;
coinex

قطعی برق در تابستان 1401 چند ساعت خواهد بود؟

صادرات برق از ایران به عراق علت اصلی 2 ساعت قطعی برق در تابستان 1401 خواهد بود. در ادامه قصد داریم به جزئیات بیش‌تر این خبر بپردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

چندی پیش همزمان با سفر جواد اوجی، وزیر نفت کشور به کربلا، وزیر کشور عراق اعلام کرد تا پایان سال میلادی بدهی‌های خود را بابت صادرات برق از ایران به عراق پرداخت خواهد کرد. او همچنین بر گفته‌ی خود تاکید کرد و گفت: با دولت عراق به توافق رسیده‌ایم که بدهی‌های ایران را پرداخت کنیم.

علت قطعی برق در تابستان 1401 چیست؟

فریدون عباسی یکی از اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی در رابطه با صادرات برق به عراق گفت: با توجه به اینکه مصرف برق در داخل کشور زیاد است، ایران توانایی صادرات برق به حجم زیاد را ندارد؛ اما به علت حفظ دیپلماسی اقتصادی کشور که در حال حاضر یکی از شاخه‌های آن به دیپلماسی انرژی متصل است، می‌توان گفت ملزم هستیم که در این موضوع به تعهد خود کاملا وفادار و خوش حساب باشیم.

قطعی برق در تابستان 1401

او همچنین در ادامه افزود: اگر تعهد دادیم که بخشی از برق کشور عراق را از طریق صادرات تامین کنیم، موظف هستیم حتی با وجود مشکلات داخلی، به وعده خود عمل کنیم؛ حتی اگر منجر به قطعی برق در تابستان 1401 شود، روند صادرات برق به عراق باید ادامه یابد. همچنین از مردم بخواهیم که مدارا کنند و بگوییم که کشور در حال حاضر نیاز به ارز دارد که از این طریق می‌توانیم بخشی از این نیاز را تامین کنیم. عباسی در ادامه تصریح کرد: ما باید با عمل کردن به تعهد خود در راستای صادرات میزان برق وعده داده شده، به کشور همسایه نشان دهیم که می‌تواند کاملا اعتماد کند؛ زیرا ما به دنبال تامین ارز برای کشور هستیم.

نماینده مردم کازرون در مجلس در خصوص چگونگی دریافت بدهی ایران از عراق گفت: در رابطه با پرداخت بدهی عراق به ایران باید به طور مفصل مذاکره‌ای بین طرفین صورت بگیرد و با توافق هر دو کشور روش پرداخت این بدهی مشخص شود. البته به نظر می‌رسد که دولت ایران قصد دارد تهاتر کالایی بین دو کشور صورت بگیرد. درواقع احتمال دارد که ایران در ازای بدهی خود، کالایی از کشور عراق وارد کند.

عضو کمیسیون انرژی در ادامه تصریح کرد: مردم بابت شیوه دریافت بدهی از کشور عراق می‌بایست به طور کامل به مسئولین و دولت اعتماد کنند. تا به اینجای کار به نظر می‌رسد که وزیر خارجه و وزیر نیرو قصد دارند که برای تهاتر کالایی توافق کنند.

او نیز در آخر گفت: ما می‌بایست در مبادلات با کشورهای دیگر کاملا عملکردی پنهان داشته باشیم. کشورهای غربی که مدام از شفافیت و آزادی صحبت می‌کنند، از همه پنهانکارتر و دیکتاتورتر هستند. بنابراین ما نیز ملزم هستیم استراتژی پیچیده‌ای را در این مبادلات پیاده کنیم و همچنین کشورهای دیگر را برای آشکار نساختن روند همکاری با ایران، با خود همراه سازیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قطعی برق در تابستان 1401 چیست؟ به نظر شما بازه زمانی قطعی برق همین دو ساعت است؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    یه زحمتی بکش، شما کل این مقاله رو پاک کن و بنویس

    “حتی اگر منجر به قطعی برق در تابستان 1401 شود، روند صادرات برق به عراق باید ادامه یابد. همچنین از مردم بخواهیم که مدارا کنند”

    برای مردم بدبخت ایران که برای دولتمردانشان همیشه در اولویت دوم، سوم و گاها بیشتر هستند همین کافی هستش

    پاسخ