;
coinex

بررسی پیکسل 6a گوگل (Google Pixel 6a) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

با بررسی پیکسل 6a گوگل این گوشی محبوب و جدید همراه ما باشید. گوشی گوگل Pixel 6a قابلیت‌هایی جدید و منحصر به فرد دارد که شما را مجذوب خود می‌کند.

پیش از معرفی رسمی گوشی گوگل Pixel 6a رندرهایی از پیکسل 6 ای به صورت آنلاین منتشر شده بود و دستگاهی را با طراحی یکسان با مدل قبلی به تصویر می‌کشید.

یک گوشی زیبا و با کیفیت که تغییر بزرگی را نسبت به پرچمداران قبلی پیکسل ارائه می‌دهد، با ظاهر جدید جسورانه و پردازنده Tensor که ویژگی‌هایی جدید را تامین می‌کند.

برای اینکه با ویژگی‌ها و توانایی‌های گوشی گوگل Pixel 6a آشنا شویم، با بررسی گوشی Google Pixel 6a در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی پیکسل 6a گوگل

گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از گوشی میان‌رده پیکسل 6a پرده‌برداری کرد که در حقیقت جانشین پیکسل 5a محسوب می‌شود. پیکسل 6a به‌دلیل طراحی دو رنگ با پنل پشت شیشه‌ای و برآمدگی دوربین تا حد زیادی به پیکسل ۶ شباهت دارد.

نقاط قوت و قابلیت‌های مختلف این گوشی باعث شده است نسبت به نسل قبلی خود متفاوت به نظر برسد. برای اینکه با این گوشی جدید بیشتر آشنا شویم و پی ببریم که این ویژگی‌ها چه هستند باید به صورت کامل به بررسی گوشی Google Pixel 6a بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی گوشی Google Pixel 6a از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

در این بخش قصد داریم به بررسی پیکسل 6a گوگل از نظر ظاهری بپردازیم. لازم است با ظاهر این گوشی جدید و زیبا آشنا شویم، در مورد کیفیت ساخت آن بیشتر بدانیم و اینکه چه متریالی برای ساخت آن استفاده شده است.

می توانید طراحی پیکسل 6a گوگل را هر چیزی بنامید، اما اشتباه است که این گوشی را با گوشی‌های دیگر مقایسه کنید. در این دوران که همه گوشی‌ها شبیه به هم هستند، ممکن است که گوشی پیکسل 6a گوگل در جلو یکسان باشد، اما وقتی از پشت به آن نگاه کنید شبیه هیچ گوشی دیگری نیست.

ابعاد پیکسل ۶ ای در واقع 152.2×71.8×8.7 میلی‌متر است که به نظر می‌رسد با یک گوشی خوش‌دست با طراحی اورگونومیک رو‌به‌رو هستیم. پس نیازی به نگرانی در مورد اینکه ممکن است گوشی در دست به خوبی جای نگیرد و از دست بیافتد وجود ندارد.

نگاهی به اطراف صفحه نمایش داشته باشیم. در اطراف نمایشگر در پنل جلو حاشیه خیلی باریکی به چشم می‌خورد و دوربین سلفی با طراحی هول پانچ در وسط آن جای گرفته است.

این موارد در مجموع باعث شده نسبت صفحه نمایش گوشی به کل پنل جلوی گوشی، 84.9 درصد باشد. ماژول دوربین هم بصورت یک نوار مشکی مستطیل شکل قرار گرفته و دو لنز را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022

بهترین دوربین گوشی 2022

دکمه‌های پاور و صدا در لبه‌ی سمت راست قرار دارند و یک پورت USB-C به همراه اسپیکر و میکروفون در لبه پایین جا خوش کرده‌اند. در این گوشی میان رده زیبا خبری از جک هدفون نیست و از این جهت جای تعجب نیست زیرا جک هدفون از سایر دستگاه‌های میان‌رده و پریمیوم حذف شده است و در این گوشی نیز وجود ندارد.

از دیگر ویژگی‌های پیکسل 6a‌ که باعث محبوبیت آن شده می‌توان به حسگر اثر انگشت در زیر صفحه ‌نمایش، بلوتوث نسخه ۵٫۲، بلندگوهای استریوی باکیفیت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما اشاره کرد.

بطور کلی طراحی این گوشی میان رده ساده و شیک است و ماژول دوربین هم متفاوت دیزاین شده و حس خاص بودن را به گوگل پیکسل ۶ ای می‌دهد. این گوشی زیبای گوگل در رنگ‌های مشکی، سبز و سفید در بازار به فروش می‌رسد.

بررسی پیکسل 6a گوگل از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش یکی از بخش‌های مهم یک گوشی هوشمند است که باید اندازه و کیفیت مناسبی داشته باشد. هنگام بازی کردن، گشت و گذار در اینترنت، دیدن فیلم و … این صفحه نمایش است که در معرض دید قرار دارد و باید با داشتن کیفیت مناسب حس خوبی را به کاربر ارائه دهد.

داشتن نور و روشنایی مناسب، اندازه استاندارد و … از جمله موارد مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. با بررسی پیکسل 6a گوگل از نظر صفحه نمایش می‌توان به این نتیجه رسید که این گوشی جدید و میان رده گوگل صفحه نمایش بسیار مناسبی دارد و با داشتن کیفیت بالا لذت را هنگام تماشای فیلم و بازی به کاربر هدیه می‌دهد.

گوشی گوگل پیکسل 6a مجهز به یک صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED است. میزان رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 1080×2400 است و تراکم پیکسلی 424 پیکسل در هر اینچ هم کیفیت بالای این نمایشگر را تضمین می‌کند.

این نمایشگر به نسبت قیمت گوشی گوگل پیکسل ۶ ای عالی است و مطمئناً از تماشای مولتی مدیا و وب گردی با آن خسته نخواهید شد و لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی 2022

بهترین گوشی های سونی 2022 ؛ گوشی های جدید اکسپریا

نرخ نوسازی صفحه نمایش این گوشی ۶۰ هرتز است. اما منظور از نرخ نوسانسازی چیست؟ در پشت صحنه صفحه نمایش پیکسل‌ها به طور مداوم به‌روز می‌شوند تا بتوانند جدید‌ترین محتواها را از پردازنده دستگاه دریافت کرده و آن را نشان دهند. به‌روزرسانی پنل صفحه نمایش در یک بازه زمانی منظم انجام می‌شود که به نرخ نوسازی یا همان refresh rate معروف است.

برای محافظت از صفحه نمایش این گوشی، گوگل تدابیری اندیشیده و از پوشش شیشه‌ای گوریلاگلس ۳ کورنینگ استفاده کرده است. لازم به ذکر بوده که حفره‌ای برای میزبانی دوربین سلفی نیز در این صفحه نمایش موجود است.

بررسی گوشی گوگل Pixel 6a از نظر دوربین

برای اکثر افراد دوربین از جذاب‌ترین بخش‌های گوشی به حساب می‌آید و علت اهمیت آن استفاده از گوشی برای عکاسی است. پس این افراد همیشه به دنبال خرید یک مدل گوشی هستند که کیفیت دوربین آن بسیار مناسب باشد.

در پنل پشت گوشی، روی برآمدگی دوربین Pixel 6a سیستم دوربین دوگانه به‌همراه فلاش LED قرار گرفته است. برآمدگی دوربین عقب ۱٫۷ میلی‌متر است.

در این گوشی جدید گوگل ماژول دوربین میزبان لنزهای دوگانه است؛ لنز اصلی دوربین این گوشی از نوع اولتراواید بوده و 12.2 پیکسلی است. از جمله قابلیت‌های این لنز می‌توان به قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری اشاره کرد که توانایی بسیار بالایی دارد.

لنز دوم این گوشی نیز 12 پیکسلی و اولتراواید است که در کنار لنز اصلی قرار گرفته و با آن می‌توان فضای بیشتری را در یک قاب جای داد و تصاویری باکیفیت به ثبت رساند.

دوربین سلفی این گوشی نیز 8 مگاپیکسلی واید است. دوربین سلفی هم عکس‌های باکیفیتی می‌گیرد و از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به ویژگی پاناروما، HDR خودکار و فلش‌های دوگانه ال ای دی اشاره کرد.

همچنین این گوشی قابلیت فیلم‌برداری با حداکثر کیفیت 4K  و سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز امکان فیلم‌برداری 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سری Mi شیائومی

بهترین گوشی های گیمینگ میان رده و ارزان قیمت

بررسی پیکسل 6a گوگل از نظر باتری

در این بخش بررسی پیکسل 6a گوگل از نظر باتری ارائه می‌شود. باید گفت که از دیگر اجزای یک گوشی هوشمند که بسیار حیاتی بوده، باتری آن است. باتری گوشی بهتر است دوام بالا داشته باشد تا بتوان ساعت‌ها و حتی چند روز بدون نیاز به شارژ از آن استفاده کرد.

باتری این گوشی جدید گوگل 4400 میلی‌آمپری است و دوام بالایی دارد. شما می‌توانید به راحتی چندین ساعت و حتی چند روز در استفاده‌های عادی، از این گوشی استفاده کنیدو از کارکردن، بازی کردن و تماشای فیلم و سریال با ان لذت ببرید.

از قابلیت‌های مهمی که در مورد این باتیر صادق است، پشتیبانی آن از شارژ سریع 30 واتی است که یک امتیاز خوب برای این مدل تلقی می‌شود. برای شارژ کردن گوشی نیاز به یک شارژر تایپ C دارید که باید تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ضد آب دنیا

بهترین گوشی تا 25 میلیون تومان

بررسی گوشی Google Pixel 6a از نظر نرم افزاری

از نظر نرم‌افزار، گوشی پیکسل ۶ ای مبتنی بر اندروید 12 بوده و می‌تواند جدیدترین و به روزترین نسخه از سیستم عامل را اجرا می‌کند. مثل مدل‌های قبلی این نسخه نیز هماهنگی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بالایی دارد و می‌تواند بدون باگ و به راحتی برنامه‌ها را اجرا کند.

بررسی گوشی گوگل Pixel 6a از نظر سخت افزاری

گوشی pixel 6a سخت افزار قدرتمندی را ارائه کرده است و باعث شده همگی مجذوب آن شوند. شرکت سازنده برای گوشی گوگل پیکسل ۶ ای از تراشه‌ی 5 نانومتری Google Tensor استفاده کرده که به نسبت میان‌رده‌ بودن این گوشی یک تراشه بسیار خوب، مناسب و پرقدرت است.

این تراشه هشت هسته‌ای حداکثر فرکانس 2.8 گیگاهرتزی دارد که مشخصاً قدرت قابل قبولی را در اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها ارائه می‌دهد.

Mali-G78 MP20 هم بعنوان پردازنده گرافیکی بکار گرفته شده که وظیفه رندر تصاویر را بر عهده دارد. گوشی pixel 6a با دو نسخه رم و حافظه مختلف عرضه شده است. این گوشی متأسفانه از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند و این موضوع می‌تواند از کاستی‌های این مدل باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس (OnePlus)

بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان

بررسی گوشی Google Pixel 6a از نظر کیفیت صدا

اسپیکر این گوشی در لبه پایین آن قرار دارد. این اسپیکر توانایی خوبی در پخش صداها دارد و می‌تواند به خوبی عمل کند. هنگام بازی، دیدن فلیم و شنیدن موصیقی از صدای پخش شده لذت خواهید برد.

در این مطلب به بررسی پیکسل 6a گوگل پرداختیم. یک گوشی زیبا، مقاوم و باکیفیت که ویژگی‌هایی یکتا و منحصر به فرد دارد. با بررسی این گوشی می‌توان به این نتیجه رسید که گوگل محصولی متفاوت عرضه کرده که توانسته نظر کاربران را به صورت کامل به خود جلب کند. این گوشی میان رده گوگل از هر نظر توانایی‌هایی بالا دارد و می‌توان به خوبی روی آن حساب کرد.

سوالات متداول

آیا گوشی پیکسل 6a گوگل ارزش خرید دارد؟

اگر قصد خرید یک گوشی با قیمت مناسب دارید که به روزترین نرم افزار و سیستم عامل را ارائه دهد، دوربین باکیفیتی داشته باشد و سخت‌افزارش از عهده عملکردهای مختلف برآید، پیکسل ۶ ای یک گزینه عالی برای این منظور است. نمایشگر باکیفیت و باتری قدرتمند نیز دو دلیل دیگر برای ادعای بهترین بودن این مدل در نوع خود هستند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی می‌توان به نرم افزار به روز، رم بالا و عملکرد سخت افزاری عالی، طراحی زیبا، نمایشگر عالی و باکیفیت، عملکرد خوب دوربین و مناسب بودن قیمت پیکسل ۶ ای اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی پیکسل 6a گوگل چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام. ببخشید من سوالی دارم..
    توی برسی ها گفته که این مدل پیکسل از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کنه. اما شما گفتین 30 وات…

    من این گوشی رو خریدم و به جای شارژر 18 وات بهم یه شارژر ۳0 وات دادن ( مال خود گوگل )

    بنظر شما مشکلی نداره من با این آداپتور شارژر میکنم. ؟؟؟؟

    پاسخ