;
coinex

3 دلیل مهم برای یادگیری برنامه نویسی

3 دلیل مهم برای یادگیری برنامه نویسی ؛ امروزه اگر از هر فردی درباره آینده ای که دنیا به سمت آن در حال حرکت است سوال کنید؛ حتما به شما می گوید که آینده پر است از ربات های هوشمند و ماشین های پرنده و شاید حتی به شما بگوید که دنیا به دست ربات ها خواهد افتاد!

مقصود از این حرفا این است که به بررسی ۳ دلیل مهم برای یادگیری برنامه نویسی بپردازیم. شما باید بدانید که این حرف ها به دور از ذهن نیستند چون که بسیاری از تکنولوژی هایی که در حال حاضر در اختیار ماست؛ در گذشته رویایی بیش نبوده اند. برای مثال بشر هیچ وقت فکرش را هم نمی کرد که بتواند پرواز در آسمان را تجربه کند اما در حال حاضر ما شاهد پرواز انسان ها با جت پک نیز هستیم! تمامی اختراعات نوین و پیشرفت تکنولوژی را مدیون کامپیوتر های هوشمند و زبان های برنامه نویسی و برنامه نویسان هستیم! تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا به کشف این سه دلیل بپردازیم!

۱) درآمد عالی، آینده روشن

3 دلیل مهم برای یادگیری برنامه نویسی

همانطور که احتمالا در جریان هستید با پیشرفت تکنولوژی نیاز به افراد متخصص در این حوزه روز به روز در حال افزایش است و به همین دلیل هم حقوق هایی که برای این افراد در نظر گرفته می شوند بسیار بیشتر از اکثر مشاغل است. یعنی اگر شما یک برنامه نویس نسبتا حرفه ای باشید و استمرار خود را برای یادگیری و به روز نگه داشتن خود حفظ کنید؛ با اطمینان کامل می توان گفت که در آینده ای نه چندان دور شما بر دنیای آینده حکمرانی خواهید کرد! به این صورت که در میان مردم از جایگاه بسیار بالایی برخودار خواهید شد چون یک فرد بسیار تاثیر گذار در زندگی مردم به شمار می روید. شما فردی هستید که زبان ربات ها و ماشین ها را می فهمد و می تواند با آن ها ارتباط برقرار کند. پس قطعا از جایگاه اجتماعی بسیار خوبی بهره مند می شوید. درآمدتان هم قطعا قابل توجه خواهد بود چرا که شما از الان در حال تلاش برای متخصص شدن هستید و از بسیاری از افراد دیگر چندین سال جلوتر!

اگر در انتخاب مسیر برنامه نویسی موردنظر خود برای شروع یادگیری برنامه نویسی مشکل دارید، پیشنهاد می کنیم حتما از یک مشاور با تجربه کمک بگیرید.

۲) زبان ارتباطی آیندگان است

بله درست متوجه شدید برنامه نویسی زبانی است که شما برای ارتباط با افراد در آینده استفاده خواهید کرد. فرض کنید وارد یک جمع کاری شده اید، افراد آن جمع درحال صحبت درباره زبان های جدید برنامه نویسی هستند که قرار است به بازار بیایند و از مزایا و معایب آن با یکدیگر صحبت می کنند. در این جمع شما اگر برنامه نویس نباشید و یا با برنامه نویسی آشنایی نداشته باشید قطعا حرفی برای گفتن نخواهید داشت. اگرچه باید بگوییم که نیاز نیست همه ی افراد برنامه نویس شوند و به صورت حرفه ای به انجام آن بپردازند! مدیران نیاز است که در بدترین حالت ممکن با منطق برنامه نویسی و دنیای آن آشنایی کلی داشته باشند تا در آینده یک فرد بی سواد به شمار نروند. در آینده سواد یک فرد به مدرک های دانشگاهی که دریافت کرده خلاصه  نمی شود! بلکه با توجه به زبان های برنامه نویسی ای که به آن ها اشراف دارد سنجیده می شود. پس برای این که خود را از بحران بی سوادی نجات دهید بهتر است که هرچه زودتر به سراغ یادگیری برنامه نویسی بروید!

۳) افزایش خلاقیت و قدرت حل مسئله

3 دلیل مهم برای یادگیری برنامه نویسی

یک برنامه نویس شخصی است که به صورت مداوم با مشکلات و مسائل دست و پنجه نرم می کند! این مشکلات گاهی بسیار زجرآور و گاهی بسیار لذت بخش هستند. فردی که به تازگی برنامه نویسی را شروع کرده است،روبرو شدن با این مشکلات و مسائل قدرت حل مسئله و خلاقیت او را افزایش می دهد!

او برای ارتقای چیزی که ساخته است وقت می‌گذارد و آن را به حال خودش رها نمی‌کند. وقتی شما برنامه‌نویسی را یاد می‌گیرید، منطقی فکر می‌کنید و هوش و خلاقیت شما زیاد می‌شود. این دستاورد در تمام مراحل زندگی به کمک شما خواهد آمد.

در تحقیقات بسیاری که انجام شده است یک فرد برنامه نویس در برخورد با مسائل مختلف مدت زمان کمتری را نیاز دارد تا به حل آن ها بپردازد در صورتی که یک فرد معمولی به زمان بیشتری به حل مسائل نیاز دارد. حتی استیو جابز در رابطه با برنامه نویسی اینطور می گوید که: “همه باید یاد بگیرند که چگونه یک کامپیوتر را برنامه نویسی کنند … زیرا به شما می آموزد که چگونه فکر کنید”.

مبحث خلاقیت نیز در برنامه نویسی بسیار قابل بحث است چرا که برنامه نویسان به مرور زمان راه های مختلفی را برای نوشتن یک برنامه پیدا می کنند و همین امر باعث می شود که افراد خلاقی باشند. برنامه نویسان معمولا در زندگی خود نیز تا جای ممکن مسائل را با خلاقیت بالای خود به راحتی حل می کنند.

پس اگر شما می خواهید که قدرت تفکر و حل مسئله خود را افزایش دهید بهترین کار یادگیری برنامه نویسی است حتی اگر قصد درآمدزایی از آن را ندارید!

خب حالا که قانع شدید که باید برنامه نویسی را یاد بگیرید؛ از کجا شروع کنید بهتر است؟

یکی از آفت هایی که باعث می شود افراد در ابتدای مسیر بیخیال برنامه نویسی شوند  ندیدن آموزش صحیح و دیر وارد شدن به پروژه های واقعی است. یعنی فرد شروع به یادگیری برنامه نویسی می کند اما چون سرگردان می شود و نمی داند به کدام سمت و سو باید برود؛ انگیزه خود را از دست می دهد. دلیل این امر هم طولانی شدن روند آموزش نیز می تواند باشد. برای رفع این مشکل چندین راه حل وجود دارد.

راه حل اول

در ایران در حال حاضر چندین شرکت در حال برگذاری بوت کمپ هایی هستند که شما را  سریع تر وارد بازارکار و پروژه های واقعی می کنند. هرچند هزینه وارد شدن به این بوت کمپ ها بسیار زیاد است و همه ی افراد نمی توانند در آن ها شرکت کنند اما با توجه به بررسی های انجام شده آکادمی رستاوا مشغول برگذاری دوره هایی است که شما علاوه بر آموزش دیدن وارد کارآموزی برنامه نویسی هم می شوید که نسبت به بوت کمپ ها هزینه ی بسیار کمتری دارد و اکثر افراد می توانند در این دوره ها شرکت کنند.

راه حل دوم

گرفتن یک استاد خصوصی برای آموزش به شما برای سریع تر کردن روند آموزش!‌ اگرچه برای انجام این روش هزینه ی زیادی باید پرداخت شود چون اکثر برنامه نویسان حرفه ای یا وقت آموزش دادن ندارند و یا هزینه ی بسیار زیادی برای آموزش دادن به شما دریافت می کنند.

سخن پایانی

در انتها همه چیز بستگی به شما دارد! شما می توانید در آینده بر روی موج تکنولوژی سوار باشید و یا جز افرادی باشید که فقط مصرف کننده هستند و از تکنولوژی استفاده می کنند. اگر به صورت جدی قصد دارید که در آینده ای که متاورس در آن حرف اول را می زند، تاثیرگذار باشید پیشنهاد می کنیم که بر روی زبان برنامه نویسی پایتون سرمایه گذاری کنید. این زبان به دلیل استفاده در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بسیار محبوب است. قطعا با یادگیری این زبان برنامه نویسی و گذراندن کارآموزی در این زمینه جز افرادی خواهید بود که آینده را در دستان خود دارند! پس برای یادگیری برنامه نویسی تعلل نکنید!

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ممنون از مطالب خوبتون
    دقیقا به همین دلایلی که گفتین اومدم سمت برنامه نویسی و پایتون

    پاسخ