;
coinex

علت سقوط قیمت لونا (Luna$) چه بود؟

بر خلاف عقیده کارشناسان حوزه رمزارزها قیمت لونا با افت شدیدی مواجه شد. علت سقوط قیمت لونا (Luna) چه بود؟ با ما همراه باشید.

ارزش رمزارز ترا لونا در روز چهارشنبه به طرز چشمگیری کاهش یافت. قیمت این ارز از 6.75 دلار به زیر 1 دلار رسید.

رمزارز Luna بیش از 99 درصد از ارزش خود را از دست داده است. روز پنجشنبه قیمت لونا به 0.02 دلار رسید. در ادامه دلایل اصلی سقوط قیمت لونا را بررسی می‌کنیم.

علت سقوط قیمت لونا چیست؟

رمزارز لونا به استیبل کوین ترا (UST) متصل است. یک واحد terraUSD قیمتی معادل یک دلار حقیقی دارد. استیبل کوین‌ها به رمزارزهایی گفته می‌شود که ارزش آن‌ها وابسته به یک ارز دیگر است.

اوایل هفته جاری، پشتوانه دلار از رمزارز UST برداشته شد. پس از این اتفاق قیمت ترا به شدت افت کرد. ارزش بازار ترا پس از حذف پشتوانه دلار، از 40 میلیارد دلار به کمتر از 200 میلیون دلار رسید.

صرافی معروف بایننس در روز چهارشنبه به طور موقت برداشت ترا را از حساب کاربران مسدود کرده است. سقوط قیمتی ترا در پی ریزش گسترده بازار کریپتوکارنسی‌ها صورت گرفت. اکثر رمزارزهای بازار یک چهارم ارزش خود را در 24 ساعت گذشته از دست داده‌اند.

مهاجرت سرمایه‌گذاران به بازارهای کم ریسک

سرمایه‌گذاران در حال حاضر برای جلوگیری از کاهش ارزش دارایی‌های خود در برابر تورم سرمایه‌های خود را به بازارهای کم ریسک‌تر منتقل کرده‌اند.  سهام بزرگترین صرافی رمزارزها در آمریکا (کوین بیس) در روز سه شنبه 15.6 درصد افت کرد. این کاهش ارزش از میزان 430 میلیون دلار که در گذشته پیش‌بینی شده بود بسیار بیشتر است.

صرافی کوین بیس به روند کاهش قیمت دارایی‌های رمزارزی و نوسانات اخیر بازار اشاره کرد. به عقیده این صرافی شرایط فعلی دائمی نخواهد بود. سؤال اصلی اینجاست که آیا دوران خواب زمستانی رمزارزها رو به اتمام است یا این فصل به یک سرمای همیشگی تبدیل شده است؟

Simon Peters، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال در پلتفرم معاملاتی eToro، می‌گوید:“نگرانی اصلی سرمایه‌گذاران دارایی‌های رمزنگاری شده مشخص شدن زمان پایان ریزش‌های بازار رمزارزهاست.”

بازار رمزارزها در این روزها تحت تأثیر تصمیمات دولت‌ها در زمینه با نرخ بهره و تکنیک‌های جلوگیری از تورم قرار گفته است.

بیشتر بخوانید:

منبع: inews

نظر شما درباره علت سقوط قیمت لونا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر