;
coinex

مدیر این صرافی ارز دیجیتال به زندان افتاد

مدیر صرافی ارز دیجیتال مطرح هونگ کنگی به 2 سال حبس تعلیقی محکوم شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

Arthur Hayes، مدیر عامل سابق BitMEX روز جمعه در دادگاه فدرال نیویورک به دو سال حبس مشروط، شش ماه حبس خانگی و نظارت بر موقعیت مکانی محکوم شد. هیز در ماه فوریه (بهمن) به اتهاماتی که در زمینه با عدم جلوگیری از پولشویی بر وی وارد بود اعتراف کرد.

هیز قادر به انتخاب مکان مورد نظر خود برای حبس خانگی در ایالت متحده خواهد بود. او پس از 14 سال زندگی در آسیا، خانه‌ای در میامی آمریکا خرید. وکیل Arthur Hayes روز جمعه اعلام کرد که او هیچ خانه‌ای در حال حاضر در فلوریدا ندارد و ممکن است قصد داشته باشد دوران بازداشت خانگی خود را در مکان دیگری سپری کند.

ابراز پشیمانی مدیر صرافی ارز دیجیتال BitMEX

Arthur Hayes در حضور برخی از دوستان و اعضای خانواده در دادگاه، مسئولیت کامل اتفاقات رخ‌داده را پذیرفت. هیز گفت: «از اینکه در این فعالیت جنایتکارانه نقش داشتم عمیقا متأسفم. بهترین سال‌های عمر من در پیش است. … من آماده‌ام این صفحه از زندگی خود را ورق زده و از نو شروع کنم. از شما درخواست می‌کنم به من اجازه دهید تا به خانه برگردم، عمیقاً از کارهایی که انجام دادم پشیمان هستم.»

مدیر این صرافی ارز دیجیتال به زندان افتاد

John Koeltl، قاضی دادگاه ناحیه جنوبی ایالات متحده در نیویورک موافقت کرد که هیز پس از گذراندن موفقیت آمیز دوران بازداشت خانگی خود می‌تواند به سفرهای بین‌المللی برود و در صورت لزوم از طریق تماس ویدیویی از خانه‌اش در آسیا با افسر مشروط خود تماس بگیرد.

حکم دریافتی هیز تا حدودی غافل‌گیرکننده بود. در ابتدا قرار بود طبق توافقات انجام شده، هیز به 6 الی 12 ماه حبس محکوم شود. اتهاماتی که بر وی وارد بود حداکثر 10 سال زندان داشت. از آنجایی که آرتور سابقه طولانی در کارهای خیریه داشت، تنها به یک دوره دو ساله حبس خانگی محکوم شد.

اعتراضات به پرونده آرتور هیز توسط قاضی رد شد

در یک نامه اعتراضی که در 12 می (22 اردیبهشت) ارسال شده بود، دادستان‌ها تصمیم وزارت امور مشروط را رد کردند و از قاضی کولتل خواستند تا حکمی بالاتر از مجازات شش تا دوازده ماهه مندرج در توافقنامه را برای آرتور هیز صادر کند.

قاضی کولتل از انجام این کار سر باز زد. او مدعی شد که دادگاه می‌بایست با هیز به عنوان یک شخص محترم رفتار کند، نه به عنوان نمونه‌ای برای مبادلات برون مرزی.

آزادی مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال بیت مکس

هیز در دوران حبس اجازه برقراری ارتباط با بنیان‌گذاران BitMEX یعنی Samuel Reed و Ben Delo که هر دو به گناه خود اعتراف کردند را خواهد داشت. دستورالعمل‌های استاندارد و مشروط، مجرمان را از برقراری ارتباط با سایر مجرمان منع می‌کند؛ اما قاضی کولتل برای هیز و همکارانش استثنا قائل شده است.

آرتور هیز به همراه Samuel Reed ،Ben Delo و اولین کارمند شرکت بیت مکس به نام Gregory Dwyer در ماه اکتبر 2020 (مهر 1399) به اتهام نقض قانون اسرار بانکی (BSA) مورد بازرسی قرار گرفتند.

مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال بیت مکس در آپریل گذشته در توافقی میان دادستان فدرال و وکلای خود تسلیم مقامات ایالات متحده در هاوایی شد. او با یک وثیقه 10 میلیون دلاری با ضمانت 1 میلیون دلار پول نقد و امضای مادر خود آزاد شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جرم مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال بیت مکس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Coindesk

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر