;
coinex

کل ارزش قفل‌شده DeFi به پایین‌ترین حد از ژوئن 2021 رسیده است

سال 2022 شروع زمستانی جدید برای بازار رمزارزها بود. از ژوئن 2021 (خرداد سال گذشته) تاکنون، کل ارزش قفل‌شده DeFi به پایین‌ترین حد خود رسیده است. با ما همراه باشید.

رکود اخیر بازار کریپتوکارنسی‌ها علاوه بر آسیب‌رسانی به احساسات سرمایه‌گذاران خرده فروش، به فضای مالی غیرمتمرکز نیز لطمه وارد کرده است. بر اساس یک منبع خبری معتبر به نام DeFi Llama، کل ارزش قفل‌شده DeFi در زنجیره‌های مختلف به سطوح ژوئن 2021 (خرداد 1400) کاهش پیدا کرده است.

ریزش کل ارزش قفل‌شده DeFi در پی سقوط بازار رمزارزها

بازارهای DeFi تحت تأثیر جو احساسی مارکت کریپتوکارنسی‌ دچار ریزش شدید شدند. بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط DeFi Llama، ارزش TVL در تاریخ 21 می (31 اردیبهشت) با ریزش 50 درصدی نسبت به ابتدای سال میلادی (دی 1400) جاری به 140 میلیارد دلار رسید.

کل ارزش قفل‌شده DeFi به پایین‌ترین حد از ژوئن 2021 رسیده است

شاخص ترس و طمع بازار رمزارزها هم اکنون در منطقه ترس شدید قرار دارد. این شاخص در هفته جاری به کمترین میزان خود در بیش از 2 سال گذشته رسیده است. اتریوم، رهبر فعلی بازار نیز که در حال حاضر دارای بیشترین میزان ارزش قفل‌شده میان رمزارزهاست، نیمی از ارزش خود را از دست داد. ارزش کل این رمزارز از 187 میلیارد دلار در ماه ژانویه (دی) به 92 میلیارد در زمان نگارش این مقاله سقوط کرده است.

Avalanche نیز رفتاری مشابه‌ با TVL از خود نشان داد. ارزش تمام پروتکل‌های این شبکه از بالاترین میزان تاریخی 13.7 میلیارد دلاری در دسامبر سال گذشته (آذر 1400) به 6.49 میلیارد دلار رسیده است. زیرساخت‌های سولانا به دلیل قطعی‌های متعدد همواره مورد انتقاد شدید کاربران قرار می‌گیرد. اقدامات کاهشی که توسعه‌دهندگان از آن رونمایی کردند نیز تا به حال کمکی به پروتکل‌های لایه 1 بلاک چین نکرده است.

DeFi محبوب‌ترین حوزه برای هکرهاست

حوزه دیفای در سال جاری به بستری مناسب برای فعالیت‌های کلاهبرداری تبدیل شد. یک شرکت امنیتی وب 3 و بلاک چین با نام CertiK گزارشی مبنی بر سرقت بیش از 1.6 میلیارد دلار رمزارز دیفای از کاربران منتشر کرده است. این میزان سرقت بسیار بیشتر از کل مبلغ سرقت‌شده در سال‌های 2020 و 2021 به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ریزش کل ارزش قفل‌شده DeFi چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptopotato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر