;
coinex

کاربرد پمپ هیدرولیک در خودرو چگونه است؟

کاربرد پمپ هیدرولیک در خودرو چگونه است؟ آیا می‌دانستید از انواع پمپ‌های هیدرولیک در خودروها نیز استفاده می‌شود؟ آیا با نحوه به‌کارگیری پمپ هیدرولیک در خودرو آشنا هستید؟

این محصولات کاربرد فراوانی در صنایع متعدد دارند. وجود پمپ هیدرولیک در خودرو باعث فرمان‌پذیری بهتر ماشین شده و رانندگی را آسان‌تر می‌کند. در این بخش به کاربرد پمپ هیدرولیک در وسایل نقلیه پرداخته و نحوه کار آن در صنعت ماشین‌سازی را شرح خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه،‌ مطالعه مطلب پیش‌رو را به شما پیشنهاد می دهیم.

پمپ هیدرولیک خودرو چیست؟

به‌منظور تامین نیروی لازم برای حرکت چرخ‌ها توسط فرمان، به یک پمپ هیدرولیک در خودرو نیاز است. این پمپ از پره‌های برگشت‌پذیر تشکیل شده است که در یک محور بیضی شکل دوران می‌کنند. پر ه‌ها داخل محفظه‌ای به نام روتور قرار گرفته‌اند و نیروی لازم برای دوران را از طریق چرخش موتور خودرو به‌دست می‌آورند. این نیرو با کمک یک تسمه به پمپ هیدرولیک خودرو و چند قطعه دیگر ازجمله واترپمپ و دینام منتقل می‌شود.

هزینه‌ای که صرف این محصولات می‌شود، برای مشتریان مهم است. پمپ‌های هیدرولیکی تنوع بالایی دارند و باتوجه به نوع کاربرد، با قیمت‌های مختلفی عرضه می شوند. برای کسب اطلاعات تکمیلی در این مورد به صفحه قیمت پمپ هیدرولیک مراجعه کنید.

انواع فرمان هیدرولیک و قطعات تشکیل‌دهنده آنها

فرمان هیدرولیک خودرو شامل مدل‌های مختلفی ازجمله فرمان هیدرولیکی اره‌ای و میله‌بندی است، ولی نوع آن تاثیر خاصی روی عملکرد سیستم نمی‌گذارد. اساس کار کلیه فرمان‌های هیدرولیکی یکسان است و هدف آنها استفاده از نیروی فشار روغن برای چرخش بهتر چرخ‌های ماشین است. این فرمان‌ها در اصل همان فرمان‌های معمولی هستند که با استفاده از یک سیلندر و پیستون هیدرولیکی تقویت شده‌اند. هر سیستم فرمان هیدرولیک معمولا از قطعات زیر تشکیل می شود:

  • پمپ هیدرولیک خودرو
  • شیر هیدرولیک
  • تسمه هیدرولیک فرمان
  • روغن و مخزن روغن هیدرولیک
  • شلنگ‌ها و لوله‌های رفت و برگشت روغن هیدرولیک
  • جک هیدرولیک دوطرفه

این قطعات باید در هر دوره بررسی شده و درصورت نیاز تعمیر شوند. نگهداری صحیح از فرمان هیدرولیک،‌ باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. توصیه می‌شود هر چند ماه یک‌بار به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا مشکلی برای خودرو ایجاد نشود. کلیه پمپ‌ها اعم از پمپ هیدرولیک پره ‌ای، پمپ‌های پیستونی، دنده‌ای و پیچشی که در خودرو و سایر صنایع به‌کار می‌روند، همگی نیاز به رسیدگی و مراقبت دارند تا بتوانند کارایی لازم را داشته باشند و عمر مفید سیستم را افزایش دهند.

کاربرد پمپ هیدرولیک در خودرو چگونه است؟

نحوه کار پمپ هیدرولیک فرمان به چه صورت است؟

پمپ هیدرولیک یکی از مهم‌ترین اجزای سازنده فرمان هیدرولیک است. این پمپ، دینام و واترپمپ، نیروی مورد نیاز برای دوران را از تسمه متصل به میل لینگ دریافت کرده و آن را به نیروی فشار تبدیل می‌کند. پمپ‌های هیدرولیک خودرو ممکن است جلوی دید قرار نداشته باشند اما اهمیت بسیار بالایی دارند و ایجاد هرگونه اختلال در آنها، عملکرد کل سیستم را مختل می‌کند. فرمان هیدرولیک دیگر یک مزیت برای خودرو محسوب نمی‌شود، زیرا اغلب ماشین‌ها به آن مجهز هستند. این قطعات باعث بهبود تجربه کاربری شده، رانندگی را لذت‌بخش‌تر کرده‌اند و وجود آنها برای تسهیل رانندگی بسیار مهم و محسوس است.

چه عواملی باعث خرابی پمپ هیدرولیک خودرو می‌شوند؟

پمپ‌های هیدرولیک خودرو نیز مانند سایر اجزای ماشین در طول زمان دچار استهلاک و آسیب می شوند و نیاز به تعمیر و رسیدگی دارند. از رایج‌ترین دلایل خرابی این سیستم‌ها می‌توان به فشار بالا، خوردگی پمپ، نبودن روغن هیدرولیک یا آلودگی آن اشاره کرد. اگر فشار وارده بر پمپ بیش از حد توان آن باشد، در کارایی سیستم اختلال ایجاد شده و دچار آسیب و خرابی می‌شود. عدم وجود روغن هیدرولیک نیز جریان سیال را به خوبی تامین نمی‌کند و به پمپ آسیب می‌رساند. هم‌چنین باید توجه کنید که روغن هیدرولیک با گذشت زمان دچار آلودگی می‌شود و نیاز به تعویض دارد.

کلیه عوامل ذکر شده باعث ایجاد اختلال در عملکرد خودرو شده و بازده سیستم را کاهش می‌دهند. با رسیدگی به موقع و انجام تعمیرات جزئی، از بروز خرابی‌های جدی با هزینه‌های بسیار بالا جلوگیری کنید. کلیه پمپ‌ها از ساده‌ترین آنها یعنی پمپ هیدرولیک دستی ایرانی تا سایر پمپ‌های پیشرفته‌تر نیاز به نگهداری و رسیدگی دارند تا بتوانند کارایی لازم را داشته باشند.

کاربرد پمپ هیدرولیک در خودرو چگونه است؟

قیمت پمپ هیدرولیک فرمان چقدر است؟

قیمت خرید یا تعمیر پمپ هیدرولیک فرمان ارتباط مستقیمی با نوع پمپ و خودرو دارد. این پمپ‌ها داخل یک سیستم قرار دارند و هر یک از اجزای این سیستم به‌صورت جداگانه نیز به فروش می‌رسد. از این‌رو نمی‌توان قیمت مشخصی برای یک پمپ هیدرولیک در نظر گرفت. این قطعات هیدرولیکی برای ماشین‌های مدل پایین، ارزان‌تر از خودروهای لوکس و مدل بالا هستند. اگر به‌خوبی از وسیله نقیله خود نگهداری کرده و درصورت بروز هرگونه مشکل به تعمیرگاه متخصص مراجعه کنید، هزینه‌ها تا حد قابل‌توجهی کاهش یافته و راندمان خودرو نیز بالاتر می‌رود.

خرید باکیفیت‌ترین و بهترین پمپ هیدرولیک خودرو از فروشگاه هیدشاپ

در این بخش کاربرد پمپ هیدرولیک در خودرو را بررسی کرده و با فرمان هیدرولیک و نحوه کار آن آشنا شدیم. اطلاع از نحوه کار این پمپ‌ها و نگهداری صحیح از آنها به افراد کمک می‌کند تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و عمر مفید خودروی خود را افزایش دهند.

فروشگاه هیدشاپ یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه فروش کالاهای هیدرولیک از برندهای مطرح سراسر دنیا است. با مراجعه به صفحه این آنلاین شاپ به آدرس hydshop.ir انواع پمپ‌های هیدرولیکی خودرو را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید. حمل و ارسال رایگان محصولات،‌ گارانتی اصالت کالا و پشتیبانی و سرویس تخصصی ازجمله مزایای خرید از هیدشاپ است. برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره با شماره پشتیبانی 77737189 – 021 تماس بگیرید.

.

پایان خبر/ تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر