;
coinex

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت در دولت جدید افزایش یافته ولی هنوز در شان مردم نیست

وزیر ارتباطات اظهار کرد: سرعت اکنون اینترنت در شان و منزلت مردم ایران نیست. با این خبر همراه ما باشید تا با جزئیات سرعت اینترنت در دولت جدید آشنا شویم.

با توجه به آمار speed test، وزیر ارتباطات و فناوری گفت، از زمان روی کار آمدن وی در دولت جدید سرعت اینترنت موبایل را ۱۵ درصد و سرعت اینترنت خانگی را در حدود ۱۰ درصد افزایش داده است اما هنوز هم این سرعت اینترنت مناسب مردم ایران نیست و باید در فکر افزایش سرعت اینتزنت به صورت جدی باشیم.

افزایش سرعت اینترنت در دولت جدید

«عیسی زارع پور» در گفتگو خود با «خانه ملت» به تمام انتقادات درباره کاهش یافتن سرعت اینترنت در ماه‌های اخیر به استناد از مراجع جهانی و سایت‌های معتبر این‌گونه پاسخ داد:

هر ماه این مراجع، سرعت سیار و ثابت کشورها را اندازه گیری می‌کنند که بر اساس نتایج سایت speed test، زمانی که بنده وزارت خانه را تحویل گرفتم،سرعت اینترنت تلفن همراه 21.8 مگابیت بر ثانیه بوده است و الان با حدود 15 درصد افزایش به 25 مگابیت بر ثانیه رسیده است. سرعت اینترنت خانگی نیز حدود 9 مگابیت بر ثانیه بوده و اکنون به حدود 10 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

افزایش سرعت اینترنت در دولت جدید

وزیر ارتباطات از این ارقام احساس ناخوشنودگی و نارضایتی کرد، ولی بیان کرد که هرگز در دولت جدید سرعت اینترنت کم‌تر نشده است و این‌گونه گفت: «ما در ارتباطات ثابت رتبه 145 را در دنیا داریم. البته در شبکه سیار به میانگین جهانی نزدیک‌تر هستیم.»

همچنین وی شدیدا تایید کرد که سرعت کنونی اینترنت کشور لایق مردم ایران نیست و ادامه داد: «به دلیل عقب ماندگی تاریخی این وضعیت ایجاد شده و حتما باید سرعت و کیفیت افزایش پیدا کند. یکی از بال‌های شبکه ملی اطلاعات همین شبکه پر سرعت و با کیفیت در سراسر کشور است.»

افزایش سرعت اینترنت در ایران

با وجود اینکه طبق اظهارات وزیر ارتباطات اینترنت کشور، اینترنت در طی چند ماه گذشته، نوساناتی داشته و سرعت آن بیشتر از قبل شده است، اما اعتراض مردم از سرعت اینترنت در شبکه‌های مجازی، این سخن را نقض می‌کند.

البته میانگین آماری که speed test به کاربران اعلام می‌کند، بر اساس پارامترهای جدید تغییر یافته و سرعت اینترنت تمامی کشورها طبق این پارامتر کم‌تر شده است. باید اظهار کرد با وجود افزایش سرعت اینترنت نسبت به آذر ماه، به دلیل وجود نوسانات رخ داده در اینترنت و ایجاد اختلال‌های فراوان، همچنان کاربران تجربه تلخی را در مورد سرعت اینترنت دارند.

برخی از مدیران شرکت‌های ارائه کننده اینترنت، بر موضوع کاهش سرعت اینترنت مهر تایید زدند و علت آن را عدم افزایش پهنای باند اعلام کردند. وزیر ازتباطات، در اسفند ماه سال گذشته، درخواست افزایش پهنای باند داده بود اما شورای عالی فضای مجازی به این موضوع واکنشی نشان نداد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد سرعت اینترنت در دولت جدید چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر