;
coinex

اسنپدراگون 7 نسل 1 تراشه جدید میان‌رده کوالکام رونمایی شد

کوالکام در رویداد امروز از دو تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و تراشه میان‌رده اسنپدراگون 7 نسل 1 رونمایی کرد. گفته می‌شود گوشی‌های مجهز به این تراشه میان‌رده تا چند هفته آینده راه‌اندازی می‌شوند.

اسنپدراگون 7 نسل 1، تراشه‌ایست که مبتنی بر فرایند 4 نانومتری ساخته شده و از ویژگی‌های جدیدی بهره می‌برد؛ ویژگی‌هایی که تاکنون در تراشه‌های سری SD 7 وجود نداشتند. از جمله ویژگی‌های جدید Snapdragon 7 Gen 1 می‌توان به موتور هوش مصنوعی، پشتیبانی از قابلیت عکاسی 200 مگاپیکسلی و Android Ready SE اشاره کرد.

مشخصات اسنپدراگون 7 نسل 1

پیکربندی Kryo CPU با قدرت 2.4 گیگاهرتز و Adreno 662 GPU در این تراشه، قلب تپنده این سیستم روی تراشه هستند. کوالکام مدعی شده که این تراشه در اجرای قابلیت‌های گرافیکی تا 20 دصد نسبت به اسنپدراگون 778G سریع‌تر شده است. هوش مصنوعی نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که 30 درصد بهتر از نسل قبلی عمل می‌کند.

اسنپدراگون 7 نسل 1 تراشه جدید میان‌رده کوالکام رونمایی شد

کوالکام اعلام کرده که Adreno Frame Motion Engine با فریم‌ریت دوبرابری، به اجرای روان‌تر بازی‌ها کمک می‌کند و در عین حال، انرژی باتری بیشتری نسبت به اسنپدراگون 778G مصرف نمی‌کند. اسنپدراگون 7 نسل 1 قابلیت پشتیبانی از رم 16 گیگابایتی LPDDR5 را دارد.

از دیگر مشخصات تراشه جدید کوالکام می‌توان به مودم X62 5G اشاره کرد که سرعت دانلود آن به 4.4Gbps می‌رسد. این تراشه همچنین از WiFi 6E، بلوتوث 5.3، Snapdragon Sound و aptX پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون 7 نسل 1 تراشه جدید میان‌رده کوالکام رونمایی شد

ISP سه‌گانه Qualcomm Spectra نیز قابلیت پشتیبانی از عکس‌برداری 200 مگاپیکسلی، ضبط ویدیوی 4K HDR، عکاسی 10-bit HEIC و ضبط ویدیوی HEVC را دارد. این تراشه همچنین به ویژگی‌های جدید دیگری مثل Android SE و موتور مدیریت اعتماد (Trusted Management Engine) نیز مجهز شده که امنیت بیشتری را برای کیلدها و والت‌های دیجیتالی به همراه دارد.

گفته می‌شود که اولین گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 تا چند هفته آینده راه‌اندازی می‌شوند. اوپو رینو 8 پرو احتمالا اولین گوشی خواهد بود که به این تراشه مجهز شده و در تاریخ 23 می (2 خرداد) رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مشخصات اسنپدراگون 7 نسل 1 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر