;
coinex

اپل جایگاه با ارزش‌ترین کمپانی جهان را از دست داد

آرامکو، شرکت نفت عربستان سعودی، به عنوان با ارزش‌ترین کمپانی جهان، جایگاه شرکت اپل را تصاحب کرد. در ادامه به جزئیات این خبر خواهیم پرداخت؛ پس با تکراتو همراه باشید.

اپل که تا قبل از این دارای گران‌ترین سهام در بین شرکت‌های مطرح جهان بود، حال بر اساس گزارش بلومبرگ، به دلیل افزایش قیمت نفت در راستای افزایش تورم حاکم در جهان، جایگاه خود را به عنوان با ارزش‌ترین کمپانی جهان، از دست داده است.

جایگاه شرکت اپل به عنوان ارزشمندترین کمپانی جهان با آرامکو، تعویض می‌شود

در اوایل سال میلادی، شرکت اپل با اعلام ارزش بازار 3 تریلیون دلاری خود، جایگاه اول را در بین شرکت‌های دیگر هم ردیف خود کسب کرد. حال با گذشت 5 ماه از سال جدید، شرکت اپل با کاهش 16 درصدی سهام خود، جایگاه خود را به آرامکو داده است. درواقع آرامکو اعلام کرد که ارزش سهام شرکتش با رشد 27 درصدی، به مبلغ 2.43 تریلیون دلار رسیده است. این در حالیست که شرکت اپل در اوایل سال، با ارزش بازار 3 تریلیون دلاری، نزدیک به 1 تریلیون دلار از لحاظ ارزش سهام، با شرکت آرامکو اختلاف داشت. همچنین شرکت کوپرتینویی در بورس نیویورک (NYSE) از ساعت 13:05 دیروز اعلام کرد که سهام شرکتش 3.9 درصد کاهش داشته است.

جایگاه شرکت اپل

گفتنیست که افزایش قیمت نفت در راستای تورم جهانی، فرصت خوبی را برای آرامکو به ارمغان آورده است و باعث می‌شود فدرال رزرو با سرعتی بسیار سریع نرخ بهره را افزایش دهد. همین امر به مرور زمان موجب می‌شود که سرمایه‌گذاران، سرمایه خود را از شرکت‌های فناوری خارج کنند یا دیگر بر روی این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری نکنند که باعث کاهش سهام این شرکت‌ها می‌شود. Tim Ghriskey، استراتژیست ارشد در Ingalls & Snyder اظهار نظر کرد و گفت با توجه به وضعیت کنونی جنگ اوکراین و برنامه‌ریزی فدرال رزرو برای ادامه افزایش نرخ بهره، گمان نمی‌کند که شرکت‌های فناوری مانند شرکت اپل بتوانند جایگاه و ارزش خود را مانند سابق حفظ کنند.

او نیز در همین رابطه گفت:

فروش زیادی در بسیاری از فناوری‌ها و نام‌های متعدد دیگر وجود دارد و به‌نظر می‌رسد پولی که ازآنجا بدست می‌آید، به‌طور ویژه‌ای صرف صنعت انرژی می‌شود که درحال‌حاضر با توجه به قیمت کالاها چشم‌انداز مطلوبی دارد. شرکت‌هایی مانند آرامکو به‌طور قابل‌توجهی از این محیط سود می‌برند.

شرکت اپل که به تازگی درآمد خود را در سه ماهه دوم که دارای رشد منفی بوده، به اشتراک گذاشته است، اعلام کرد که گمان می‌کند، این روال برای سه ماهه سوم سال نیز تکرار شود. به نظر می‌رسد این وضعیت به علت درگیری‌های جهانی برای شرکت‌های فناوری از جمله اپل، تا مدت‌ها ادامه داشته باشد. با این حال بلومبرگ گفته است سهام اپل با توجه به داشتن رشد ثابت در سال جاری، هنوز هم می‌تواند گزینه مناسب و امنی برای سرمایه‌گذاری باشد. در آخر باید بگوییم که با توجه به تغییر جایگاه شرکت اپل ، این کمپانی هنوز هم سودآورترین شرکت در ایالات‌متحده است و مایکروسافت نیز در رتبه دوم قرار دارد.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درمورد تغییر جایگاه شرکت اپل چیست؟ به نظر شما ارزش سهام اپل تا آخر سال میلادی، از این هم پایین‌تر می‌آید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر