;
coinex

نحوه خرید زعفران از بورس کالا چگونه است؟

همانطور که می‌دانید سازمان بورس کالا در کشور ایران، محصولات متنوعی را ارائه کرده است. اخیرا با مصوبه وزارت صمت، محصولات جدیدی مثل زعفران در راستای کاهش قیمت گذاری، وارد بورس خواهند شد. با این خبر همراه ما باشید تا با نحوه خرید زعفران از بورس کالا آشنا شویم.

از بهار سال 1397، امکان انجام معاملات زعفران برای کشاورزان، زعفران‌کاران و سرمایه گذاران اجرا شد که از آن زمان، سه سر رسید برای ماه‌های شهریور، آبان و دی ماه ایجاد شده و معاملات زعفران تا پایان شهریور پیگیری شد؛ هم اکنون نیز ادامه می‌یابد.

نحوه خرید زعفران از بورس کالا

قرارداد آتی زعفران از سال 1397 در عرصه بورس کالا وارد شد. این زعفران موقعی مورد تایید سازمان بورس کالا قرار خواهد گرفت که زعفران درجه یک و رشته‌ای ممتاز بوده و استاندارد خودش را داشته باشد. در بازار آتی، هر سر رسید دارای یک نماد مشخص در تابلو اعلانات است و از طرفی نام کالا، ماه و سال آن نیز به نمایش درمی‌آید.

نحوه خرید زعفران از بورس کالا

همه کشاورزان می‌توانند با توجه به شرایط موجود در بورس کشور و تایید این سازمان، محصولات خود را در بورس کالا قرار دهند و تمامی افرادی که کد بورس دارند نیز می‌توانند این محصولات را خریداری نمایند.

کسانی که کد بورسی ندارند و در صدد تهیه آن هستند، طبق مقررات، بایستی فرم موجود و تایید شده این سازمان را به همراه کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی، تحویل کارگزار بورس دهند.

افراد حقوقی، علاوه بر پر کردن فرم مخصوص کد مشتری نزد کارزار، باید مدارکی مثل اساس‌نامه شرکت، آخرین روزنامه رسمی با تغییرات انجام شده، آخرین روزنامه رسمی در مورد اعضای هیات مدیره و دارندگان حق امضای مجاز شرکت، به همراه شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضا، مدیر عامل شرکت و اعضای هیئت مدیره را برای دریافت کد بورس، ارائه نمایند. در پایان، همه مدارک باید توسط کارگزار برابرِ اصل گردد.

 

ارائه مدارک مالی شرکت شامل کد اقتصادی، اظهارنامه مالیاتی آخرین دوره مالی و صورت‌های مالی آخرین دوره مالی شرکت، برای مشتریان حقیقی ضروری است. همچنین مشتریان حقیقی باید در مورد حسابرسی رسمی و بازرسی قانونی و مجوزهای فعالیت شرکت از جمله پروانه بهره‌برداری، گزارشی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نحوه خرید زعفران از بورس کالا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر