;
coinex

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس با قدرتی 10 درصد بیشتر از 8Gen1 راه‌اندازی می‌شود

اخیرا جزییاتی از مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس منتشر شده که از قدرت بالاتر و مصرف بهینه‌تر این تراشه نسبت به تراشه نسل قبلی اسنپدراگون 8 نسل 1 خبر می‌دهد.

کوالکام به‌تازگی اعلام کرده که قصد دارد رویدادی را در تاریخ 20 می (30 اردیبهشت) در چین برگزار کند و در این رویداد، از جدیدترین پلتفرم تراشه موبایل پرچمدار خود، یعنی Snapdragon 8 Gen 1 Plus رونمایی خواهد کرد. اکنون که تنها یک روز تا تاریخ رونمایی این تراشه باقی مانده، جزییاتی از مشخصات آن فاش شده است.

مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس

تراشه نسل جدید کوالکام با شماره مدل SM8475 براساس تکنولوژی 4 نانومتری تولید می‌شود. اینطور که به نظر می‌رسد، چیپست جدید به لطف اورکلاک 10 درصدی، عملکرد بهینه‌تری در پردازش گوشی خواهد داشت. این تراشه مثل نسل قبلی 8Gen1، از پیکربندی 4+3+1 برخوردار می‌شود و از هسته‌های Cortex A710 ،Cortex X2 و Cortex A510 تشکیل شده است.

اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس 10 درصد قدرتمندتر از تراشه 8Gen1 است

دیجیتال چت استیشن با انتشار پستی در ویبو، این مشخصات را فاش کرده و مدعی شده که CPU و GPU در تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس همانند نسل قبلی خواهند بود؛ با این تفاوت که میزان بهره‌وری انرژی در آن 30 درصد بهبود یافته است.

این افشاگر همچنین اعلام کرده که مصرف باتری این تراشه نیز 30 درصد کاهش یافته و از این لحاظ نیز، مصرف بهینه‌تری دارد. با این اوصاف، تراشه جدید کوالکام با 10 درصد قدرت بیشتر و بازدهی انرژی بالاتر، دوام و مقاومت بیشتری هم خواهد داشت.

دیجیتال چت استیشن مدعی شده که این تنها اطلاعات رسمی است که تاکنون منتشر شده؛ اما عملکرد واقعی آن در تراشه‌هایی که به‌صورت عمده تولید می‌شوند، هنوز مشخص نیست.

بد نیست بدانید که تراشه Snapdragon 8 Gen 1 Plus جایگزین تراشه قبلی Snapdragon 8 Gen 1 می‌شود و به‌زودی در بسیاری از گوشی‌های هوشمند پرچمدار قرار می‌گیرد. اخیرا پلتفرم گیک‌بنچ، امتیازهای گلکسی زد فلیپ 4 را با این تراشه منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر