;
coinex

سونی Xperia 1 IV با اسنپدراگون 8 نسل 1 رسما رونمایی شد

سونی Xperia 1 IV با ویژگی‌های فوق‌العاده از جمله اسنپدراگون 8 نسل 1، باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی و قابلیت زوم اپتیکال پیوسته رونمایی شد.

کمپانی سونی، در این گوشی سعی کرده است که بیش‌ترین تمرکز خود را روی ارتقا و توسعه‌ی بخش‌های عکاسی، فیلم‌برداری، پخش ویدیو، موسیقی و بازی بگذارد و توانسته عملکرد خوبی را نسبت به نسخه قبلی سونی Xperia 1 IV ارائه دهد. در ادامه قصد داریم به مشخصات و جزئیات کامل این گوشی بپردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

مشخصات سونی Xperia 1 IV

نسخه قبلی این گوشی یعنی اکسپریا 1 مارک 3 که در سال گذشته معرفی شد، دارای دوربین تله‌فوتو با قابلیت تغییر فاصله‌کانونی بین 70 تا 105 میلی‌متر بود؛ حال دوربین تله‌فوتو سونی Xperia 1 IV، پیشرفت چشمگیری نسبت به نسخه قبلی خود داشته و زوم اپتیکال پیوسته را بین محدوده‌ی 85 میلی‌متر تا 125 میلی‌متر را ارائه می‌دهد. درواقع دارای قدرت بزرگنمایی اپتیکال 3.5-5 برابر است.

سونی Xperia 1 IV

ماژول دوربین این گوشی دارای یک دوربین سه‌گانه است که هر سه دوربین از رزولوشن 12 مگاپیکسل بهره می‌برند. گفتنیست که این دوربین سه‌گانه شامل یک سنسور 1/1.7 اینچی و لنز 24 میلی‌متری دارای OIS است. همچنین دوربین اولتراواید این گوشی از سنسور 1/2.5 اینچی با لنز 16 میلی‌متری (به‌همراه فوکوس خودکار) بهره می‌برد. دوربین تله‌فوتو این دستگاه نیز مجهز به سنسور 1/3.5 اینچی است. همچنین سونی طبق معمول از شاتر دو مرحله‌ای در این دستگاه استفاده کرده است.

سونی Xperia 1 IV

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی ارتقا یافته این گوشی نسبت به دوربین 8 مگاپیکسلی نسخه قبل، دارای سنسور 1/2.9 اینچی ExmorRS است. این قابلیت باعث می‌شود که این دوربین بتواند ویدیوهای 4K را به‌همراه HDR ضبط کند. گفتنیست که نرخ این دوربین 30 فریم‌برثانیه است. نقطه ضعف دیگر این دوربین، عدم وجود فوکوس خودکار است.

سونی Xperia 1 IV

صفحه نمایش 6.5 اینچی AMOLED سونی Xperia 1 IV از رزولوشن 4K بهره می‌برد. همچنین این صفحه نمایش نسبت به نسخه قبلی خود ارتقا یافته است. از جمله ویژگی‌های توسعه یافته آن می‌توان به 50 درصد روشنایی بیش‌تر و همچنین ارتقا نرخ نوسازی به 120 هرتز اشاره کرد. البته باید بگوییم که این نمایشگر از نوع LTPO نیست.

سونی Xperia 1 IV دارای چیپست پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام است. همچنین تنها در نسخه 12 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی، عرضه می‌شود. این گوشی به اسلات microSD مجهز شده و از افزایش حافظه بیشتر پشتیبانی می‌کند. این دستگاه همچنین با رابط کاربری اختصاصی سونی مبتنی بر اندروید 12، ارائه می‌شود. با وجود چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام، باتری این گوشی نیز نسبت به نسخه‌های قبلی خود ارتقا یافته و از باتری‌ با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعتی بهره می‌برد. همچنین این باتری به شارژ سریع 30 واتی مجهز است و می‌تواند در عرض 30 دقیقه، 50 درصد از ظرفیت باتری را شارژ کند.

سونی Xperia 1 IV

گفتنیست که سونی، به منظور حمایت از ابتکار سبز خود (جاده صفر)، در جعبه‌های گوشی خود از شارژر و هیچ‌گونه ماده پلاستیکی استفاده نمی‌کند. بنابراین گوشی سونی Xperia 1 IV در جعبه‌های کوچک‌تری در بازار به فروش خواهد رسید. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به بهره‌مندی از محافظ گوریلا گلس وکتوس در پنل جلویی و پشتی، روکش مات پنل پشتی و پشتیبانی از گواهینامه‌ی IP68/IPX5 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب اشاره کرد. به علاوه این دستگاه به همراه وسایل جانبی‌ای از جمله مانیتور Vlog که نمای موجی‌شکل و یک نمای رنگ کاذب دارد و همچنین Shooting Grip ارائه می‌شود.

اگر شما از طرفداران استریمر بازی هستید، می‌توانید صدای خود را با صدای بازی ترکیب کنید و محتوای جدید را به صورت زنده در یوتیوب استریم کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از اشتراک پولی Music Pro، صدای خود را ضبط کنید و آن را در فضای ابری، آپلود کنید.

سونی Xperia 1 IV

در رابطه با قیمت و تاریخ عرضه این این دستگاه باید بگوییم که سونی Xperia 1 IV با قیمت 1400 یورو در اروپا (معادل 1330 پوند) تقریبا 100 یورو بیش‌تر از نسخه قبلی خود عرضه می‌شود که می‌توان گفت هنوز هم نسبت به Pro-I قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد. همچنین کاربران می‌توانند از 24 ساعت آینده برای پیش‌سفارش این گوشی اقدام کنند و تا ماه ژوئن (خرداد) این گوشی را تحویل بگیرند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد گوشی سونی Xperia 1 IV و ویژگی‌ها و مشخصاتی که ارائه می‌دهد چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر