;
coinex

زیباترین آبشارهای ایران ؛ لذت گردشگری برای عاشقان طبیعت

یکی از حیرت‌انگیز ترین و اسرارآمیزترین پدیده‌های طبیعی که طرفداران زیادی دارد، آبشارها هستند. در واقع محیط تماشایی اطراف آبشارها و جذابیت ظاهری آن‌ها موجب شده‌ است که این پدیده طبیعی به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دنیا تبدیل شود. در حال حاضر تعداد زیباترین آبشارهای ایران بسیار زیاد است و هر کدام از آن‌ها نیز دارای ویژگی‌های خاص مربوط به خود هستند.

صدای برخورد آبشار به سنگ‌های کوچک و بزرگ، طبیعت بکر اطراف آن‌ها، صدای آواز پرندگان و آب و هوای دلنشین قطعا برای اکثر گردشگران خوشایند است و می‌تواند اوقات خوشی را به وجود آورد. بنابر این اگر شما هم علاقه‌مند هستید که از آبشارهای مختلف بازدید به عمل آورید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب نیز همراه ما بمانید تا شما را با چند مورد از بی‌نظیرترین و زیباترین گزینه‌ها آشنا کنیم.

سفر زمینی با اتوبوس، لذت‌های خاص خود را دارد که از جمله آنها می‌توان به تماشای جاده‌های زیبا و سفرهای گروهی راحت با دوستان اشاره کرد. سفر با اتوبوس در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین روش‌های مسافرت زمینی تبدیل شده  است؛ چراکه شرکت‌های مسافربری، ناوگان خود را به اتوبوس‌های باکیفیت، راحت، تمیز و استاندارد مجهز کرده‌اند. فراهم شدن شرایط آسان برای خرید بلیط اتوبوس، یکی دیگر از دلایل مهمی است که باعث افزایش محبوبیت سفر زمینی با اتوبوس شده است. پایانه‌ها، یکی از درگاه‌های معتبر خرید آنلاین بلیط اتوبوس است که شرایطی ایده‌آل را برای دسترسی به خدمات خود فراهم می‌کند.

جذاب ترین و زیباترین آبشارهای ایران

همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، در کشورمان آبشارهای بسیار زیادی وجود دارد که تاکنون بیش از 390 مورد از آن‌ها کشف شده است. شما می‌توانید با سفر به شهرهای مختلف ایران، از آبشارهای گوناگونی بازدید نمایید و از تماشای آن‌ها، حیرت‌زده شوید. از آن جایی که دیدن تمام آبشارها به زمان طولانی احتیاج دارد، ما قصد داریم فقط چند مورد از بهترین و زیباترین آبشارهای ایران را به شما معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید، پس تا انتها همراه ما باشید.

زیباترین آبشارهای ایران ؛ لذت گردشگری برای عاشقان طبیعت
زیباترین آبشارهای ایران – آبشار گنجنامه

آبشار گنج‌ نامه

آبشار گنج‌ نامه در استان همدان واقع شده‌ است و جزو یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار به شمار می‌رود. این آبشار حدود 12 متر ارتفاع دارد و در منطقه عباس‌ آباد در نزدیکی کوهستان الوند واقع شده‌ است. آبشار گنج‌ نامه با چشم‌ انداز حیرت‌انگیزی که دارد، روزانه مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند و افرادی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند از مناظر تماشایی مختلفی دیدن نمایند.

در نزدیکی این آبشار جذاب، کتیبه‌ای بسیار قدیمی وجود دارد که از دوران هخامنشی به‌ جای‌ مانده است و بر روی آن نوشته‌هایی با خط میخی به چشم می‌خورد. آبشار گنج‌ نامه در ابتدای جاده همدان به تویسرکان واقع‌ شده است و شما می‌توانید در 5 کیلومتری این شهر از آن دیدن نمایید.

آبشار مارگون

یکی دیگر از دیدنی ترین آبشار های ایران که در استان فارس شهرستان سپیدان جای گرفته‌ است، آبشار مارگون است. این آبشار ارتفاعی حدود 70 متر دارد و در منطقه‌ای بسیار سرسبز واقع شده‌ است. دور تا دور آبشار مارگون را کوه‌های سر به فلک کشیده فرار گرفته است که جذابیت بی‌نظیری دارند. درختان و گیاهان زیادی نیز در این منطقه وجود دارد که قطعا با تماشای آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد.

زیباترین آبشارهای ایران ؛ لذت گردشگری برای عاشقان طبیعت

آبشار پیران

آبشار پیران در استان کرمانشاه واقع شده‌ است و ارتفاعی بیش‌ از 100 متر دارد. این آبشار به‌ عنوان یکی از مرتفع‌ ترین آبشارهای ایران شناخته‌ شده است و در نزدیکی سر پل ‌‌ذهاب می‌توانید از آن دیدن نمایید. در اطراف آبشار پیران، جاذبه‌های تاریخی زیادی وجود دارد که از جمله مهم‌ ترین آن‌ها می‌توان ویرانه‌های قصر یزدگرد ساسانی را نام برد.

این آبشار محبوب جزو بهترین آبشار های ایران برای تفریح و گردش به حساب می‌آید و برای دسترسی به آن باید از مناطق کوهستانی و طبیعی به صورت پیاده عبور کنید. منطقه اطراف آبشار پیران، برای کوهنوردی و صخره‌نوردی نیز بسیار مناسب است و افراد می‌توانند تجهیزات لازم را با خود ببرند و در آن جا این تفریحات هیجان‌انگیز را انجام دهند.

آبشار ویسادار

این آبشار مشهور در 62 کیلومتری رشت واقع شده‌ است و به‌ عنوان یکی از بلندترین آبشارهای ایران، در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. اطراف این آبشار همه‌ روزه به خصوص در روزهای تعطیل، پر از مسافر است و افرادی که به آن‌ جا می‌روند می‌توانند تفریحات سالمی همچون دوچرخه‌ سواری، والیبال، آب بازی و پیاده‌روی را انجام دهند.

زیباترین آبشارهای ایران ؛ لذت گردشگری برای عاشقان طبیعت
زیباترین آبشارهای ایران – آبشار بیشه

آبشار بیشه

یک مورد دیگر از زیباترین آبشارهای ایران که محبوبیت زیادی در بین طبیعت‌گردان دارد، آبشار بیشه است. این آبشار جذاب در استان لرستان واقع شده‌ است و ارتفاعی حدود 48 متر دارد. طول آبشار زیبای بیشه نیز نزدیک به 10 متر است. این آبشار بزرگ از کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس سرچشمه می‌گیرد و در سال 1387 به عنوان یکی از مهم ترین میراث طبیعی ایران، در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

آبشار لاتون

آبشار لاتون یکی از مرتفع ترین آبشارها در ایران است که ارتفاع آن به 105 متر می‌رسد. این آبشار تماشایی را می‌توانید در جنوب شهرستان آستارا به‌ راحتی پیدا کنید و از تماشای آن لذت ببرید.‌ آبشار لاتون در وسط یک جنگل سرسبز قرار گرفته‌ است که دور تا دور آن را درختان آلو، فندق، زردآلو، گلابی، گردو، تمشک و سیب فرا گرفته‌اند.

دقت داشته باشید در این منطقه حیواناتی نظیر گرگ، راکون، خرس و خارپشت زندگی می‌کنند. از این رو اگر زمانی قصد داشتید شب چادر بزنید و در آن جا اتراق کنید، حتماً تجهیزات و امکانات لازم را با خود ببرید.

زیباترین آبشارهای ایران ؛ لذت گردشگری برای عاشقان طبیعت

آبشار یخی

یکی دیگر از جذاب ترین آبشار های ایران که در تمام فصل‌های سال زیبایی به خصوصی دارد، آبشار یخی است. این آبشار تماشایی در تمام فصل‌های سال یخ می‌زند و تنها در تیر و مرداد ماه حدود چند ساعت در روز آب می‌شود.

آبشار یخی در ارتفاع 5100 متری از سطح دریا واقع شده است و در قسمت جنوبی کوه دماوند می‌توانید از آن بازدید نمایید. ارتفاع این آبشار فوق العاده بین 7 الی 12 متر است و عرض آن نیز به 3 متر می‌رسد.

آبشار نوژیان

نوژیان جزو دیدنی ترین آبشار های ایران به حساب می‌آید که در استان لرستان واقع شده‌ است. این آبشار زیبا در یک منطقه جنگلی بسیار جذاب جای گرفته است و از ارتفاعات تاف سرچشمه می‌گیرد. ارتفاع آبشار نوژیان 95 متر و عرض آن نیز حدود 5 متر است.

برای دسترسی به این جاذبه گردشگری بکر باید ابتدا به‌ طرف شهر الیگودرز بروید و سپس از طرف جاده امامزاده مومد حسن به سمت آبشار سفید حرکت نمایید. پس‌ از طی کردن این مسیرها می‌توانید به‌ راحتی آبشار نوژیان را پیدا کنید و از آن دیدن نمایید.

زیباترین آبشارهای ایران ؛ لذت گردشگری برای عاشقان طبیعت
زیباترین آبشارهای ایران – آبشار لوه

آبشار لوه

از جمله دیگر آبشارهای زیبا در کشورمان می‌توان آبشار لوه گلستان را نام برد. این آبشار در نزدیکی شهرستان مینودشت در شهر گرگان واقع‌ شده است و افرادی که به دیدن آن بروند، می‌تواند از مجموعه آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی دیدن نمایند.

این آبشارها حالت پلکانی جذابی دارند و در پایین هر کدام از آن‌ها، حوضچه‌های به وجود آمده‌ است. آبشارهای لوه گلستان ارتفاع زیادی ندارند و بلندترین آبشار در میان آن‌ها حدود 15 متر ارتفاع دارد. در مجموع نیز ارتفاع این آبشارها حدود 75 متر است.

آبشار لوه در بین یک جنگل پوشیده شده از درختان پهن‌ برگ جای گرفته‌ است و طبیعت فوق‌ العاده‌ای در اطراف آن وجود دارد. گردشگرانی که به دیدن این مورد از زیباترین آبشارهای ایران بروند، می‌توانند از جاذبه‌های دیدنی همچون پارک ملی گلستان نیز دیدن نمایند و سفری به یادماندنی داشته باشند.

آبشار آب‌ سفید

آبشار آب‌ سفید یکی دیگر از آبشارهای معروف در شهرستان الیگودرز است که از کوه‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرد و به رودخانه رودبار و رود دز می‌ریزد. این آبشار زیبا حدود 69 متر ارتفاع دارد و در اطراف آن نیز پوشش گیاهی متنوعی وجود دارد.

زیباترین آبشارهای ایران ؛ لذت گردشگری برای عاشقان طبیعت

آبشار شوی

یکی دیگر از آبشارهای خروشان که از کوه‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرد، آبشار شوی یا تله زنگ است. این آبشار دیدنی در استان خوزستان واقع شده‌ است و حدود 10 کیلومتر با ایستگاه تله زنگ فاصله دارد. آبشار شوی در منطقه‌ای دل‌نشین واقع شده‌ است و اطراف آن حوضچه‌های آب متعددی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها به شنا کردن و آبتنی بپردازید.

آبشار شیرآباد

آبشار شیرآباد هم به عنوان یکی از بهترین آبشار های ایران در بین گردشگران شهرت پیدا کرده است و شما می‌توانید به راحتی در 55 کیلومتری گرگان آن را پیدا کنید. آبشار شیرآباد در واقع مجموعه‌ای از 7 آبشار بسیار زیبا در دل جنگلی سرسبز است که هر کدام از آن‌ها با ویژگی‌های خاص خود، به گونه‌ای هوش را از سر افراد می‌برند.

برای رسیدن به اولین آبشار باید مسیر 20 دقیقه‌ای را به‌ صورت پیاده‌ طی کنید. این آبشار دیدنی حدود 25 متر ارتفاع دارد و به دریاچه‌ای که رنگ آب آن آبی مایل به سبز است، می‌ریزد. عمق آب این دریاچه بی‌نظیر نزدیک به 80 متر است. با پیمودن مسافتی نسبتاً کوتاه می‌توانید سایر آبشارهایی که در این منطقه وجود دارند را نیز ببینید.

زیباترین آبشارهای ایران ؛ لذت گردشگری برای عاشقان طبیعت
زیباترین آبشارهای ایران – آبشار سنگان

آبشار سنگان

روستای سنگان در شمال غربی تهران، مقداری بالاتر از روستای سولقان واقع شده‌ است و افرادی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند از فوق‌ العاده‌ترین آبشار ایران که سنگان نام دارد نیز دیدن نمایند. این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای ایران به حساب می‌آید و روزانه طبیعت گردان زیادی از آن بازدید به عمل می‌آورند.

آبشار سنگان در فصل تابستان خیلی جریان ندارد و در فصل زمستان نیز آب آن یخ می‌زند. بنابراین اگر می‌خواهید از زیبایی‌های بیشتری بهره ببرید، بهتر است در فصل بهار راهی سفر شوید و به راحتی از این آبشار حیرت‌انگیز دیدن نمایید.

آبشار زیارت

زیارت یکی از معروف‌ ترین روستاهای استان گلستان است که جاذبه‌های بی‌شماری را در خود جای داده‌ است. یکی از دیدنی‌ ترین جاذبه‌های طبیعی که در این روستا وجود دارد، آبشار زیارت است. این آبشار 15 متر ارتفاع دارد و برای دسترسی به آن باید از مسیرهای آسفالت و خاکی که شیب ملایمی دارند، عبور کنید.

مسیر دسترسی به آبشار زیارت بسیار راحت است و حتی سالمندان و کودکان نیز می‌توانند به‌ راحتی خود را به این آبشار طبیعی برسانند. در طول راه رسیدن به آبشار، یک رودخانه کوچک و کم عمق نیز وجود دارد که می‌توانید از آن هم دیدن نمایید.

در اطراف آبشار زیارت، گونه‌های گیاهی و خزه‌های زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به گونه‌ای جذابیت منطقه را افزایش داده‌اند. این منطقه در فصل بهار و تابستان میزبان تعداد زیادی مسافر است و افراد گردشگر زیادی هر ساله به دیدن آن می‌روند.

زیباترین آبشارهای ایران ؛ لذت گردشگری برای عاشقان طبیعت
زیباترین آبشارهای ایران – آبشار آسیاب خرابه

آبشار آسیاب خرابه

در استان آذربایجان شرقی، نزدیک شهرستان جلفا یکی دیگر از زیباترین آبشارهای ایران به نام آبشار آسیاب خرابه جای گرفته که سالانه میزبان گردشگران و طبیعت‌گردان زیاده است‌. در زمان‌های بسیار دور، یک آسیاب آبی در این منطقه وجود داشته‌ است که در حال حاضر قسمت‌های زیادی از آن تخریب شده‌اند و دیگر کاربردی ندارد. از این‌ رو نیز مردم محلی آبشار را با نام آسیاب خرابه می‌شناسند.

آبشار سمیرم

در فاصله 4 کیلومتری شرق شهرستان سمیرم و 160 کیلومتری استان اصفهان می‌توانید از آبشار زیبای سمیرم که آن را با نام عروس زیبای رشته ‌کوه‌های زاگرس می‌شناسند، دیدن نمایید. این آبشار در منطقه‌ای حیرت‌انگیز واقع شده‌ است و طبیعت اطراف آن چشم هر بیننده‌ای را به خود مات و مبهوت می‌کند.

آبشار شلماش

یکی دیگر از تماشایی‌ ترین و جذاب ترین آبشار های ایران در شهر آذربایجان غربی و سردشت،  آبشار شلماش نام دارد. در واقع شلماش از 3 آبشار مختلف تشکیل شده‌ است و ارتفاع آن نیز به 10 متر می‌رسد. این آبشار در فصل بهار بسیار پرآب است و هر چقدر که هوا گرم‌تر شود، میزان آب آن کاهش می‌یابد.

از این رو نیز بیشتر مسافران و گردشگران در اوایل فروردین یا اردیبهشت‌ ماه به دیدن این آبشار منحصر به فرد می‌روند و در آن جا با دوستان و خانواده، تفریحات هیجان انگیز زیادی را انجام می‌دهند.

زیباترین آبشارهای ایران ؛ لذت گردشگری برای عاشقان طبیعت
زیباترین آبشارهای ایران – آبشار آتشگاه

آبشار آتشگاه

در فاصله 190 کیلومتری شهرکرد یا 40 کیلومتری شهر لردگان می‌توانید از آبشار آتشگاه دیدن فرمایید. این آبشار یکی از خاص‌ ترین و دیدنی ترین آبشار های ایران به شمار می‌رود و لقب طولانی‌ ترین آبشار کشور را از آن خود کرده‌ است.

آبشار آتشگاه در هر فصلی از سال، زیبایی خاص خود را دارد و شما می‌توانید هر زمانی‌ که خواستید به دیدن آن دیدن بروید. افرادی که به دیدن این آبشار محبوب بروند، می‌توانند در آن‌ جا یک کمپینگ برگزار کنند و در کنار عزیزان‌شان لحظات خوشی را سپری کنند.

پایانه ها ؛ ارائه‌دهنده بهترین خدمات و مطمئن‌ترین روش برای خرید آنلاین بلیط

پایانه‌ها معتبرترین سامانه تهیه و خرید بلیط اینترنتی اتوبوس، کرایه تاکسی و یا ارسال بار به سراسر کشور با بهترین شرایط است. فرایند خرید بلیط  از پایانه ها بسیار ساده است و همین مهم سبب شده تا پایانه‌ها یکی از پراستفاده‌ترین سامانه‌های بلیط‌ فروشی آنلاین باشد.

تیم بازارگاه به عنوان زیر مجموعه پایانه‌ها یکی از هاب‌های اصلی خرید و فروش بلیط در ایران است. یکی از خدمات جذابی که بازارگاه و پایانه‌ها ارائه می‌دهند، این است که برای مسافرت‌های خانوادگی و دسته جمعی نیز به سادگی می‌توانید از گزینه کرایه اتوبوس استفاده کنید و تجربه‌ای راحت،‌ اقتصادی و البته اختصاصی داشته باشید.

سخن پایانی

با وجود گستردگی و تنوعی که آبشارهای ایران دارند، ما سعی کردیم شما را با چند مورد از مهم ترین و معروف ترین آبشارها آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی درباره ویژگی‌های آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم. از این رو برای داشتن تجربه‌ای فوق العاده از بازدید زیباترین آبشارهای ایران سعی کنید پیش از سفر به شهرهای مختلف، حتما این مقاله جذاب را به خوبی مطالعه کنید.

نظر شما در مورد زیباترین آبشارهای ایران چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر