;
coinex

انتقاد و افشاگری آذری جهرمی از ممنوعیت واردات آیفون ؛ چه کسی پشت پرده است؟

ممنوعیت واردات آیفون دیگر قطعی شد. بارها برای واردات گوشی‌های بالای 600 تعیین تکلیف شده است، اما این بار آیفون به طور قطعی با ممنوعیت واردات روبرو شد.

خبر ممنوعیت واردات آیفون موجی از انتقادات کاربران را در رسانه‌های اجتماعی به دنبال داشته است. از کاربران عادی تلفن‌های همراه تا وزیر سابق وزارت ارتباطات با این تصمیم مخالف هستند. آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات در خصوص خبر ممنوعیت واردات آیفون مخالفت خود را ابراز کرد. اظهارات آذری جهرمی از سوی کاربران فضای اجتماعی و رسانه‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفت.

چه کسی پشت پرده ممنوعیت واردات آیفون است؟

چندی می‌شود که در خصوص واردات گوشی‌های پرچمدار، بحث‌هایی مبنی بر ممنوعیت واردات مطرح می‌شود. حالا گوشی موبایل آیفون با ممنوعیت روبرو شده است. آذری جهرمی وزیر پیشین وزارت ارتباطات در دولت قبل، در این خصوص در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «آخرین باری که تصمیم داشتند واردات آیفون را ممنوع کنند، از رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواستم که گزارش سه ماهه واردات گوشی تلفن همراه را برایم تهیه کند.»

چه کسی پشت پرده ممنوعیت واردات آیفون است؟

گزارش گویا بود، شرکتی خارج از روال روال همیشگی خود و سایر شرکت‌ها، حجم زیادی گوشی آیفون وارد کشور کرده بود.

اظهارات اخیر آذری جهرمی به وضوح بیانگر عقیده او در خصوص ذی‌نفع بودن عده یا گروه خاصی از ممنوعیت واردات آیفون است.

واردات خودرو با ممنوعیت واردات گوشی آیفون در تضاد است

جهرمی در ادامه به تناقض واردات خودرو و ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون اشاره می‌کند و می‌گوید: «در حالی که خبرهای خوبی از فروش نفت و بازگشت منابع آن از سوی دولت مطرح می‌شود و این گشایش‌ها به حدی بوده که خبر از عزم برای صدور مجوز واردات خودرو می‌دهد؛ ممنوعیت ثبت سفارش گوشی تلفن همراه به دلیل محدودیت منابع ارزی با اخبار قبلی در تناقض است.»

ممنوعیت واردات گوشی آیفون سیستم مقابله با قاچاق را ناکارآمد می‌کند

بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران و به خصوص شخص مدیر انجمن وارد کنندگان موبایل، در خصوص اولین مشکل جدی که ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون ایجاد می‌کند، به رواج قاچاق این کالا اشاره کرده‌اند.

آذری جهرمی نیز به این مسئله اشاره کرد و دلیل اصرار خود را بر اشتباه بودن ممنوعیت واردات آیفون اعلام کرد و گفت: «چرا اصرار داشته و دارم که سیاست اعلام ممنوعیت واردات برخی گوشی‌های پر طرفدار اشتباه است؟ دلیل واضح است. این تصمیم دور زدن سیستم رجیستری را برای قاچاق‌چیان مقرون به صرفه و توجیه‌پذیر خواهد کرد و به نوعی یکی از سیستم‌های کارا در مقابله با قاچاق کالا به کشور را ناکارآمد خواهد ساخت.»

ممنوعیت واردات آیفون سیستم مقابله با قاچاق را ناکارآمد می‌کند

جهرمی همچنین تصویری از توییت خود در زمان وزارت را منتشر کرده که در آن نیز مخالفت خود با ممنوعیت واردات آیفون در زمان وزارت خود را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد افشاگری آذری جهرمی درباره ممنوعیت واردات آیفون چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر