;
coinex

فینال لیگ قهرمانان اروپا (UCL) رئال مادرید لیورپول؛ انتقام یا تکمیل حماسه؟

رئال مادرید و لیورپول در حالی روز هفتم خرداد در پاریس به مصاف هم می‌روند که رئال در مراحل گذشته بسیار استثنایی و غیرقابل‌پیش‌بینی ظاهر شده و به فینال لیگ قهرمانان اروپا (UCL) رسیده است.

حماسه‌سازان برنابئو چند هفته پیش تماشاگران را با نمایش فوق‌العاده خود در برابر سیتی، در جای خود میخکوب کردند. رئالی‌ها درحالی‌که تا دقیقه 90 از حریف خود با یک گل عقب بودند و عملاً نتیجه را واگذار کرده بودند، اما ناگهان با عملکرد جادویی خود نتیجه را تغییر دادند. رودریگو برزیلی به فاصله دو دقیقه بازی را به تساوی کشاند و سیتیزن‌ها را در بهت و حیرت فرو برد. با بررسی فینال یو سی ال فصل 2022 با ما همراه باشید.

فینال لیگ قهرمانان اروپا (UCL)

شاید یکی از اشتباهات گواردیولا را در این بازی باید تعویض دی بروینه دانست. زیرا تمامی اتفاقات بازی پس از این تعویض رخ داد. منچستری‌ها کار را تمام شده می‌دانستند و همین موضوع سبب شد، رئال فرصت‌طلب از این موقعیت نهایت استفاده را ببرد. گل کریم بنزما در دقیقه 95 وقت‌های اضافه نیز تیر خلاص را بر پیکره سیتی وارد کرد و رئالی‌ها توانستند بلیط پاریس را برای خود رزرو کنند و به فینال لیگ قهرمانان اروپا (UCL) برسند. علی‌رغم این که عده‌ای بردهای رئال را وابسته به شانس می‌دانند، اما این تیم مزد خودباوری و تیزهوشی بازیکنانی نظیر بنزما را می‌گیرد. برد در مقابل پی اس جی، چلسی و سیتی را نمی‌توان به شانس نسبت داد.

از آن طرف لیورپولی‌ها کار بسیار راحت‌تری برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا (UCL) داشتند. آن‌ها با شکست بنفیکا و ویارئال پا به فینال لیگ قهرمانان اروپا (UCL) گذاشتند. دو تیم شرایط روحی روانی بسیار بالایی دارند. رئالی‌ها چند هفته زودتر توانستند قهرمانی لالیگا را به دست آورند. لیورپول نیز در فینال اف ای کاپ در مقابل چلسی به برتری رسید و قهرمان شد. پیش از رسیدن کهکشانی‌ها به فینال، محمد صلاح طی مصاحبه‌ای گفته بود که دوست دارد رئال فینالیست شود.

فینال لیگ قهرمانان اروپا (UCL)

به دلیل اتفاقاتی که در فینال 2018 رخ داد، این بازیکن انگیزه زیادی برای انتقام گرفتن از رئال دارد. در آن زمان علی‌رغم آمادگی بسیار بالایی که صلاح داشت با خطای راموس دچار مصدومیت شد و نتوانست بازی را ادامه دهد. در نهایت نیز لیورپول بازی را به رئال واگذار کرد و جام را به آن‌ها تقدیم کرد. اکنون این بازیکن می‌خواهد با گل‌زنی در برابر رئال و شکست آن‌ها انتقام بگیرد. در ادامه با فینال چمپیونزلیگ 2022 با ما همراه باشید.

رئالی‌ها که در چمپیونزلیگ استاد هستند نیز می‌خواهند با گذشت از سد لیورپول، بار دیگر قدرت خود را به رخ تیم‌های اروپایی بکشند و شگفتی سازی کنند. آن‌ها با 13 قهرمانی در چمپیونزلیگ رکورددار هستند. ادن هازارد که چندی قبل بر اثر مصدومیت تحت عمل جراحی قرار گرفت نیز این روزها دوباره به تیم بازگشته و در رقابت‌های لالیگا برای رئال به میدان می‌رود. اما بااین‌وجود، بازی دادن او در بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا (UCL) کمی دور از انتظار است. به‌احتمال زیاد کارلتو از همان ترکیب بازی‌های گذشته استفاده کند، اما به‌هرحال امکان ایجاد چند تغییر جزئی نیز وجود دارد. میلیتائو علی‌رغم شروع خوبی که در خط دفاعی رئال داشت، این روزها بازی‌های بسیار ضعیفی ارائه می‌دهد. به همین دلیل بسیار مورد انتقاد هواداران قرار گرفته است. در بازی رفت مقابل سیتی نیز این بازیکن اشتباهات مرگباری انجام داد و در به ثمر رسیدن گل‌های این تیم مقصر بود.

جادوی هواداران رئال را نباید دست‌کم گرفت. در بازی برگشت با وجود یک بازی معمولی هواداران تا دقایق پایانی تیم را تشویق کردند. تشویق هواداران سبب روحیه دهی به بازیکنان شد و رودریگو در دو دقیقه توانست ورق را به سود رئال بازگرداند. هواداران رئال سانتیاگو برنابئو را به یک جهنم واقعی برای تیم‌ها تبدیل می‌کنند. ازآنجایی‌که دو تیم بازی فینال را در یک کشور بی‌طرف انجام می‌دهند، نمی‌توانند مانند بازی‌های خانگی از هواداران خود استفاده کنند. فینال یو سی ال فصل 2022 را از سایت تکراتو تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:

پخش زنده فوتبال داخلی و خارجی ؛ بهترین سایت و اپلیکیشن کدام است؟

اولین باری که دو تیم لیورپول و رئال مادرید در لیگ قهرمانان برابر یکدیگر قرار گرفتند، به سال 80/81 بازمی‌گردد. سرخ‌پوشان آنفیلد در آن بازی موفق شدند در برابر کهکشانی‌ها به پیروزی برسند و قهرمان اروپا شوند. یورگن کلوپ پس از ترک دورتموند در سال 2015 هدایت لیورپول را بر عهده گرفت. این مربی پس از یک دوره افول، لیورپول را به یکی از تیم‌های پرقدرت قاره اروپا تبدیل کرده است.

فینال لیگ قهرمانان اروپا (UCL)

این مربی در برهه زمانی که هدایت لیورپول را بر عهده دارد، توانست به یک عنوان نائب قهرمانی و یک قهرمانی چمپیونزلیگ دست یابد. همچنین این مربی توانست به حسرت 30 ساله لیورپولی‌ها پایان دهد و آن‌ها را در سال 2020 قهرمان لیگ جزیره کند. سرخ پوشان آنفیلد به حدی در آن فصل خوب کار کردند که با وجود تیم‌هایی نظیر منچسترسیتی توانستند قهرمانی خود را هفت هفته پیش از پایان رقابت‌ها مسجل کنند. همچنین آن‌ها موفق شدند زودهنگام‌ترین قهرمانی را در تاریخ لیگ برتر انگلستان رقم بزنند.

کلوپ را می‌توان در حال حاضر بهترین مربی دنیا به شمار آورد. این مربی نسبت به تیم‌هایی نظیر منچسترسیتی و مربیانی مانند گواردیولا هزینه بسیار پایین‌تری در نقل و انتقالات می‌کند، اما به‌مراتب نتایج بسیار خوبی می‌گیرد. یکی از دلایل موفقیت این مربی این است که روان‌شناس بسیار خوبی است. گفته می‌شود این مربی در لحظات سخت و حساس به‌خوبی می‌تواند از نظر روحی روانی به بازیکنان خود کمک کند. برخورداری از این ویژگی برای مربیان بزرگ بسیار حیاتی و مهم است.

گواردیولا در حال حاضر با حذف شدن برابر رئال، بحران زیادی را پشت سر می‌گذارد. بسیاری از هواداران معتقدند که این مربی  با صرف بودجه هنگفت برای خرید بازیکن، 11 سال است که در چمپیونزلیگ قهرمان نشده است. به نظر شما کدام تیم در فینال چمپیونزلیگ 2022  قهرمان می‌شود؟

فینال لیگ قهرمانان اروپا (UCL)

باتوجه‌به قهرمانی لیورپول در اف ای کاپ و حذف سیتی از لیگ قهرمانان، آن‌ها فعلاً تنها در لیگ جزیره شانس قهرمانی دارند. لیورپول در لیگ جزیره با اختلاف امتیاز بسیار جزئی نسبت به سیتیزن‌ها در رده دوم جدول قرار دارد و در صورت لغزش سیتی، می‌تواند سریعاً جای این تیم را در صدر بگیرد. نکته دیگری که در خصوص این بازی وجود دارد این است که مهره‌های کلیدی رئال مادرید نسبت به لیورپول بیشتر استراحت کردند. شاگردان کلوپ در هفته‌های اخیر بازی‌های سخت و فشرده‌ای را در لیگ جزیره و اف ای کاپ برگزار کردند.

در عوض، به دلیل مسجل شدن قهرمانی رئال در لالیگا از هفته‌های قبل، کارلو آنجلوتی شاگردان خود را به‌صورت چرخشی بازی داده است. به نظر می‌رسد که رئال مادرید قصد دارد در فصل جدید یک خانه‌تکانی اساسی انجام دهد. جدایی بیل و ایسکو در فصل بعد قطعی است. مارسلو نیز چند روز قبل در سانتیاگو برنابئو از هوادارن خداحافظی کرد. البته گفته می‌شود که سران رئال قصد دارند پس از برگزاری فینال، در خصوص تمدید یا عدم تمدید قرارداد این ستاره برزیلی تصمیم‌گیری نمایند. مارسلو دوران طلایی را در جمع کهکشانی‌ها تجربه کرد. او توانست با عبور از رکورد خنتو، به پر افتخاری‌ترین بازیکن کهکشانی‌ها بدل شود.

رئال مادرید و لیورپول شانس برابری برای قهرمانی در چمپیونزلیگ دارند. قطعاً تیمی که کمتر اشتباه کند و در حمله و دفاع بابرنامه باشد، پیروز میدان خواهد شد. مربیان دو تیم تجربه و هوش بالایی دارند و می‌توانند در هر لحظه از بازی، ورق را به سود خود عوض کنند. برای دیدن این بازی جذاب باید تا روز شنبه صبر کنیم. باید ببینیم که آیا کریم بنزما می‌تواند این بار در مقابل چشم هموطنان خود کهکشانی‌ها را پادشاه اروپا نماید و آسمان ورزشگاه استادو فرانس پاریس را به رنگ سفید در آورد؟

فینال لیگ قهرمانان اروپا (UCL)

رئالی‌ها قطعاً کار راحتی در برابر لیورپول نخواهند داشت، اما این بازیکن بارها ثابت کرده است که می‌تواند تیم را از شرایط بحرانی خارج کند. چنانچه بنزما شنبه‌شب موفق شود با رئال به‌عنوان قهرمانی چمپیونزلیگ دست یاید، می‌توان آن را کاندیدای اصلی برای فتح توپ طلا دانست.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره فینال لیگ قهرمانان اروپا (UCL) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر