;
coinex

مقایسه پیکسل 6a گوگل با آیفون SE 2022 ؛ جدال میان‌رده‌ها

با بررسی و مقایسه پیکسل 6a گوگل با آیفون SE 2022 در ادامه همراه ما باشید. تکراتو ویژگی‌های و برتری‌های هر دو گوشی را ارائه کرده است.

پیکسل 6a گوگل یکی از محصولات جدید گوگل بوده که چند روزی است معرفی آن سر و صدا به پا کرده است. گوگل در این گوشی جدید از امکانات و قابلیت‌‎هایی استفاده کرده که باعث شد نظر همه را به خود جلب کند.

در مقابل گوشی آیفون SE 2022 قرار دارد. سری SE گوشی‌های هوشمند شرکت اپل با بهره بردن از قیمت‌های ارزان‌تری به نسبت پرچمداران این شرکت، طرفداران بسیار زیادی در بین کاربران داشته‌اند و توانسته‌اند فروش بسیار خوبی را در بازار به خود اختصاص دهند.

در ادامه تکراتو به بررسی و مقایسه Pixel 6a با SE 2022 پرداخته است. اگر قصد دارید با این دو گوشی بیشتر آشنا شوید با مقایسه پیکسل 6a با SE 2022 همراه ما باشید.

مقایسه پیکسل 6a گوگل با آیفون SE 2022

در ادامه شاهد جدال دو میان رده از دو کمپانی متفاوت هستیم. این دو میان رده هر دو ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی متفاوت دارند که با مقایسه Pixel 6a با SE 2022 به آن پی می‌بریم.

با مقایسه پیکسل 6a با SE 2022 همراه ما باشید تا جدال میان اجزای مختلف این دو گوشی را شاهد باشیم.

مقایسه Pixel 6a با SE 2022 از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

سبک طراحی که در SE 2022 بکار رفته به آیفون ۶ برمی‌گردد که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. بزرگ‌ترین مشکلی که هنگام استفاده از آیفون SE 2022 تجربه می‌کنید، حاشیه بسیار زیاد بالا و پایین نمایشگر است.

نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی به حدود ۶۵ درصد می‌رسد که در سال ۲۰۲۲ کمی خجالت‌آور است. با این حال سنسور اثر انگشت محبوب اپل یعنی TouchID در آیفون SE 2022 پایین نمایشگر تعبیه شده تا شما را از دردسرهای FaceID برهاند.

آیفون SE 2022 گوشی بسیار خوش‌دست و سبکی است. این گوشی با ۱۴۴ گرم وزن، حتی در استفاده درازمدت هم فشاری به دستان شما وارد نمی‌کند و در هر جیبی جا می‌شود.

در زمینه کیفیت ساخت اما اپل چیزی کم نگذاشته و با محصولی به‌شدت باکیفیت و خوش‌ساخت روبرو هستیم. ترکیب شیشه و فریم آلومینیومی به بهترین شکل ممکن حس یک گوشی پریمیوم را به شما می‌دهند. این گوشی گواهی IP67 را دریافت کرده و می‌تواند به مدت نیم ساعت تا عمق ۱ متری آب مقاومت کند.

در مورد گوشی جدید گوگل باید گفت که ابعاد آن 152.2×71.8×8.7 میلی‌متر است که به نظر می‌رسد با یک گوشی خوش‌دست با طراحی اورگونومیک رو‌به‌رو هستیم. در اطراف نمایشگر در پنل جلو حاشیه خیلی باریکی به چشم می‌خورد و دوربین سلفی با طراحی هول پانچ در وسط آن جای گرفته است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

این موارد در مجموع باعث شده نسبت صفحه نمایش گوشی به کل پنل جلوی گوشی، 84.9 درصد باشد. ماژول دوربین هم بصورت یک نوار مشکی مستطیل شکل قرار گرفته و دو لنز را در خود جای داده است.

دکمه‌های پاور و صدا در لبه‌ی سمت راست قرار دارند و یک پورت USB-C به همراه اسپیکر و میکروفون در لبه پایین جا خوش کرده‌اند. در این گوشی میان رده زیبا خبری از جک هدفون نیست و از این جهت جای تعجب نیست زیرا جک هدفون از سایر دستگاه‌های میان‌رده و پریمیوم حذف شده است و در این گوشی نیز وجود ندارد.

از دیگر ویژگی‌های پیکسل 6a‌ که باعث محبوبیت آن شده است می‌توان به حسگر اثر انگشت در زیر صفحه ‌نمایش، بلوتوث نسخه ۵٫۲، بلندگوهای استریوی باکیفیت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما اشاره کرد.

بطور کلی طراحی این گوشی میان رده ساده و شیک است و ماژول دوربین هم متفاوت دیزاین شده و حس خاص بودن را به گوگل پیکسل ۶ ای می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

مقایسه پیکسل 6a گوگل با آیفون SE 2022 از نظر صفحه نمایش

نمایشگر آیفون SE جدید هم تفاوتی با نمایشگر نسل قبلی و آیفون 8 ندارد. این گوشی به یک صفحه ۴.۷ اینچی از نوع Retina IPS LCD مجهز شده که با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل تجربه بصری قابل قبولی را به شما ارائه می‌دهد. اگرچه تراکم ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ در سال ۲۰۲۲ کم به نظر می‌رسد اما به‌خاطر ابعاد کوچک صفحه، مشکل خاصی به‌وجود نمی‌آید.

به طور کلی نمایشگر این گوشی ضعیف نیست و فناوری True Tone اپل نیز به تنظیم دمای رنگ‌ها با توجه به شرایط نوری محیط کمک می‌کند. حتی می‌توان گفت که رنگ‌ها به خوبی نشان داده می‌شوند و در کارهایی مثل تماشای ویدیو، وبگردی یا بازی ناامید نخواهید شد.

برخی از گوشی‌های اندرویدی همچون گلکسی A52 یا گوگل پیکسل 5A هم در این بازه قیمتی نمایشگرهای بهتری دارند اما قدرت پردازشی آنها در حد آیفون SE 3 نیست.

در مقابل، گوشی گوگل پیکسل 6a مجهز به یک صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED است. میزان رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 1080×2400 است و تراکم پیکسلی 424 پیکسل در هر اینچ هم کیفیت بالای این نمایشگر را تضمین می‌کند.

این نمایشگر به نسبت قیمت گوشی گوگل پیکسل ۶ ای عالی است و مطمئناً از تماشای مولتی مدیا و وب گردی با آن خسته نخواهید شد و لذت خواهید برد. نرخ نوسازی صفحه نمایش این گوشی ۶۰ هرتز است و برای محافظت از صفحه نمایش این گوشی گوگل از پوشش شیشه‌ای گوریلاگلس ۳ کورنینگ استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه Pixel 6a با SE 2022 از نظر دوربین

به باور اپل مجهز کردن گوشی به یک دوربین قوی بهتر از چند دوربین ضعیف یا متوسط است. در بدنه پشتی نسل جدید آیفون SE یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته که با یک لنز عریض (گشودگی دیافراگم f/1.8) همراه شده است.

از نظر سخت‌افزاری، دوربین آیفون SE جدید تفاوتی با دوربین آیفون 8 یا آیفون SE 2020 ندارد؛ اما حضور تراشه A15 Bionic اپل سبب شده که نحوه تصویر‌برداری و فیلم‌برداری این گوشی نسبت به مدل‌های دیگر تغییر کند. به لطف تراشه جدید شاهد حضور پردازش Smart HDR 4 و Deep Fusion برای عکس‌برداری در محیط‌های با نور متوسط و کم هستیم.

مقایسه پیکسل 6a گوگل با آیفون SE 2022

همچنین شما می‌توانید با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید که برای آیفون SE فوق‌العاده است. البته نباید انتظار حالت سینمایی آیفون 13 یا ویدیو‌های ProRes آیفون 13 پرو را در ان گوشی داشته باشید.

از دیگر قابلیت‌های دوربین می‌توان به Photographic Styles اشاره کرد که می‌تواند عکس را براساس خواست شما تغییر دهد. البته Photographic Styles با فیلترها فرق دارند؛ اما اگر می‌خواهید تصاویر شما گرم‌تر به نظر برسند یا اینکه رنگ‌ها شاداب‌تر باشند، تنها کافیست که استایل مورد نظر را عوض کنید و بقیه کار را به تراشه A15 بسپارید تا شاهد یک خروجی خوب باشید.

مقایسه پیکسل 6a گوگل با آیفون SE 2022

در بدنه جلویی آیفون SE دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی قرار گرفته است. این دوربین نیز به خاطر تراشه A15 بهبود یافته است. به طور کلی تصاویر گرفته شده با آیفون SE 2022 در نور مناسب یا نور خوب به نظر می‌رسند.

در گوشی Pixel 6a گوگل ماژول دوربین میزبان لنزهای دوگانه است؛ لنز اصلی دوربین این گوشی از نوع اولتراواید بوده و 12.2 پیکسلی است. از جمله قابلیت‌های این لنز می‌توان به قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری اشاره کرد که توانایی بسیار بالایی دارد.

لنز دوم این گوشی نیز 12 پیکسلی و اولتراواید است که در کنار لنز اصلی قرار گرفته و با آن می‌توان فضای بیشتری را در یک قاب جای داد و تصاویری باکیفیت به ثبت رساند. دوربین سلفی این گوشی نیز 8 مگاپیکسلی واید است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

همچنین این گوشی قابلیت فیلم‌برداری با حداکثر کیفیت 4K  و سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز امکان فیلم‌برداری 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

مقایسه پیکسل 6a با SE 2022 از نظر باتری

باتری گوشی جدید گوگل 4400 میلی‌آمپری است و دوام بالایی دارد. شما می‌توانید به راحتی چندین ساعت و حتی چند روز در استفاده‌های عادی، از این گوشی استفاده کنید و از کارکردن، بازی کردن و تماشای فیلم و سریال با ان لذت ببرید.

از قابلیت‌های مهمی که در مورد این باتری صادق بوده، پشتیبانی آن از شارژ سریع 30 واتی است که یک امتیاز خوب برای این مدل تلقی می‌شود. برای شارژ کردن گوشی نیاز به یک شارژر تایپ C دارید که باید جداگانه آن را تهیه کنید.

مقایسه پیکسل 6a گوگل با آیفون SE 2022

در مقابل اپل برای گوشی‌هایش باتری‌هایی با ظرفیت کم درنظر می‌گیرد و که از فست شارژ چندان سریعی پشتیبانی نمی‌کنند. اپل برای این گوشی یک باتری کوچک لیتیوم‌ آیرونی با ظرفیت 2018 میلی‌آمپر در نظر گرفته که از فست شارژ 20 واتی پشتیبانی می‌‌کند.

در واقع هم ظرفیت باتری و هم فست شارژ نسبت به نسل قبلی ارتقاء یافته، اما این افزایش چندان چشم‌گیر نیست.

مقایسه پیکسل 6a گوگل با آیفون SE 2022

البته کم بودن ظرفیت باتری این گوشی به معنای کم بودن طول عمر آن نیست، در واقع لیتوگرافی ظریف تراشه‌ی پردازنده و هم‌چنین بهینه‌سازی‌هایی که در نرم‌افزار صورت گرفته موجب کاهش مصرف شارژ این گوشی می‌شود و در نهایت باتری کوچک آن عمر بالایی خواهد داشت.

در حالت آماده بکار، باتری فول شارژ شده‌ی آیفون اس ای ۲۰۲۲ می‌تواند تا 62 ساعت کار کند و همچنین برای وب‌گردی، حدود 13 ساعت دوام داشته باشد. در مورد فست شارژ 20 واتی هم باید گفت با وجودی که توان 20 وات قابل مقایسه با 120 واتی که جدیدا در گوشی‌های مختلف بکار می‌رود نیست، اما به اندازه‌ی کافی سریع به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

مقایسه پیکسل 6a گوگل با آیفون SE 2022 از نظر سخت افزار

تراشه بکار رفته در گوشی آیفون se 2022 پردازنده A15 Bionic اختصاصی اپل بوده که در حال حاضر آخرین نسخه از چیپست‌های قدرتمند این غول آمریکایی محسوب می‌شود و در پرچمداران سری 13 نیز بکار رفته است.

گوشی آیفون se 2022 برخلاف مدل‌های سری سیزدهم اپل، سنسور تشخیص چهره ندارد و در عوض مانند مدل‌های قدیمی این برند، برای احراز هویت کاربر از اسکنر اثر انگشت در پنل جلویی که با دکمه‌ی هوم ادغام ‌شده استفاده می‌کند.

مقایسه پیکسل 6a گوگل با آیفون SE 2022

ایفون se 2022 از اینترنت پر سرعت 5G نیز پشتیبانی می‌کند که با توجه به قیمت گوشی آیفون های موجود در بازار، می‌توان به آن لقب ارزان‌ترین گوشی 5G این برند را داد. شما می‌توانید با آیفون se 2022 بهترین و گرافیکی‌ترین بازی‌ها را با بالاترین کیفیت و البته بدون لگ و افت فریم اجرا کنید و از قدرت آن لذت ببرید.

گوشی pixel 6a نیز سخت افزار قدرتمندی را ارائه کرده است. گوگل برای پیکسل ۶ ای از تراشه‌ی 5 نانومتری Google Tensor استفاده کرده که به نسبت میان‌رده‌ بودن این گوشی یک تراشه بسیار خوب، مناسب و پرقدرت است.

مقایسه پیکسل 6a گوگل با آیفون SE 2022

این تراشه هشت هسته‌ای حداکثر فرکانس 2.8 گیگاهرتزی دارد که مشخصاً قدرت قابل قبولی را در اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها ارائه می‌دهد. Mali-G78 MP20 هم بعنوان پردازنده گرافیکی بکار گرفته شده که وظیفه رندر تصاویر را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ (Xiaomi 11T Pro vs. Samsung S21 FE)

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 3 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X3 Pro)

مقایسه Pixel 6a با SE 2022 از نظر نرم افزار

آیفون SE 2022 با جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اپل یعنی iOS 15 عرضه شده و پس از راه‌اندازی به نسخه iOS 15.4.1 آپدیت می‌شود. با توجه به سابقه درخشان اپل در پشتیبانی نرم‌افزاری محصولاتش، می‌توان انتظار داشت که این گوشی به iOS 20 یا حتی نسخه‌های بعدی نیز آپدیت شود.

سیستم‌عامل iOS 15 از نظر ظاهری تفاوت زیادی با iOS 14 ندارد و با تمرکز روی قابلیت‌های فیس‌تایم، مدیریت اعلان‌ها، مرورگر سافاری و افزونه‌های آن، کیف پول و مپس معرفی شده است.

مقایسه پیکسل 6a گوگل با آیفون SE 2022

گوشی پیکسل ۶ ای از نظر نرم افزاری مبتنی بر اندروید 12 بوده و می‌تواند جدیدترین و به روزترین نسخه از سیستم عامل را اجرا می‌کند. مثل مدل‌های قبلی این نسخه نیز هماهنگی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بالایی دارد و می‌تواند بدون باگ و به راحتی برنامه‌ها را اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت (Xiaomi Redmi Note 10 Pro vs. Mi 11 Lite)

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A73 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A73)

مقایسه پیکسل 6a با SE 2022 از نظر کیفیت صدا

در گوشی SE 2022 با یک سیستم بلندگوی دو گانه روبرو هستید که اسپیکر اصلی در پایین و یک بلندگوی کمکی در گوشی قرار دارد. کیفیت صدای خروجی برای یک گوشی اقتصادی، معمولی است. با صداهای بلند، اسپیکر خروجی خوبی ندارد و صدای درام خفه می‌شود.

اسپیکر پیکسل 6a در لبه پایین آن قرار قرار گرفته و توانایی خوبی در پخش صداها دارد و می‌تواند به خوبی عمل کند. هنگام بازی، دیدن فیلم و شنیدن موصیقی از صدای پخش شده لذت خواهید برد.

در این مطلب به بررسی و مقایسه پیکسل 6a با SE 2022 پرداختیم. این دو گوشی میان رده هر دو دارای ویژگی‌ها و قابلیت‎‌هایی هستند که شما می‌توانید با خواندن این مطلب که مقایسه پیکسل 6a  گوگل با آیفون SE 2022 بود به آن پی ببرید.

سوالات متداول

پیکسل 6a گوگل بهتر است یا آیفون SE 2022؟

پیکسل 6a  گوگل و آیفون  SE 2022 هر دو میان رده‌ هستند و از دو کمپانی متفاوت. هر دو گوشی دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی هستند که باعث شده است در بین کاربران بسیار پرطرفدار باشند. لازم به ذکر است که گوشی پیکسل 6a گوگل جدیدا عرضه شده و امکانات سخت افزاری که دارد همه را مجذوب کرده است. البته گوشی آیفون SE 2022 نیز منحصر به فرد ساخته شده و از محصولات اقتصادی اپل است و بسیاری تمایل به خرید آن دارند. اکنون انتخاب با شماست که از بین این دو گوشی کدام را انتخاب کنید. برای اینکه به نتیجه کامل‌تری دست یابید مقایسه پیکسل 6a  گوگل با آیفون SE 2022 را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه پیکسل 6a  گوگل با آیفون  SE 2022چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر