;
coinex

نقد فیلم آنچارتد (Uncharted) با بازی تام هالند و مارک والبرگ

فیلم آنچارتد یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های اخیر  سینما به شمار می‌رود. اگر شما هم به این حوزه علاقه دارید، با نقد فیلم آنچارتد (Uncharted) با بازی تام هالند همراه ما باشید.

نقد فیلم آنچارتد (Uncharted) یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعاتی است که اخیراً در دنیای فیلم و سینما رایج شده است. این فیلم جذابیت‌های زیادی دارد که می‌تواند هرکسی را به خود جذب کند. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره نقد این فیلم جذاب به شما عزیزان ارائه می‌دهیم. تا انتهای مطلب همراه تکراتو باشید و از این اطلاعات به بهترین شکل استفاده نمایید. اگر این فیلم را تماشا کرده‌اید، خواندن این مقاله به درک بهتر آن کمک می‌کند. اگر هم آن را تماشا نکرده‌اید، با مطالعه این مطلب می‌توانید تصمیم به تماشای آن بگیرید.

نکته جالب‌توجه درباره فیلم این است که از بهترین بازی‌های ویدئویی پلی‌استیشن الهام گرفته شده است و به همین دلیل هم بسیاری از گیمرها به این فیلم روی آورده و به آن علاقه نشان دادند. این فیلم در سال ۲۰۲۲ روی پرده سینما رفت و با انتقادات و نظرات متفاوتی روبه‌رو شد که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم. برخی از منتقدان این فیلم را ستوده و برخی دیگر مورد انتقاد قرار دادند. برخی هم می‌گویند که آنچارتد یک اقتباس شکست‌خورده است.

همان طور که متوجه شدید، تام هالند به‌عنوان بازیگر اصلی این فیلم تعیین شده است. بسیاری از افرادی که به این بازیگر علاقه دارند، به سمت تماشای آن روی آورده‌اند. از سوی دیگر، گفتیم که بسیاری از گیمرها نیز به دلیل الهام این فیلم از بازی پلی‌استیشن، تمایل به تماشای فیلم آنچارتد داشتند. پس می‌توان گفت که این فیلم توانسته علاوه بر فیلم‌بازان معمولی و همیشگی خود، افراد دیگری را نیز به خود جذب کند. با نقد فیلم آنچارتد (Uncharted) همراه ما باشید.

نقد فیلم آنچارتد (Uncharted)

در خلاصه این داستان، مشاهده می‌کنیم که فردی به نام ویکتور سالی به دنبال گنج بوده و در همین میان، نیتن دریک را برای یافتن آن گنج استخدام می‌کند. این گنج مربوط به سال‌ها پیش است و دریک هم وظیفه پیدا کردن آن را بر عهده گرفته است. علاوه بر آنچارتد، فیلم‌های دیگری نیز از بازی‌های ویدئویی اقتباس گرفته‌اند. اگر به این حوزه علاقه دارید، می‌توانید نگاهی به لیست بهترین فیلم‌های بر اساس بازی‌های ویدئویی بیندازید. در این لیست، 16 فیلم با این مضمون را مشاهده می‌کنید.

علاوه بر این، فیلم Free Guy هم از این قانون پیروی کرده و بازی ویدئویی را به فیلم تبدیل کرده است. به همین دلیل هم مشاهده نقد فیلم Free Guy (مرد آزاد) می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. این فیلم هم تلفیقی از بازی ویدئویی با دنیای واقعی است. ازآنجاکه انتشار فیلم آنچارتد چندین بار به تعلیق افتاد می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر نگاهی به تریلر و تاریخ اکران فیلم Uncharted بیندازید.

نقد فیلم آنچارتد (Uncharted)

در سال ۲۰۰۷، تغییر و تحولات زیادی در صنعت بازی‌های ویدئویی ایجاد شد. در این تغییر و تحولات، بازی‌ها شبیه به فیلم بودند و به همین دلیل هم جذابیت زیادی برای گیمرها داشتند. نکته جالب‌توجه درباره این بازی‌ها این بود که نام آن‌ها غالباً از شخصیت‌های اصلی گرفته می‌شد. اغلب این بازی‌ها در ژانر اکشن و داستان محور بودند. به بیانی دیگر، شما می‌توانید در این بازی‌ها با داستان هم سرگرم شوید.

از سوی دیگر، در سال ۲۰۲۲ فیلم آنچارتد روی پرده‌های سینما رفت که هدف معکوس این بازی‌ها را در بر داشت. این فیلم که از طرف کمپانی سونی پخش شد، فیلمی بود که مانند بازی‌های ویدئویی ساخته شده و دقیقاً برعکس آن‌ها بود. این بدان معنی است که شما می‌توانید هم‌زمان فیلم نگاه کرده و به یاد بازی‌های ویدئویی محبوب خود بیفتید.

لازم به ذکر است که انتشار فیلم آنچارتد به دلیل ویروس کووید ۱۹، بارها به تعویق افتاد و نهایتاً در سال ۲۰۲۲ به نمایش عمومی درآمد. شرکت سونی امیدوار بود که بتواند بعد از پخش فیلم اسپایدرمن: راهی برای بازگشت به خانه نیست، به موفقیت بیشتری دست پیدا کند.

به همین دلیل هم در نقد فیلم آنچارتد (Uncharted) گمان می‌کرد که با داشتن ستاره‌ای مانند تام هالند می‌تواند به این موفقیت برسد. این در حالی است که افراد در نقد فیلم Uncharted اعتقاد دارند که این فیلم بسیاری از فاکتورهای اصلی یک فیلم خوب را ندارد.

نقد فیلم آنچارتد (Uncharted)

به‌هرحال فیلم آنچارتد با تمام ویژگی‌های خوب و بدی که دارد، احساس آشنایی به شما منتقل می‌کند. البته برخی از افراد گمان می‌کنند که این فیلم مانند فیلم‌های مارول است. این در حالی است که باید بدانید که آن‌ها شباهت‌های کمی با یکدیگر دارند و فیلم‌های مارول از جذابیت بیشتری برخوردار هستند.

داستان فیلم

این فیلم، داستان نیتن دریک هلندی را روایت می‌کند که یک متصدی بار است. او مهارت‌های زیادی دارد و بسیار باهوش است که از این هوش و مهارت‌ها در کارهایی مانند جیب‌بری استفاده کرده و زندگی خود را در نیویورک می‌گذراند. سالی که فردی ثروتمند بوده و یکی از همکاران سابق برادر بزرگ‌تر نیتن دریک است، استعدادهای پنهان و آشکار نیتن دریک را کشف کرده و او را برای یک کار بزرگ‌تر تشویق می‌کند.

همان طور که در بالا ذکر کردیم سالی از دریک می‌خواهد که مسئولیت پیدا کردن گنجی مربوط به قرن شانزدهم را بر عهده بگیرد. به همین دلیل هم این دو فرد مجبور می‌شوند که با یکدیگر متحد شده و به دنبال یک ماجراجویی خطرناک بروند. آن‌ها باید قبل از این‌که گنج به دست افراد دیگر برسد، آن را بیابند.

اقتباسی شکست‌خورده از بازی ویدئویی

پیش‌ازاین هم در نقد فیلم آنچارتد (Uncharted) ذکر کردیم که این فیلم تا حد زیادی شبیه بازی‌های کامپیوتری است. بسیاری از کارشناسان می‌گویند که حتی کسانی که با بازی‌های ویدئویی و پلی‌استیشن آشنایی ندارند هم می‌تواند این فیلم را درک کنند. زیرا آنچارتد پیچیدگی خاصی نداشته و مانند یک پیش‌فرض ساده و بسیار آسان عمل می‌کند. در واقع این همان چیزی است که شما می‌بینید و هیچ پیچیدگی منحصربه‌فردی در آن مشاهده نخواهید کرد.

نقد فیلم آنچارتد (Uncharted)

مانند بسیاری از فیلم‌هایی که مربوط به گنج هستند، این فیلم هم تا حد زیادی سنتی و قدیمی است. این امر موجب می‌شود که شما با فضایی هیجان‌انگیز روبه‌رو شوید. اما به همان اندازه هم نسبت به سایر فیلم‌های هم‌سبک خود نیاز به ارتقا داشت. این بدان معنی است که سایر فیلم‌هایی با این ژانر، ظاهر بهتر و جذاب‌تری داشتند و به همین دلیل ظاهر این فیلم نیز مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت.

در نقد فیلم Uncharted گفته می‌شود که بهترین و هیجان‌انگیزترین سکانس‌های فیلم، بخش‌های اکشن است که تقریباً واقع‌گرایانه به مخاطب نشان داده می‌شوند. از سوی دیگر، برخی مواقع هم شما می‌توانید سکانس‌های فیلم‌های سریع و خشن را در آن مشاهده کنید. این موضوع یکی از جذابیت‌های فیلم آنچارتد به شمار می‌رود.

نکته دیگری که درباره این فیلم باید بدانید، این است که آنچارتد از قانون تشدید اکشن به‌خوبی پیروی کرده است. در این قانون گفته می‌شود که هر سکانس فیلم اکشن باید از نظر مقیاس و میزان هیجان، بیشتر از سکانس قبلی باشد. این موضوع در نقد فیلم آنچارتد (Uncharted) به‌خوبی به چشم می‌خورد. زیرا عوامل این فیلم از قانون ذکر شده به‌خوبی پیروی می‌کنند و برای ساختن لحظات هیجان‌انگیز، از عوامل بصری متنوعی در حین ماجراجویی برای پیدا کردن گنج استفاده می‌کنند.

نقد فیلم آنچارتد (Uncharted)

یکی دیگر از موضوعات جالب‌توجه درباره آنچارتد این است که منتقدان می‌گویند به‌خوبی فرنچایز بازی‌های ویدئویی را به نمایش می‌گذارد. البته در همین حین، به دلیل برخی شوخ‌طبعی‌های ساختگی در فیلم با انتقادهایی مواجه می‌شود که شاید موردعلاقه بسیاری از افراد نباشد.

این فیلم بدون هیچ پیچیدگی و جذابیت منحصربه‌فردی ادامه می‌یابد تا این‌که با صحنه مبارزه در هواپیما یا نبرد با کشتی دزدان دریایی روبرو می‌شویم. این بخش را می‌توان یکی از سکانس‌های جذاب فیلم آنچارتد (Uncharted) به شمار آورد. زیرا این بخش انعطاف‌پذیری زیادی دارد و می‌تواند شما را غرق در فیلمی با مضمون باز‌ی‌های ویدئویی کند.

بازی نامناسب تام هالند در نقش نیتن دریک

یکی دیگر از مواردی که مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت، بازی بازیگران بود که آن‌ها باور داشتند چندان خوب عمل نکردند. برای مثال، برخی از این منتقدان اعتقاد دارند که با این‌که تام هالند بازیگر و ستاره سینما محسوب می‌شود، اما شاید برای این نقش مناسب نباشد.

آن‌ها می‌گویند درست است که تام هالند استعداد زیادی در بازیگری دارد و این امر از فیلم‌بازان نیز پوشیده نیست؛ اما در همین حال، برای نقش نیتن دریک جذابیت چندانی ندارد و آن‌چنان مناسب نیست. به‌طورکلی، هیچ حس خوب و خوشایندی در عملکرد او در این نقش مشاهده نمی‌کنید. این موضوع مخالفان و موافقان زیادی در نقد فیلم آنچارتد (Uncharted) دارد.

نقد فیلم آنچارتد (Uncharted)

علاوه بر موارد ذکر شده، برخی می‌گویند که تام هالند بیش از حد برای نقش خود دقت به خرج می‌دهد و این موضوع در فیلم هم به‌خوبی احساس می‌شود. متخصصان در نقد فیلم Uncharted می‌گویند که تام هالند در تلاش است که شخصیت اصلی خود را با کاراکتر فیلم تطبیق دهد که چندان موفق نبود. نتیجه این کارها، یک عملکرد بادقت و بی‌هدف است که بیشتر شخصیت خود بازیگر را به نمایش می‌گذارد تا کاراکتر فیلم. شما با مشاهده فیلم آنچارتد می‌توانید به این موضوع را به‌راحتی پی ببرید.

مارک والبرگ را در نقش سالی در این فیلم مشاهده می‌کنید که بازی این بازیگر نیز مورد انتقاد برخی از منتقدان قرار گرفته است. شما با تماشای این فیلم متوجه می‌شوید که سالی یک فرد بسیار بامزه و شوخ‌طبع است؛ درحالی‌که اصلاً نباید این‌گونه باشد. برخی دیگر از منتقدان هم در نقد فیلم آنچارتد می‌گویند که ترکیب والبرگ و هالند انتخاب خوبی نبود. اما به‌طورکلی، می‌توانید از این افراد شخصیت‌های نمادینی در فیلم مشاهده کنید.

شوخی‌های نابجا در فیلم Uncharted

بازی‌های ویدئویی که آنچارتد از آن‌ها الهام گرفته است، سادگی زیادی دارند و به همین دلیل هم موردتوجه افراد قرار گرفتند. این در حالی است که شما در فیلم آنچارتد شوخ‌طبعی‌های زیادی مشاهده می‌کنید و همچنین تا حد زیادی شبیه به فیلم‌های مارول شده است. این موضوع نشان می‌دهد که تام هالند و مارک والبرگ تمام تلاش خود را کرده‌اند که فیلم برای همه سلایق مناسب باشد تا فروش آن‌ها بالاتر برود.

نقد فیلم آنچارتد (Uncharted)

همچنین در نقد فیلم آنچارتد (Uncharted) گفته می‌شود که مخاطبان نمی‌توانند درک کنند که این طنز از قبل وجود داشته و به عملکرد بهتر بازی‌های ویدئویی کمک می‌کند. این امر موجب می‌شود که مخاطبان از شوخی‌های غیراستاندارد و بی‌جا ناراضی باشند. این موضوع بعد از نهمین شوخی سالی در مورد نوشیدنی با دریک، به چشم می‌آید پس متوجه می‌شویم که این شوخی‌ها روی روابط اصلی شخصیت‌ها تأثیر گذاشته و از جذابیت فیلم می‌کاهد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید برخی از منتقدان در نقد فیلم Uncharted اعتقاد دارند که باتوجه‌به پیچیدگی‌های آن، آنچارتد از آنچه که آن‌ها انتظار داشتند، بهتر و قوی‌تر عمل کرد. حتی اگر بازی بازیگران هم چندان چشمگیر نباشد، طرح کلی داستان فیلم را می‌توان مورد قبول واقع کرد. برخی نیز می‌گویند که آنچارتد برخلاف فیلم دزدان دریایی کارائیب و سایر فیلم‌های این‌چنینی، بر مخاطب خود تسلطی ندارد.

بااین‌حال، اگر شما به دنبال یک سرگرمی ساده و بدون پیچیدگی هستید، آنچارتد می‌تواند تا حدی قابل‌قبول باشد. پس به‌طورکلی، این فیلم بدون در نظر گرفتن بازی بازیگران می‌‌تواند برای سرگرمی نسبتاً خوب باشد. پس اگر به دنبال یک فیلم با اقتباسی از بازی‌های ویدئویی پلی‌استیشن هستید، آنچارتد گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. همچنین در صنعتی که فیلم چندان جالبی برای بازی‌های ویدئویی وجود ندارد، فیلم‌هایی مانند آنچارتد را می‌توان پذیرفت.

نقد فیلم آنچارتد (Uncharted)

امتیازهای فیلم آنچارتد

یکی از موضوعات بسیار مهمی که درباره نقد فیلم آنچارتد (Uncharted) باید بدانید، امتیازهایی است که منتقدان به آن ارائه کرده‌اند. همان طور که تاکنون متوجه شدید، این فیلم نتوانسته به‌خوبی نظر منتقدان را به سمت خود جلب کند و امتیاز چندان خوبی دریافت کند. به همین دلیل هم اکثر منتقدان ایرادهایی به آن وارد کرده و امتیاز پایینی به آن دادند.

برای مثال، این فیلم در وب‌سایت متاکریتیک توانست تنها امتیاز ۴۵ درصد را کسب کند که امتیاز چندان خوبی برای فیلم به نظر نمی‌رسد. در این وب‌سایت، بیشتر از ۴۰ نقد برای این فیلم به ثبت رسیده است. از سوی دیگر، بیشتر از ۱۴۰ نقد هم در وب‌سایت راتن تومیتوز برای فیلم آنچارتد ارائه شد که از این تعداد، این فیلم توانست امتیاز ۴۱ درصد را کسب کند. منتقدان در نقد فیلم Uncharted در وب‌سایت IMDB امتیاز 6.7 از 10 را به این فیلم ارائه دادند.

عوامل فیلم آنچارتد

بعدازاین که کاملاً با نقد فیلم Uncharted آشنا شدید، وقت آن می‌رسد که اطلاعاتی هم درباره عوامل این فیلم کسب کنید. روبن فلیشر این فیلم اکشن و ماجراجویی را کارگردانی کرده است. نویسندگان این فیلم هم راف لی جودکینز، آرت مارکوم و مت هالووی هستند که با همکاری یکدیگر این فیلم را نگاشتند.

نقد فیلم آنچارتد (Uncharted)

همان طور که تاکنون متوجه شدید، نقش اصلی این فیلم تام هالند در شخصیت نیتن دریک بوده است. نقش مکمل او نیز مارک والبرگ در نقش سالی است. از دیگر بازیگران آنچارتد که در نقد فیلم آنچارتد (Uncharted) موردبحث قرار گرفتند، می‌توان به سوفیا تیلور علی، آنتونیو باندراس و تاتی گابریل اشاره کرد. آوی آراد نیز مسئولیت تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت.

لازم به ذکر است که ساخت این فیلم از سال ۲۰۰۸ آغاز شد و به دلیل پیچیدگی‌های زیادی که باید در یک فیلم اقتباسی از بازی‌های ویدئویی رعایت می‌شد‌، در طول سال‌ها نویسندگان، کارگردانان و بازیگران متفاوتی به این عوامل پیوستند. هالند در سال ۲۰۱۷ برای بازی در فیلم آنچارتد انتخاب شد و در نهایت فیلم‌برداری این فیلم در ماه مارس ۲۰۲۰ شروع شد و در اکتبر سال ۲۰۲۱ به پایان رسید.

این فیلم در ابتدا قرار بود که در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۲۰ اکران شود که به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹، این اتفاق چندین بار به تعویق افتاد. در نهایت، این فیلم در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۲۲ در شهر بارسلون به نمایش همگان درآمد و در نهایت در ۱۱ فوریه ۲۰۲۲ هم از طریق کمپانی سونی در ایالات متحده روی پرده‌های سینما رفت.

نقد فیلم آنچارتد (Uncharted)

کلام آخر

نقد فیلم آنچارتد (Uncharted) یکی از موضوعات مهمی است که در میان اغلب منتقدان رایج است. از لحاظ انتخاب بازیگران، فیلمنامه، عدم اصالت و بسیاری موارد دیگر مورد انتقاد منتقدان قرار گرفته است. بااین‌حال، این فیلم جذابیت‌های مخصوص به خود را دارد که ممکن است برای بسیاری از گیمرها جالب باشد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این فیلم توانسته به چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۲ تبدیل شود. این موضوع نشان می‌دهد که علی‌رغم همه ایراداتی که آنچارتد دارد، برای سرگرمی کاملاً مناسب است.

سؤالات متداول

آیا فیلم آنچارتد توانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند؟

متأسفانه فیلم آنچارتد (Uncharted) نتوانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند و به دلایل مختلف، این فیلم امتیاز متوسط رو به پایینی کسب کرد.

فیلم آنچارتد به چه دلایلی امتیاز منفی گرفت؟

این فیلم به دلایل مختلفی مانند انتخاب نامناسب بازیگران، عدم اصالت و فیلمنامه نامناسب، نتوانست امتیاز مثبتی از آن خود کند.

نقدهای بیشتر را در تکراتو بخوانید:

منبع: flickeringmyth

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر