;
coinex

نسخه تجاری واتساپ Cloud API رونمایی شد؛ ویژگی‌ها و کاربردها

نسخه تجاری واتساپ Cloud API توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (فیس‌بوک سابق) در رویداد مجازی Conversations معرفی شد.

پیام‌رسان واتساپ که در حال حاضر برای شرکت متا است، نسخه WhatsApp Business API را در سال 2018 رونمایی کرد. حال اخیرا به منظور ارسال پیام سریع‌تر و همچنین ارتباط بهتر و موثرتر توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها با مشتریان خود، نسخه تجاری واتساپ Cloud API یا همان خدمات ابری رایگان را معرفی کرده است.

درواقع این نسخه به توسعه‌دهندگان و صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهد که از سراسر جهان در واتساپ حاضر شوند و با مشتریان خود تعامل داشته باشند.

نسخه تجاری واتساپ Cloud API امکان دسترسی سریع به کسب‌وکارها را فراهم می‌کند

زاکربرگ همچنین اعلام کرد از طریق این نسخه، کسب‌وکارها دیگر ملزم به پرداخت هزینه برای خرید سرور نیستند و برای دسترسی آسان و  برقراری ارتباط سریع با مشتریان خود می‌توانند از اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ استفاده کنند.

نسخه تجاری واتساپ Cloud API

زاکربرگ در بخشی از سخنرانی خود در این رویداد گفت: «در حال حاضر، بیش از 1 میلیارد کاربر در هر هفته از طریق خدمات پیام رسانی ما با حساب‌های تجاری ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها به دنبال راهنمایی هستند تا محصولات و خدمات خود را پیدا کنند و هرچیزی، از اقلام گران تا کالاهای روزمره را خریداری کنند.»

گفتنیست که با وجود محبوبیت این پیام‌رسان در سراسر جهان، اما واتساپ که از سال 2014 متعلق به متا (فیس‌بوک سابق) است، هنوز برای خود هیچ‌گونه درآمدی ندارد. به عقیده‌ی مارک زاکربرگ، ارائه تبلیغات در پیام‌رسان واتساب روش درستی برای کسب درآمد نیست. همچنین او بر سر عدم توافقش با برایان اکتون و جان کوم، بر سر موضوعاتی همچون حریم خصوصی و رمزنگاری بنیانگذاران واتس‌اپ، باعث شد که این دو نفر شرکت را در سال‌های 2017 و 2018 ترک کنند. حال اخیرا اکتون اعلام کرده‌ است که از فروش واتساپ به مبلغ 22 میلیارد دلار در سال 2014، به شرکت فیس‌بوک بسیار پشیمان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد نسخه تجاری واتساپ Cloud API چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر