;
coinex

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

در این مقاله به مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا می پردازیم. این دو گوشی از پرچمداران گران قیمت بازار اند که به مشخصات آن‌ها می پردازیم.

مقایسه یکی از راه‌هایی است که می‌توان با آن به انتخاب‌های بهتری رسید و تصمیم‌های درست‌تری گرفت. در این نوشتار قصد داریم به مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا بپردازیم.

وان پلاس 9 پرو سری جدید پرچمداران کمپانی وان پلاس است که به تازگی رونمایی شده است و در دسترس قرار گرفته. از سوی دیگر برند سامسونگ را همه‌مان می‌شناسیم.

گلکسی اس 21 اولترا گوشی با کیفیت و رضایت‌بخشی است که رضایت طرفداران این کمپانی را برآورده کرده است. اکنون قصد داریم به مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا بپردازیم. با تکراتو همراه ما باشید.

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

چندی پیش به بررسی وان پلاس 9 پرداختیم و دیدیم که این شرکت پرچمدار خوبی را روانه بازار کرده است که در بخش‌های مختلف مشخصات فنی جذابی را ارائه نموده است. در قسمت دوربین شاهد بودیم که وان پلاس سطح رضایت‌مندی خوبی داشته اما اصل کار و پیشرفت این سری در بخش باتری و تراشه و نمایشگر است.

آن سوی میدان با گلکسی اس 21 اولترا رو‌ به‌رو هستیم. این گوشی سخت‌افزار عالی و دوربینی رضایت بخش دارد که در مقایسه با گلکسی اس 21 اولترا باید بگوییم عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته است. در ادامه با مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا همراه شما هستیم.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

طراحی و ساخت: وان پلاس 9 پرو بهتر است یا گلکسی اس 21 اولترا

ممکن است این سوال پیش آید که وان پلاس 9 پرو بهتر است یا گلکسی اس 21 اولترا؟ در این قسمت از مقاله به پاسخ این سوال می‌پردازیم. وان پلاس 9 پرو کوتاه و باریک‌تر شده و نسبت به رقیب خود گلکسی اس 21 اولترا خوش دست‌تر به نظر می‌رسد. در بدنه این گوشی از شیشه و فلز استفاده شده و وزن آن سبک‌تر از رقیبش است. رنگ‌بندی این اسمارت فون، نقره‌ای، سبز و مشکی است.

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا
مقایسه مشخصات Oneplus 9 Pro و Galaxy S21 Ultra / مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

بیشترین تغییرات این گوشی در قسمت پنل پشتی بوده است. در وان پلاس 9 پرو ماژول دوربین‌ها داخل کادری مستطیلی که در گوشه سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته، تعبیه شده‌اند.

خوشبختانه سازندگان چینی گوشی در پنل پشتی جز لوگوی وان پلاس از چیزی استفاده نکرده‌اند و طی بررسی‌هایی که روی رنگ نقره‌ای انجام شده، ظاهرا پنل پشتی آثار انگشت و لکه را نمایان می‌کند.

اما چینی‌ها مدعی‌اند که رنگ سبز و مشکی ساختاری مات گونه دارند و مانند برادر نقره‌ای‌شان نیستند. فریم وان پلاس 9 پرو آلومینیومی است. در پایین این گوشی درگاه تایپ سی، میکروفون اصلی و اسپیکر اصلی و اسلات سیمکارت دیده می‌شود.

فریم سمت راست جایگاه کلید پاور و مثل گوشی‌های آیفون سه دکمه برای حالت‌های باصدا، بی‌صدا و ویبره قرار داده شده است. از طرفی در فریم سمت چپ شاهد تعبیه دکمه‌های کنترل و تنظیم صدا هستیم و در بالای فریم نیز میکروفون را در گوشه صفحه مشاهده می‌کنیم.

پنل جلویی وان پلاس 9 پرو منحنی و خمیده و از نوع اُولد است. این صفحه نمایش 6.7 اینچی بیش از 90 درصد قاب جلویی را پوشش داده است و جلوه زیبایی به پنل تقریبا تمام شیشه‌ای بخشیده است.

البته در مقایسه با رقیب خود، گلکسی اس 21 اولترا، نمایشگر کوچکتر است. دوربین سلفی این گوشی در گوشه سمت چپ و در بریدگی کوچکی تعبیه شده است. اسپیکر نیز در همان حوالی قرار گرفته است و اندازه تقریبا بزرگی دارد.

این دستگاه مانند گلکسی اس 21 اولترا از گواهی IP68 برخوردار است. ضخامت مناسب 8.7 میلی‌متری گوشی و وزن 197 گرمی در مقایسه با سایر پرچمداران مناسب ارزیابی می‌شود.

شاید تنها ایرادی که به این پرچمدار وارد است استفاده از نسخه قدیمی گوریلا گلس باشد. وان پلاس 9 پرو از شیشه گوریلا گلس 5 بهره می‌برد و رقیب سامسونگی آن از نسخه ویکتوس بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) 

گوشی سامسونگ گلکسی A72 

وان پلاس 9 پرو گلکسی اس 21 اولترا
ابعاد 163.2 در 73.6 در 8.7 میلی متر 165.1 در 75.6 در 8.9 میلی متر
وزن 197 گرم 229 گرم
صدای استریو دارد دارد

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

در خصوص گلکسی اس 21 اولترا باید گفت که ابعاد این گوشی 165.1 در 75.6 در 8.9 میلی‌متر است. با صفحه نمایشی 6.8 اینچی و وزن 227 گرمی سنگین‌تر از وان پلاس 9 پرو است.

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا
مقایسه مشخصات Oneplus 9 Pro و Galaxy S21 Ultra / مقایسه مشخصات Oneplus 9 Pro و Galaxy S21 Ultra

این گوشی در پنج رنگ فانتوم عرضه شده است که عبارتنداز: مشکی، نقره‌ای، تیتانیوم، سرمه‌ای و قهوه‌ای. پنل پشتی و جلویی این گوشی از شیشه گوریلا گلس ویکتوس ساخته شده که بسیار مقاوم است.

شرکت سازنده این شیشه می‌گوید که این محافظ در برابر سقوط از ارتفاع 2 متری عملکرد خوبی دارد و تا 4 برابر در مقابل خراشیدگی مقاوم است اما نمی‌توان به این حرف بسنده کرد و حالا خودتان قضاوت کنید که وان پلاس 9 پرو تا چه اندازه آسیب پذیر تر از گلکسی اس 21 اولترا است.

از مهمترین قابلیت‌های اس 21 اولترا، سنسور اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام است که تا 70 درصد برزگ‌تر از سری قبلی است. دقت و سرعت این سنسور بسیار بالا است و البته کاربران قادر خواهند بود به کمک دوربین سلفی نه چندان مطمئن این گوشی از تشخیص چهره هم استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو M3 پرو 

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 (Redmi Note 10) 

نمایشگر: وان پلاس 9 پرو بهتر است یا گلکسی اس 21 اولترا

با ادامه مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا در کنار شما هستیم. وان پلاس 9 پرو مانند رقبای خود مجهز به یک صفحه نمایش بزرگ شده است ولی باز هم نسبت به رقیب فعلی‌اش کوچک است.

پنل این گوشی از نوع LTPO Fluid2 AMOLED است که 6.7 اینچ سایز دارد و کیفیت تصویر بالای 3216 در 1440 را به نمایش می‌گذارد. کیفیت چنین نمایشگری حتی با یک نگاه هم به چشم می‌آید.

میزان تراکم پیکسلی 525 چیزی بیشتر از گلکسی اس 21 اولترا است و وان پلاس 9 پرو در این زمینه هم غوغا به پا کرده است. متاسفانه روشنایی این گوشی به گرد پای سایر پرچمداران سامسونگ و اپل نمی‌رسد.

وان پلاس 9 پرو مانند سری قبلی اش از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز LTPO بهره می‌برد. اگر برایتان سوال است که نرخ تازه سازی که به آن رفرش ریت هم می‌گویند، چیست با ما همراه باشید.

نرخ نوسازی 120 هرتزی یعنی اینکه صفحه نمایش و پیکسل‌های آن در هر یک ثانیه 120 مرتبه تازه می‌شوند و این یعنی هنگام کار کردن با گوشی حس روان بودن و تازگی به شما دست می‌دهد.

وان پلاس 9 پرو گلکسی اس 21 اولترا
نوع نمایشگر LTPO Fluid2 AMOLED Dynamic AMOLED 2X
سایز 6.7 اینچ 6.8 اینچ
کیفیت تصویر 3216 در 1440 پیکسل 3200 در 1440 پیکسل
تراکم پیکسلی 525 در هر اینچ 515 در هر اینچ

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

این غول کره‌ای (سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا) از صفحه نمایشی 6.8 اینچی بهره گرفته است و نوع پنل آن داینامیک آمولد 2 ایکس است. وضوحی که این نمایشگر در اختیار ما می‌گذارد، 3200 در 1440 است و نسبت تصویر 20:9 را ارائه می‌نماید. تراکم پیکسلی که گلکسی اس 21 اولترا دارد بسیار عالی است ولی وان پلاس 9 پرو با 10 پیکسل بیشتر همراه است.

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا
وان پلاس 9 پرو بخریم یا گلکسی اس 21 اولترا / وان پلاس 9 پرو بهتر است یا گلکسی اس 21 اولترا

تراکم پیکسلی 515 در هر اینچ به نظر جذاب می‌آید. در این گوشی نرخ نوسازی تصویر نیز متغیر است و از 10 هرتز تا 120 هرتز در گردش خواهد بود. همان‌طور که گفتیم بسته به نوع فعالیتی که کاربر می‌کند، این نرخ نیز کم و زیاد می‌شود. کیفیت تصویر صفحه نمایش این گوشی WQHD+ است.

گلکسی اس 21 اولترا نیز رفرش ریت متغیر دارد و می‌توان به کمک قابلیت نمایش نرخ نوسازی از این نرخ اطلاع حاصل نمود. این متغیر بودن به بهینه سازی مصرف انرژی و باتری کمک شایانی می‌کند.

سازندگان کره‌ای این گوشی مدعی‌اند که نمایشگر گلکسی اس 21 اولترا به روشنایی 1500 نیتی دست می‌یابد. اگر حالت خودکار را انتخاب کنید به روشنایی 1391 نیتی می‌رسید که بسیار فوق العاده است. بنابراین زیر نور خورشید نباید مشکلی پیش بیاید. از طرفی به لطف حداقل روشنایی 1.96 نیتی گوشی، قادر خواهید بود در تاریکی به سهولت با آن کار کنید.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro)

آیفون 13 و آیفون 13 مینی (Apple iPhone 13 Mini) 

دوربین: وان پلاس 9 پرو بخریم یا گلکسی اس 21 اولترا

در ادامه مقاله مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا قصد داریم دوربین این دو پرچمدار را بررسی نمائیم. سنسور عریض وان پلاس 9 پرو 48 مگاپیکسل است که از گشودگی دیافراگم 1.8 بهره‌مند شده و گرچه کیفیت خوبی دارد. دقت رنگ در تصاویر ثبت شده با این لنز نسبتا پایین است و مقداری رنگ آبی نیز در این خصوص وجود دارد.

گستره داینامیکی عکس ها ضعیف‌اند ولی روشنایی تصاویر در سطح خوبی‌اند و به لحاظ کراپ کردن تصاویر نیز نرم‌افزار این دوربین عملکرد خوبی دارد. برای اکثر کاربران این سنسور می‌تواند عالی باشد اما اگر اهل مقایسه کردن هستید باید بگوییم که در مقایسه کمی لنگ می‌زند و قافیه را به رقیبش می‌بازد.

با دوربین عریض توانایی ثبت تصاویر پرتره را دارید اما عملکرد در مقابل سایر رقبا ضعیف است. به علت نبود لنز TOF، شاهد بوکه ضعیفی هستیم و در بسیاری موارد تشخیص سوژه از پس زمینه با مشکل رو به روست.

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا
مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا / مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

هر چه سنسور عریض معمولی بود و رقابتی با پرچمداران دیگر نداشت، به همان اندازه دوربین فوق عریض شاهکار است. دوربین 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 یکی از برترین سنسورهای موجود در گوشی‌های هوشمند است.

در این دوربین مشکل تمام سنسورهای فوق عریض که همان اعوجاج باشد، حل شده است. برخلاف دوربین اصلی در این دوربین دقت رنگ‌ها بالاست و جزئیات به خوبی ثبت می‌شوند. گستره داینامیکی وسیع و عالی است و می‌توان در وصف این سنسور گفت: عالی!

در وان پلاس 9 پرو شاهد لنز ماکرو نیستیم اما اگر با دوربین فوق عریض بیش از حد به سوژه نزدیک شوید، حالت سوپر ماکرو برایتان فعال می‌شود. چنین قابلیتی قبلا در پرچمداران سامسونگ دیده شده و اکنون شاهد وجود آن در وان پلاس هستیم.

مثل تمام پرچمداران دیگر وان پلاس هم به جای لنزهای ماکرو و عمق سنج که عمدتاً در میان‌رده‌ها کاربرد دارد، از دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است. گشودگی دیافراگم این لنز، 2.4 است و از زوم اپتیکال 3.3 بهره می‌گیرد.

مانند سری قبلی وان پلاس یعنی وان پلاس 8 تی، این گوشی هم از یک لنز 2 مگاپیکسلی مونوکروم استفاده می‌کند. سنسور مونوکروم به ثبت تصاویر نمی‌پردازد بلکه با سوار شدن روی سنسور اصلی به ثبت عکس‌های سیاه و سفید می‌پردازد.

پس از بررسی جداگانه هر لنز، نوبت به دوربین فیلم‌برداری و بررسی آن می‌رسد. خوشبختانه در زمینه فیلم‌برداری می‌توان روی وان پلاس 9 پرو حساب باز کرد. لنز اصلی این گوشی قابلیت این را دارد که 8k را با نرخ 30 فریم بر ثانیه و 4k را با نرخ 120 فریم بر ثانیه ساپورت کند.

نرخ 120 فریم عملا عالی است و با آن می‌توانید تمام حالت‌های فیلم برداری یک پرچمدار را پیاده کنید. البته دوربین فوق عریض چنین نرخی را در اختیارتان نمی‌گذارد اما به جای آن تمام قابلیت‌های نامبرده را دارد.

لنز تله فوتو هم به کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم محدود شده و اگر بخواهیم از آن به اندازه 8k کار بکشیم نهایت امر، جزئیات پایین و کیفیت کم است. ویدئوهای 8k درکل چندان کاربردی و عملی نیستند زیرا حجم بالایی را اشغال می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A52

گوشی شیائومی Mi Mix 4 

نهایت امر دوربین سلفی این پرچمدار است. دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیکسل است و دیافراگم 2.4 دارد. فوکوس این دوربین ثابت است و این سنسور دقیقا همانی است که در وان پلاس 7 پرو دیده بودیم. چون لنز دوربین سلفی قدیمی و برای دو نسل پیش است، نباید حساب چندانی روی آن باز کرد.

کیفیت و جزئیات در سطح قابل قبولی قرار دارند و دقت رنگ و گستره داینامیکی هم خوب ارزیابی می‌شود. متاسفانه دوربین سلفی حالت شب ندارد و در تاریکی یا محیط های کم نور نمی توان انتظار ثبت تصاویر در روز را داشت.

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا
مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا / مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

از دیگر کمبودها و نواقص دوربین سلفی وان پلاس 9 پرو می‌توان به نبود حالت فیلم برداری 4k اشاره کرد. با این لنز می‌توانید تصاویر پرتره هم ثبت کنید اما بوکه کردن تصاویر غیرمصنوعی می‌شود و نرم‌افزار دوربین هم گاهاً مشکل ساز می‌گردد.

نوع دوربین وان پلاس 9 پرو گلکسی اس 21 اولترا
دوربین عریض 48 مگاپیکسل 108 مگاپیکسل
دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل
دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسل 10+10 مگاپیکسل
دوربین سلفی 16 مگاپیکسل 40 مگاپیکسل

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

در ادامه مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا به دوربین این دو گوشی می‌رسیم. از جمله مشکلات دوربین گلکسی اس 21 اولترا، فوکوس آن و زوم 100 برابری است که با کراپ بیش از حد تصاویر از وضوح عکس‌ها می‌کاهد.

این گوشی از پنج لنز برای تجربه عکاسی بهره می‌گیرد. یک دوربین عریض 108 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دو دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی برای بزرگنمایی‌های اپتیکال 3 و 10 برابری از ماژول‌های این گوشی‌اند. دوربین عریض 40 مگاپیکسلی هم تصاویری 6.5 مگاپیکسلی را به ثبت می‌رساند.

سنسور 108 مگاپیکسلی از فیلتر رنگی نوناسل بهره می‌برد که در نهایت به جذب نور بیشتر می‌انجامد و باعث می‌شود حتی در محیط های کم نور تصاویر به خوبی ثبت شوند. سازندگان پرمدعای کره‌ای گلکسی اس 21 اولترا می‌گویند که این دوربین مجهز به فناوری «حالت کاهش نویز» است و تا 50 درصد این کار را بهبود می‌بخشد.

برای اینکه گستره داینامیکی سنسور 108 مگاپیکسلی بهبود یابد از فناوری اسمارت ایزو پرو کمک گرفته می‌شود. به موجب این قابلیت یک تصویر با کوالیتی ایزوی بالا و یک تصویر با ایزوی پایین همزمان ثبت می‌شود و از ترکیب آنها تصویری تازه خلق می‌گردد.

این سنسور همچنان از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌گیرد و سامسونگ برای حل مشکلات این فوکوس با افزودن لیزری به آن مشکل را رفع نموده است.

تصاویر ثبت شده با این لنز، سرشار از جزئیات‌اند و قابلیت‌های آن حتی از آیفون 12 پرومکس نیز بیشتر است. سطح نویز در این دوربین در پایین‌ترین حالتش نگاهداری می‌شود. دیافراگم گشوده این سنسور نیز منجر به بوکه سازی طبیعی تصاویر می‌شود.

سنسور دوربین فوق عریض گلکسی اس 21 اولترا تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد و همچنان از لنزی 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. سطح رنگ‌ها در این دوربین خوب است اما میزان نویز تصاویر بیشتر از دوربین اصلی است. در تاریکی نیز سطح جزئیات و رنگ‌ها قابل قبول‌اند.

دوربین گلکسی اس 21 اولترا برای زوم‌های 3 تا 10 برابری روی دوربین 108 مگاپیکسلی حساب باز می‌کند. زوم‌های 3 برابری بر عهده دوربین تله فوتوی اول و بزرگنمایی‌های 10 برابری برای دوربین تله فوتو دوم است.

همچنین در کنار همه این قابلیت‌ها می‌توان از فناوری لاک زوم یا همان قفل بزرگنمایی یاد کرد که در زوم‌های بیش از 10 برابر روی تصویر قفل می‌شود تا از لرزش‌های ناخواسته جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

گلکسی زد فولد 3 (Samsung Galaxy Z Fold 3)

گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3) 

با نادیده گرفتن دیگر جزئیات مربوط به دوربین این دو گوشی به دوربین سلفی گلکسی اس 21 اولترا می‌رسیم. این دوربین از سنسوری 40 مگاپیکسلی کمک می‌گیرد تا بتواند تصاویری پر وضوح به ثبت برساند. فیلتر رنگی کواد بایر از جمله قابلیت‌های آن است.

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا
مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

یکی از مهمترین بخش‌های ارتقا یافته در این گوشی فیلم برداری است. این گوشی قادر است با تمام دوربین‌هایش، ویدئوهای 4K را با نرخ 60 فریم بر ثانیه ثبت نماید. البته دوربین اصلی این نرخ را به 8K و 24 فریم بر ثانیه می‌رساند. با این اوصاف، وان پلاس 9 پرو بهتر است یا گلکسی اس 21 اولترا؟ با تکراتو همراه باشید.

سخت افزار: مقایسه مشخصات Oneplus 9 Pro و Galaxy S21 Ultra

قلب تپنده وان پلاس 9 پرو، تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 است. عملکرد این گوشی در نوع خودش شگفت‌انگیز است و این موضوع را وقتی می‌فهمید که با گوشی کار کنید. قدرت و سرعت و روان کار کردن گوشی از جمله مزایای این دستگاه است.

حداقل رم و حداکثر رمی که در اختیارتان گذاشته می‌شود، 8 یا 12 گیگابایت است. گرچه تفاوت چندانی میان این دو نسخه رم وجود ندارد اما با انتخاب هر کدام از این رم‌ها، حافظه داخلی و فضای ذخیره‌سازی تان نیز مشخص می‌شود.

برای نسخه رم 8 گیگابایتی فقط حافظه 128 گیگابایتی ارائه می‌شود در حالی که رم 12، فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی را به همراه خواهد داشت. با توجه به اینکه این پرچمدار نهایت 256 گیگابایت در اختیارتان می‌گذارد و نیز درگاه جانبی حافظه هم ندارد. در مقایسه با گلکسی اس 21 اولترا در این زمینه وان پلاس ضعیف عمل کرده است.

با توجه به پردازنده قدرتمند این گوشی، می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌ها را روی آن اجرا کنید بی‌آنکه در آن لگ مشاهده کنید. در کنار این قدرت گرافیکی گوشی خیره کننده است و نمایشگر 120 هرتزی نیز بهشت گیمرها را رقم می‌زند.

همان‌طور که می‌دانیم معماری لیتوگرافی این تراشه 5 نانومتری است و از 8 هسته پشتیبانی می‌کند. این تراشه یک هسته طلایی با بیشینه فرکانس 2.84 گیگاهرتز، سه هسته 2.42 گیگاهرتزی دارد و برای انجام پردازش‌های سبک نیز از چهار هسته با حداکثر فرکانس 1.80 گیگاهرتزی بهره می‌برد.

ماژول گرافیکی وان پلاس 9 پرو نیز آدرنو 660 است و مجموعه این سخت‌افزار تجربه کاربری بی‌نظیری را به ارمغان خواهد آورد. تنها نکته‌ای که باعث بهتر شدن سخت افزار گوشی می‌شد و به آن توجهی نشده، فضای ذخیره سازی کم آن است. امروزه پرچمدارانی مانند وان پلاس 9 پرو از حداکثر حافظه 512 گیگابایتی برخوردار اند.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) 

گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Poco F3 5G) 

مشخصات وان پلاس 9 پرو گلکسی اس 21 اولترا
تراشه اسنپدراگون 888 اگزینوس 2100
پردازنده مرکزی 8 هسته ای 8 هسته ای
پردازنده گرافیکی آدرنو 660 مالی جی 78
حافظه ذخیره سازی 8/128، 8/256، 12/256 12/128، 12/256، 16/512
رابط کاربری OxygenOS 11 One UI 3.1

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

در خصوص تراشه باید گفت که سامسونگ از دو تراشه در گلکسی اس 21 اولترا بهره برده است. وجود این تراشه‌ها به موقعیت جغرافیایی ما بستگی دارد. نسخه‌های متفاوت این تراشه یکی اسنپدراگون 888 و دیگری اگزینوس 2100 است.

سازندگان کره‌ای گوشی معتقدند که تراشه اختصاصی‌شان هم قد و قواره پرچمداران بزرگ است. خوشبختانه یا بدبختانه ما از نسخه اگزینوسی این گوشی در ایران استفاده می‌کنیم.

اگزینوس 2100 از 8 هسته قدرتمند بهره می‌برد. ترکیب هسته‌های این چیپست به ترتیب 1+3+4 است. یک هسته قوی کورتکس ایکس 1، سه هسته متوسط کورتکس A78 و چهار هسته نسبتا ضعیف با کورتکس A55. ماژول پردازنده گرافیکی این دستگاه مالی جی 78 با 14 هسته است که 46 درصد بر پردازش‌های جی پی یو محور می‌افزاید.

باز هم کره‌ای‌های پرمدعا معتقدند که تراشه اگزینوس 2100 به لطف و مدد فناوری آمیگو، در بازی‌های مختلف نرخ فریم با ثباتی را ارائه می‌کند. واحد پردازش عصبی از 2 هسته به 3 هسته ارتقا یافته است و ظاهرا این تراشه قدرت پردازش 26 تریلیون عملیات را در ثانیه دارد.

این تراشه قدرتمند بر اساس معماری لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته شده است و طبق چیزی که سازندگان گلکسی اس 21 اولترا می‌گویند، می‌تواند تا 10 درصد افزایش فرکانس و 20 درصد کاهش مصرف را به دنبال داشته باشد.

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا
مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا / مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

نسخه‌های متفاوت این گوشی از رم حداقل 12 و حداکثر 16 گیگابایتی و حافظه داخلی حداقل 128 و حداکثر 512 گیگابایتی استفاده می‌نماید. این مورد در قیاس با وان پلاس 9 پرو بی‌نظیر است.

نرم افزار: مقایسه مشخصات Oneplus 9 Pro و Galaxy S21 Ultra

در ادامه می‌خواهیم به این پرسش که وان پلاس 9 بخریم یا گلکسی اس 21، بپردازیم. بهترین و قدرتمندترین سخت‌افزارهای بازار نیز نیازمند یک لانچر یا رابط کاربری‌اند تا بتوانند نهایت توان خود را در معرض نمایش بگذارند. می‌دانیم که کمپانی وان پلاس از رابط کاربری اختصاصی خود استفاده می‌کند.

این لانچر که اکسیژن او اس نام دارد به قدری خوب طراحی شده که همپای سایر پرچمداران مانند لانچر سامسونگ، OneUI است. اندروید پیش فرض این دستگاه 11 است و از نسخه رابط کاربریOxygen OS 11 بهره می‌برد.

از جمله قابلیت‌های جدید این رابط کاربری نرم‌افزار توربو بوست 3 است و در مواقعی که فضای رم شما به کلی اشغال شده باشد به کمکتان می‌آید و بخشی از فضای ذخیره سازی را موقتاً به عنوان رم به کار می‌گیرد. این ویژگی باعث می‌شود که 25 درصد اپلیکیشن‌های خود را در فضای پس زمینه اجرا کنید.

گلکسی اس 21 اولترا از اندروید بای دیفالت 11 و لانچر انحصاری سامسونگ یعنی ONE UI بهره می‌برد. نسخه جدید این لانچر همان One UI 3.1 است با قابلیت‌های جدید. از جالب‌ترین قابلیت‌های این گوشی باز کردن درب خودروی‌تان توسط نرم‌افزار دیجیتال کی پلاس است. البته این قابلیت در ایران کاربردی ندارد چرا که بر روی برخی خودروهای بی ام و فعال است.

از بخش گوگل دیسکاور می‌توانید به جدیدترین اخبار و مقالات دسترسی داشته باشید. همچنین از دیگر قابلیت‌های گلکسی اس 21 اولترا وجود نرم افزار اشیاء گمشده است. اپلیکیشن گیم لانچر و گیم بوستر نیز تجربه بازی بهتری را به ارمغان خواهند آورد.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو 

گوشی سامسونگ گلکسی A02 

باتری: مقایسه مشخصات Oneplus 9 Pro و Galaxy S21 Ultra

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا
مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا / مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

تکنولوژی و فناوری به کار رفته در باتری وان پلاس 9 پرو باتری دو سلولی است. هر یک از این سلول‌ها، توان و ظرفیت 2250 میلی‌آمپری دارند و در مجموع دارای ظرفیت 4500 میلی‌آمپری هستند. عملا نسبت به نسخه‌های قبلی شاهد پیشرفتی در این زمینه نیستیم اما به کمک فناوری LTPO و تراشه کم مصرف طول عمر باتری افزایش یافته است.

طبق بررسی‌های انجام شده می‌توانید تا 10 ساعت انجام کارهای سنگین و تا یک روز کامل در امور روزمره از این گوشی بهره ببرید. وان پلاس تمام انرژی اش را روی شارژر این گوشی صرف کرده است. وان پلاس 9 پرو از شارژر 65 واتی سیمی استفاده می‌کند.

شارژ کامل این دستگاه از صفر تا صد، تنها در 35 دقیقه اتفاق می‌افتد و رقم قابل توجهی محسوب می‌شود. در قسمت فناوری شارژ وایرلس نیز وان پلاس انقلابی عمل نموده و از شارژر بی سیمِ 50 واتی رونمایی کرده است.

شارژر وایرلس این پرچمدار حتی از شارژر سیمی بسیاری از پرچمداران دیگر سریع‌تر است و این یعنی یک هیچ به نفع وان پلاسی ها! البته برای داشتن این شارژر باید کمی هزینه جداگانه کنید. این شارژر گوشی را در عرض 50 دقیقه کاملا شارژ می‌کند.

وان پلاس 9 پرو گلکسی اس 21 اولترا
ظرفیت 4500 میلی آمپر 5000 میلی آمپر
شارژ سریع 65 واتی با وایرلس 50 واتی 25 واتی

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

سامسونگ خاطر نشان می‌سازد که به کمک باتری 5000 میلی آمپری و الگوی مصرف کاربر از گوشی با هوش مصنوعی و نیز صفحه نمایش بهینه شده می‌توان تا 24 ساعت از گوشی گلکسی اس 21 اولترا کار کشید. متاسفانه شارژر این گوشی از جعبه حذف شده است و این یکی از ایرادات وارده بر گلکسی اس 21 اولترا است.

همچنین در کنار چنین تصمیم نابخردانه‌ای، کمپانی سامسونگ تصمیم گرفته سرعت شارژ را از 45 وات به 25 وات کاهش دهد. اکنون برای شارژ کامل از صفر باید 70 دقیقه زمان صرف نمود.

سوالات متداول

در این بخش به برخی سوالات متداول در ارتباط با مقایسه دو گوشی وان پلاس 9 و گلکسی اس 21 اولترا می‌‌پردازیم. به واقع در هر زمینه کدام گوشی بهتر است؟

دوربین کدام گوشی بهتر است؟

وان پلاس 9 پرو و اس 21 اولترا هر دو از ماژول‌های 4 گانه دوربین اصلی بهره‌مند هستند. بنابر آمار دگزومارک اما این وان پلاس 9 پرو است که با امتیاز 124 امتیاز بهتری نسبت به گلکسی اس 21 اولترا دارد. ماژول دوربین وان پلاس 9 پرو از یک سنسور 48 مگاپیکسلی واید، 50 مگاپیکسلی اولتراواید، 8 مگاپیکسلی تله فوتو و 2 مگاپیکسلی عمق سنج تشکیل شده است که عملکردی ایده‌آل برای کاربرانش دارد.

باتری کدام دستگاه بهتر است؟

اگر طرفیت بیشتر باتری و طول عمر بیشتر آن برایتان مهم باشد با توجه به ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی باتری اس 21 اولترا این دستگاه کارآمدی بهتری خواهد داشت. اما در صورتی که مسئله مهم برای شما سرعت شارژ شدن باتری است بی‌تردید وان پلاس 9 با فناوری شارژ سریع 65 واتی کارآمدی بیشتری در برابر شارژ سریع 25 واتی سامسونگ دارد. این مسئله سبب می‌شود تا باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی در مدت زمانی کمتر از 30 دقیقه کاملا شارژ شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    سوال درسته فکر شما اشتباهه مگه سیاسی بازیه که کمونیس کمونیست میکنی، بازم دم گوشیهای چینی گه سود۳درصدی واسه گوشیهاشون میگیرن نه اینکه مثل سامسونگ ۶۰تا۷۰ در صد!,البته با مشتریهایی مثل شما که به جای محاسبه امکانات با قیمت،فقط اسم گوشیرو میخرن،نه امکانات وتکنولوژی با قیمت پایین،شما حقتونه که a51رو با نصف قدرت ردمی نوت۹ تی فایو جی رو باید دوبرابر اون پول بدی تا جیب این نا کمونیستهارو!!!پر کنی بعد حال کنی

    پاسخ

    ۶۰ تا ۷۰ درصد! واقعا باید مشاوره بگیرین تا متوجه بشین چطوری سیستم استدلالیتون بهم ریختست که اصلا متوجه اعداد و ارقام نیستین

    پاسخ

    فقط سامسونگ هیچی مثل سامسونگ نمیشه.
    همه اینو می دونن. شیامی اپل وان پلاس و این چرت و پرت ها اشغاله.
    فقط سامسونگ.

    پاسخ

    چی میگی واسه خودت فقط سامسونگ ،
    تا حالا گوگل پیکسل یا وان پلاس دستت گرفتی و کار کردی که انقد محکم میگی فقط سامسونگ
    یکم با گوگل پیکسل نمی‌گم مدل سالش برو با همون xl3 یک هفته کار کن بعد ببین که سامسونگ فقط دنباله برتری رو کاغذه ،همین مطلبم که دیدی رو کاغذ باید دوربین سامسونگ قوی تر باشه ولی چرا امتیاز وان پلاس تو دگزومارک بالاتره

    پاسخ

    بنظرم سوال اشتباهه! با خرید آشغالای جاسوس افزار چینی وحزب کمونیست، دنیا جای بدتری میشه!

    پاسخ

    اره شما راست میگی برو سامسونگ پلاستیکی هندی بخر پزشو بده

    پاسخ

    نه پس مثل شما بخاطر دلایل ایدئولوژیک یا قیمتی میرم آشغال چینی میخرم

    پاسخ

    دوست عزیز اینایی که با وان پلاس کار نکردن اصلا نمیدونن چی میگن و قطعا سامسونگ طبق معمول رو کاغذ جلوتره اما وقتی یه مدت با وان پلاس کار می‌کنی اصلا نمیتونی سامسونگ دستت بگیری،وجالبه که خیلی هم تعصب دارند طرفداران سامسونگ

    پاسخ