;
coinex

روز پیتزای بیت کوینی: 12 سال پیش فردی با 10 هزار بیت کوین 2 پیتزا خرید

12 سال پیش در روز 22 می، شخصی 10 هزار بیت کوین را با 2 پیتزا پپرونی معاوضه کرد. علاقه‌مندان به صنعت رمزارزها هر ساله در این تاریخ روز پیتزای بیت کوینی را جشن می‌گیرند.

حتی امروزه نیز پس از گذشت 12 سال از روز پیتزای بیت کوینی، همچنان از این رویداد تاریخی یاد می‌شود. کمتر از 2 سال پس از انتشار وایت پیپر 9 صفحه‌ای بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو، Laszlo Hanyecz با خرید دو پیتزا به قیمت 10 هزار بیت کوین به اولین شخصی تبدیل شد که بیت کوین را به رسمیت شناخت.

روز پیتزای بیت کوینی

در حال حاضر بیش از هزاران رمزارز در دنیا وجود دارد؛ اما بیت کوین، همچنان عنصر اصلی و نماینده تکنولوژی بلاکچین به شمار می‌رود. از زمان عرضه با کمترین ارزش بازار تا مارکت کپ تریلیون دلاری، بیت کوین همواره آزمون خود را با موفقیت سپری کرده است. Laszlo Hanyecz جریانی را آغاز کرد که بسیاری آن را شاهکار بازاریابی اساسی برای پذیرش بیت کوین می‌دانند.

در روزهای اولیه، هیچ مکان معتمدی برای خرید و فروش بیت کوین وجود نداشت. این ارز دیجیتال در سال‌های اولیه از طریق تابلوهای گفتگو و چت‌های اینترنتی خرید و فروش می‌شد. این ماجرا به زمانی بازمی‌گردد که کریپتوکارنسی‌ها به صورت آزمایشی فعالیت می‌کردند. ارزش ارزهای دیجیتال در آن روزها زیر یک دلار بود.

روز پیتزای بیت کوینی: 12 سال پیش فردی با 10 هزار بیت کوین 2 پیتزا خرید

یک برنامه نویس مستقر در فلوریدای آمریکا به نام Laszlo Hanyecz پس از پرداخت 10 هزار بیت کوین برای دو پیتزا از رستوران Papa John در تاریخ 22 می 2010 (1 خرداد 1389)، به اولین فردی تبدیل شد که از بیت کوین در یک تراکنش تجاری استفاده کرد. بیت کوین در زمان خرید او 41 دلار ارزش داشت. امروزه 10 هزار بیت کوین ارزشی معادل 300 میلیون دلار دارد.

نقش مهم Laszlo Hanyecz در توسعه بیت کوین

در ابن قسمت به افتخار روز پیتزای بیت کوینی به برخی دیگر از فعالیت‌های قابل توجه Laszlo Hanyecz در صنعت رمزارزها اشاره می‌کنیم. بسیاری از افراد تصور می‌کنند تنها فعالیت Laszlo Hanyecz در دنیای بلاکچین، خرید دو عدد پیتزا با 10 هزار بیت کوین بوده است.

Laszlo بسیاری از آسیب‌پذیری‌های شبکه بیت کوین را در مراحل اولیه رفع نمود. او اولین توسعه‌دهنده‌ای بود که کد بیت کوین را برای سیستم عامل مک منتشر کرد. Laszlo همچنین چشم انداز استخراج بیت کوین را به طرز چشمگیری متحول کرد. قبل از عرضه تراشه‌های یکپارچه ASIC، بیت کوین به وسیله CPUهای کامپیوتر استخراج می‌شد.

لازلو هانیچ با تولید کد ماینینگ مخصوص برای انتقال عملیات استخراج به GPU، باعث شد استخراج‌کنندگان بتوانند با استفاده کارت‌های گرافیک خود،‌ بیت کوین استخراج کنند. در آن زمان حتی ساتوشی ناکاموتو که به طور مرتب چندین پیام با او رد و بدل کرده بود نیز تصور می‌کرد استخراج بیت کوین با GPU بسیار پیچیده خواهد بود.

بیت کوین توانسته توجه بسیاری از پیشگامان صنعت را به خود جلب کند. زمان آن فرا رسیده است تا جوامع بیت کوینی از تلاش و تعهد بسیاری از افراد نظیر لازلو هانیچ در به وجود آمدن دارایی دیجیتال محبوب این روزها قدردانی کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره لازلو هانیچ و روز پیتزای بیت کوینی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptopotato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر