;
coinex

واردات خودرو رسما آزاد شد

مجمع تشخیص مصلحت نظام با ورود خودروهای خارجی موافقت کرده و حالا که چند روز از انتشار این خبر می‌گذرد، گزارش‌‌هایی از پیشنهاد صدور مجوز ازسرگیری واردات خودرو در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به گوش می‌رسد.

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، طرح پیشنهادی خود برای صدور مجوز ازسرگیری واردات خودرو را برای تایید و تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال کرده است. جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که هیئت دولت این مصوبه را تایید کرده است.

به گفته سید محسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس، مصوبه مجلس درباره واردات خودرو تایید شده است.

ازسرگیری واردات خودرو تصویب شد

سد محسن دهنوی اعلام کرد که پیگیری‌های مجلس باعث شد تا دولت، مخالفت خود را اصلاح کند که در نهایت، به تایید مصوبه واردات خودرو منجر شد. او مدعی است که «اگر وزارت صمت زودتر به فکر این راه‌حل می‌افتاد، جان و مال مردم کمتر دچار زیان و آسیب می‌شد، دولت باید سریعا آیین‌نامه واردات خودرو را تهیه کند؛ با این واردات، بازار خودرو آرام می‌شود.»

گزارش‌‌هایی از پیشنهاد صدور مجوز ازسرگیری واردات خودرو در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به گوش می‌رسد.

سخنگوی دولت نیز در رابطه با مصوبه واردات خودرو گفت: « اصلاح نظام وضعیت موجود خودروسازی کشور یکی از اولویت‌های دولت است و رئیس‌جمهور هشت دستور را برای اصلاح و صادر کرد و منظم هم پیگیر این موضوع است. وزیر صمت هم پیشنهاد اخذ مجوز واردات خودرو را در دولت مطرح کرد که بحث و بررسی شد، اما دولت با واردات خودروهای لوکس موافق نیست و آن را نیاز روز مردم ندانست. اما با کلیات طرح موافقت شد.»

اگر این روند ادامه داشته باشد و واردات خودرو آزاد شود، امید است که وضعیت بازار خودرو کمی رنگ آرامش را ببیند.

بد نیست بدانید که رئیس جمهور در اسفند ماه گذشته با موضوع ازسرگیری واردات خودرو موافقت کرد. به همین دلیل،‌ این احتمال وجود دارد که طرح نهایی در هیئت دولت به تصوب برسد.

طرح ممنوعیت واردات خودرو از سال 97 از سوی سران قوا، به منظور مدیریت منابع ارزی به تصویب رسید. وضعیت بازار امروز نشان می‌دهد که این طرح موفقیت‌آمیز نبوده است. خبر خوب این است که این مصوبه در 31 اردیبهشت ماه امسال به پایان می‌رسد و در صورت عدم تایید، شرایط برای واردات قانونی خودرو فراهم می‌شود.

به گفته برخی کارشناسان، اگر به جای مجلس، دولت در اجرای مصوبه آزادسازی واردات خودرو پیشگام شود، دیگر شاهد شروط محدودکننده نخواهیم بود. علاوه‌براین، می‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها کاهش پیدا کنند و بازار با شدت بیشتری به تعادل برسد.

مصوبه‌ای که مجلس تایید کرده، شروط محدودکننده‌ای دارد که تاثیر آن را در بازار کمتر می‌کند. موضوع دیگری که در رابطه با واردات خودرو مطرح شده، این است که همزمان با برگزاری جام جهانی قطر، 2000 خودرو به مناطق آزاد وارد شود؛ حالا باید دید که آیا این طرح در هیئت دولت به سرانجام می‌رسد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد هزینه ساخت هر اپیزود stranger things چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر