‌اید و یا شباهتی با نرم‌افزارهای اصیل اندروید ندارند. ضمن اینکه بد نیست روی اسم آن ضربه بزنید تا صفحه اطلاعات اپلیکیشن را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 شیائومی

فعال کردن قسمت گوگل پلی پروتکت

گوگل بخشی را در نظر گرفته که گوگل پلی پروتکت نام دارد. این بخش می‌تواند عملکرد اپلیکیشن‌ها را بررسی کرده و رفتارهای مشکوک را شناسایی کند. درواقع اگر این بخش را فعال کنید، اپلیکیشن‌هایی که الگوهای رفتاری مشابه با بدافزارها را دارند، مشخص ساخته و حذف می‌کند.

حذف ویروس گوشی شیائومی

نصب آنتی ویروس

برنامه‌های ضد بدافزار که با نام آنتی ویروس نیز شناخته می‌شوند بهترین راهکار برای جلوگیری از به خطر افتادن گوشی هوشمندتان هستند. هر زمانی که احساس کردید دستگاهتان از وجود بدافزار آسیب می‌بیند با نصب چنین برنامه‌هایی می‌توانید بدافزار را از گوشی هوشمندتان پاک کنید.

آنتی ویروس‌های اندرویدی متعددی وجود دارند که امکان اسکن و شناسایی اپلیکیشن های مخرب را فراهم می‌کنند. با نصب یکی از این آنتی ویروس‌ها در گوشی خود و انجام یک اسکن روی اپلیکیشن‌های نصب شده می‌توانید اپلیکیشن مخرب و ویروسی را شناسایی و نسبت به پاک کردن ویروس گوشی اقدام کنید.

در حال حاضر برنامه‌های متعددی در پلی استور وجود دارد که برخی رایگان و برخی نیز پولی هستند؛ بنابراین پیش از اقدام، نسبت به انتخاب برنامه‌ی مناسب تحقیق کنید.

حذف ویروس گوشی شیائومی

بیشتر بخوانید:

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

انواع آنتی ویروس برای گوشی شیائومی

ویروس‌ها یا بدافزارها می‌توانند بسیار خطرناک باشند یا به کلی باعث عدم کارایی گوشی شوند. با اینکه گوشی‌های هوشمند امروزی از امنیت بالایی برخوردارند و به ندرت ویروسی می‌شوند، اما باز هم بهتر است در استفاده از آنها دقت شود تا دچار خسارت نشوید.

برای حفظ امنیت گوشی، همیشه نرم افزارهای مورد نیاز را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. همچنین علاوه بر ویروس، استفاده از لوازم جانبی نامرغوب نیز می‌تواند سیستم امنیتی گوشی را به خطر بیاندازد.

با وجود اینکه خود شیائومی از آنتی ویروس در گوشی‌های خود استفاده کرده است و نیاز به نصب برنامه جداگانه نیست، اما باز هم اگر بخواهید از برنامه دیگری برای ویروس کشی استفاده کنید، می‌توانید بهترین آنتی ویروس‌ها را از لیست زیر انتخاب کنید:

  • Ahnlab v3 Mobile Security
  • AVG Mobile Antivirus
  • F-Secure Mobile Security
  • Avast Mobile Security
  • ESET Mobile Security & Antivirus
  • Bitdefender Mobile Security & Antivirus

به این نکته دقت کنید که بیشتر آنتی ویروس‌ها به خصوص نسخه‌های رایگان با نمایش دادن تبلیغات اضافی باعث کاهش سرعت گوشی یا در مواقع کمی باعث هنگ کردن آن می‌شوند. پس، اگر با استفاده از آنتی ویروس خود گوشی، مشکل حل می‌شود سعی کنید آنتی ویروس جداگانه نصب نکنید.

حذف ویروس گوشی شیائومی

در این مطلب که در مورد آموزش حذف ویروس گوشی شیائومی بود یاد گرفتیم که چگونه ویروس یابی گوشی شیائومی خود را انجام دهیم. ویروس کشی شیائومی آسان است و شما می‌توانید از طریق راهکارهایی که در اینجا بررسی شد، به حذف ویروس گوشی شیائومی خود بپردازید.

سوالات متداول

حذف ویروس گوشی شیائومی چگونه انجام می‌شود؟

گوشی‌های شیائومی از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. سیستم عامل اندروید از امنیت بسیار خوبی برخوردار است و ویروسی شدن دستگاه‌های استفاده کننده از این سیستم عامل به ندرت اتفاق می‌افتد. در این مطلب، در رابطه با حذف ویروس گوشی شیائومی مواردی ارائه شد. همچنین به این نتیجه رسیدیم که بهترین آنتی ویروس گوشی شیائومی، همان آنتی ویروس پیش فرض خود گوشی است. برخی از بهترین آنتی ویروس‌های مناسب برای گوشی شیائومی نیز معرفی شدند تا در صورت نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق موارد گفته شده در اینجا مشکل ویروسی شدن گوشی خود را به راحتی حل کنید.

چگونه از ویروسی شدن گوشی جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی، برنامه‌ها را از توسعه‌دهندگان قابل اعتماد دریافت کنید و هیچ پیوستی را از افراد ناشناس روی گوشی خود دانلود نکنید. زیرا انجام این کار باعث می‌شود که ویروس وارد گوشی شما شود. بسیاری از برنامه‌های آپلود شده در اینترنت آلوده به ویروس هستند که وقتی آنها را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنیم، این ویروس به گوشی ما هم نفوذ می‌کند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد حذف ویروس گوشی شیائومی چیست؟ لطف نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر