;
coinex

Google I/O 2022 : عینک واقعیت افزوده گوگل با قابلیت ترجمه همزمان

در مراسم Google I/O 2022 امسال گوگل از عینک واقعیت افزوده گوگل با قابلیت ترجمه همزمان خود رونمایی کرد، که در این نوشتار اطلاعاتی را از آن برایتان شرح می‌دهیم. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

ساندار پیچای، مدیرعامل شرکت گوگل، به‌طور شگفت‌انگیزی پیش‌نمایش تلاش‌های واقعیت افزوده آینده گوگل برای عینک های هوشمند را ارائه کرد که یکی از قابلیت‌های جالب آن، ترجمه آنی زبان حین مکالمه‌ی میان دو شخص است. پیش از این و حدود یک دهه پیش، زمانی که غول جستجو عینک هوشمند گوگل گلس را معرفی کرد، نتوانست جامعی از کاربران مصرف‌کننده را برای عینک‌های متصل به اینترنت خود پیدا کند. درطول کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O، این شرکت یک عینک را با استفاده از نسخه AR Google Translate نشان داد. متأسفانه، این محصول تنها یک نسخه‌ی پیش‌نمایش بوده و کمپانی گوگل هنوز تا تجاری‌سازی آن، راه زیادی در پیش دارد.

همچنین مدیرعامل Google/Alphabet، واقعیت افزوده را (مرز جدید محاسبات) نامید و با جمع‌بندی مجدد تلاش‌های موجود که به‌تازگی معرفی شدند، ازجمله Multisearch و Scene Exploration در Google Lens، و Immersive View در Maps، شروع به کار کرد.

عینک واقعیت افزوده گوگل

متأسفانه گوگل در این رویداد اطلاعات زیادی را از این عینک ارائه نداد و حتی اسم آن نیز در هاله‌ای از ابهام است. بااین‌حال، گوگل نشان داد که عینک واقعیت‌افزوده‌اش توانایی آن را دارد که از گستره دید کاربر متن‌ها را ترجمه کند؛ قابلتی که بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد و به‌نوعی بخشی از آینده‌ی محصولات مبتنی‌بر فناوری AR را به تصویر می‌کشد.

عینک واقعیت افزوده گوگل
Google I/O 2022 : عینک واقعیت افزوده گوگل با قابلیت ترجمه همزمان, Google I/O 2022, عینک واقعیت افزوده گوگل, عینک واقعیت افزوده, گوگل, عینک واقعیت افزوده گوگل با قابلیت ترجمه همزمان,

اما با این حال ویدئویی کوتاهی نشان داده شد که چگونه عینک مود بحث مکالمه‌ای را به‌صورت بلادرنگ از انگلیسی به اسپانیایی ترجمه می‌کند و به فردی غیرانگلیسی اجازه می‌دهد که با کارمند گوگل گفت‌وگو کند. همان‌طور که گفته شد اطلاعات زمان عرضه و مشخصات عینک AR گوگل دردسترس نیست و نکته مهم‌تر اینکه در پایین ویدئو تبلیغاتی گوگل متنی با عنوان (نمایش شبیه‌سازی‌شده) درج شده بود؛ به این معنی که احتمالاً رابط کاربری و محصول نهایی می‌تواند بسیار متفاوت از نمایش گوگل باشد. (در ادامه این ویدیو را مشاهده میکنید)

با این اوصاف، نمی‌توان ویدئو گوگل را ملاک قرارد داد. حتی این احتمال وجود دارد که این دستگاه نیز مانند گوگل گلس تنها برای مصارف سازمانی درنظر گرفته شده باشد و هرگز برای عموم عرضه نشود. هرچند باید منتظر بمانیم و ببینیم که درنهایت، عینک واقعیت افزوده گوگل چه سرنوشتی خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما در مورد عینک واقعیت افزوده گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر