;
coinex

مقایسه شیائومی‌ سیوی‌ S1 با پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi CIVI S1 Vs. POCO F4 GT)

با مقایسه شیائومی‌ سیوی‌ S1 با پوکو اف 4 جی تی در ادامه همراه ما باشید. این دو گوشی حرفه‌ای از پوکو و شیائومی در ادامه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

اولین نسل شیائومی Civi در ماه سپتامبر به‌عنوان یک دستگاه زیبا با دوربین‌هایی باکیفیت و قابلیت‌هایی بالا رونمایی شد. این گوشی زیبا و با کیفیت از محصولاتی است که در ابتدا با زیبایی که داشت توانست نظر همگان را به خود جلب کند. اما علاوه بر زیبایی ویژگی‌های دیگری نیز دارد که باعث شد یکی از گوشی‌های پرطرفدار باشد.

در مقابل گوشی پوکو F4 جی تی نیز نسل جدیدی از محصولات سری F بوده که بسیار حرفه‌ای و منحصر به فرد ساخته شده است. این کمپانی چینی در این مدل از اجزای گوشی‌های پرچمدار استفاده کرده و همین جذابیت این گوشی را بیشتر کرده است.

با مقایسه پوکو F4 GT با CIVI S1 می‌توانید در ادامه به اطلاعات بیشتری در مورد این دو گوشی دست یابید. پس مقایسه پوکو F4 GT با CIVI S1 را از دست ندهید.

مقایسه شیائومی‌ سیوی‌ S1 با پوکو اف 4 جی تی

ظاهری زیبا و چشم نواز، استفاده از اجزایی مناسب و حرفه‌ای، تراشه‌های پرقدرت و … همگی از ویژگی‌های مهم دو گوشی شیائومی‌ سیوی‌ S1 و پوکو اف 4 جی تی هستند. اگر قصد دارید با این دو مدل گوشی بیشتر آشنا شوید، مقایسه پوکو F4 GT با CIVI S1 را  از دست ندهید.

همچنین می‌توانید برای بررسی تخصصی هر گوشی، به دو مقاله بررسی شیائومی Civi 1S و بررسی پوکو اف 4 جی تی مراجعه کنید.

مقایسه POCO F4 GT با CIVI S1 از نظر کیفیت ساخت و ظاهر

شیائومی سی وی با ابعاد 158.3 × 71.5 × 7 میلی‌متر و وزنی حدود 166 گرم یک گوشی ظریف و سبک است که علاوه بر خوش‌دست بودن، ظاهر و اندازه‌ای متناسب با سلیقه‌ی بانوان دارد.

فریم این گوشی مبتنی بر فلز بوده و برای پنل پشتی هم از شیشه استفاده شده است. ضخامت گوشی شیائومی Civi 1S فقط به ۶.۹۸ میلی‌متر می‌رسد و این یعنی گوشی باریکی محسوب می‌شود. گفتنی است پنل شیشه‌ای از نوع مات است و به همین خاطر جلوه‌ی جذابی را برای این گوشی به ارمغان می‌آورد.

برای اینکه ظاهر گوشی خوب به نظر برسد، یکی از فاکتور‌های بسیار مهم جنس قاب پشتی است. برای اولین بار شیائومی از فناوری جدید مخملی AG در ساخت گوشی سیوی استفاده کرده که در مقایسه با فرایند AG معمولی می‌تواند حس بصری مطلوب‌تری را به کاربران القاء کند.

صفحه خمیده این مدل خط جداکننده نمایشگر از بدنه را در بهترین مکان پنهان کرده و  بازل پایینی xiaomi civi یک قاب 2.55 میلی‌متری است که باریک‌ترین موردی که شیائومی تاکنون در گوشی‌های خود استفاده کرده است.

پشت گوشی سه دوربین به صورت مثلثی کنار یکدیگر تعبیه شده‌اند. سنسور اصلی از لنز بزرگی بهره می‌برد و دو دوربین دیگر در سمت راست و چپ بخش پایینی آن قرار گرفته‌اند. در ضمن پایین این دوربین‌ها هم یک نوار LED افقی باریک دیده می‌شود.

کیفیت ساخت گوشی پوکو F4 GT بسیار بالاست و پنل پشت از جنس شیشه و فریم آلومینیومی ساخته شده تا حس پرمیوم و لوکس بودن را به کاربران القاء کند. همچنین با استفاده از خطوط مختلف سعی شده قاب پشتی از سادگی دراید.

مقایسه شیائومی‌ سیوی‌ S1 با پوکو اف 4 جی تی

در کل ظاهر گوشی شیائومی Poco F4 GT در نگاه اول شما را مجذوب خود می‌کند و با اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی متفاوت است.

وزن تقریبی این مدل نزدیک به 210 گرم بوده و سنسور اثرانگشت نیز روی کلید پاور طراحی شده و عملکردی بسیار سریع دارد. همچنین در گوشی پوکو F4 GT با همکاری شرکت معروف JBL چهار اسپیکر تعبیه شده که کیفیت و وضوح صدایی تحسین برانگیز دارد.

اگر بخواهیم به طراحی گوشی پوکو اف ۴ جی تی نمره دهیم، قطعاً این مدل یکی از بهترین‌هاست و ارگونومی مناسب آن، به شما کمک می‌کند تا بدون احساس خستگی ساعت‌ها با آن بازی کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی بلک شارک 5 پرو ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی‌ سیوی‌ S1 با پوکو اف 4 جی تی از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی شیائومی سیوی 6.55  اینچی و از نوع OLED است. این نمایشگر وضوح تصویر 1080 × 2400 پیکسلی ارائه می‌دهد و از نرخ تازه سازی 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند.

تراکم پیکسلی این نمایشگر 402 پیکسل در هر اینچ بوده و پیک روشنایی آن به 950 نیت می‌رسد که در عمل کار با گوشی شیائومی سی وی و استفاده از نمایشگر آن را در نور روز بسیار ساده می‌کند.

مقایسه شیائومی‌ سیوی‌ S1 با پوکو اف 4 جی تی
مقایسه شیائومی‌ سیوی‌ S1 با پوکو اف 4 جی تی

صفحه نمایش گوشی سیوی از نظر صوتی و تصویری نیز پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته، بعلاوه از HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و همچنین از عمق رنگ 10 بیتی برخوردار است و می‌تواند 1.07 میلیارد رنگ را نمایش دهد.

این نمایشگر می‌تواند رنگ‌های ۱۰ بیتی را نمایش دهد و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن هم به ۲۴۰ هرتز می‌رسد. به لطف داشتن نسبت کنتراست ۵ میلیون به ۱، کاربران با خرید این گوشی از کنتراست بسیار خوبی بهره‌مند می‌شوند.

بر روی صفحه نمایش شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۵ تعبیه شده که می‌تواند دوام این نمایشگر را به طور قابل توجهی افزایش دهد. این نمایشگر می‌تواند مجموعه‌ای از تجربیات بصری منحصر به فرد و غنی را برای کاربران خود به ارمغان آورد.

گوشی پوکو f4 gt یک نمایشگر فوق‌العاده 6.67 اینچی OLED با تراکم پیکسلی بسیار خوب و رزولوشن +Full HD دارد. این صفحه نمایش قابلیت نشان دادن 1 میلیارد رنگ را دارد و روشنایی بالای آن باعث می‌شود حتی زیر نور مستقیم آفتاب، همه چیز را با وضوح کامل ببینید و مشکلی در کارکردن با گوشی خود نداشته باشید.

مقایسه شیائومی‌ سیوی‌ S1 با پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi CIVI S1 Vs. POCO F4 GT)

همچنین نرخ نوسازی عالی 120 هرتزی به شما در وب‌گردی و اجرای روان‌تر بازی‌ها کمک شایانی می‌کند؛ هرچند به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مصرف بهینه‌تر باتری، از رفرش‌ریت حداکثری صفحه، زیاد استفاده نکنید و به نرخ استاندارد 60 هرتزی بسنده کنید تا به باتری فشار کمتری وارد شود.

شیائومی برای ایمنی نمایشگر گوشی پوکو، آن را با گوریلاگلس ویکتس پوشانده و گواهی ضدآب IP53 را نیز برای آن در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی M62 سامسونگ (Galaxy M62) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه پوکو F4 GT با CIVI S1 از نظر دوربین

در پنل پشتی این گوشی، سه لنز دوربین قرار گرفته است. لنز اصلی 64 مگاپیکسلی این گوشی از لرزشگیر اپیتکال (OIS) پشتیبانی می‌کند. این لنز همراه با دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید Sony IMX355 و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو، تنظیمات دوربین را تشکیل می‌دهند.

از قابلیت‌های دوربین می‌توان به فلاش دوگانه‌ی (LED (dual-tone، حالت‌های پانوراما و HDR اشاره کرد. همچنین گوشی سیوی فیلم‌برداری را با سرعت و کیفیت‌های 4K@30fps 1080p@30/60/120fps انجام می‌دهد و از لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی نیز برخوردار است.

گوشی شیائومی سیوی از اولین روزهای تبلیغات خود روی کلماتی مثل زیبایی، عکس‌های سلفی و ظاهر خوب مانور داد، بنابراین علاوه بر طراحی و  ظاهر زیبا، یک دوربین سلفی فوق‌العاده‌ نیز از آن انتظار می‌رود.

مقایسه شیائومی‌ سیوی‌ S1 با پوکو اف 4 جی تی

در نمای جلویی این گوشی هم یک لنز 32 مگاپیکسلی Sony IMX616 با قابلیت فوکوس خودکار قرار گرفته است. این دوربین از تکنولوژی CyberFocus، ردیابی چشم کاربر بهره می‌برد.

این تکنولوژی درواقع نسل جدیدی از تکنولوژی CyberDog شیائومی است که برای اولین بار در گوشی شیائومی 12 پرو استفاده شد.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی شیائومی civi دارای یک الگوریتم زیبایی طبیعی است که حتی می‌تواند ویژگی‌های صورت و حالت‌های هیجانی مختلف را تجزیه و تحلیل کند تا زیبایی طبیعی بیشتری را برای کاربر خود به ارمغان آورد.

بهینه سازی رنگ پوست، از بین بردن سیاهی و خطوط از جمله قابلیت‌هایی است که باعث جذابیت‌ عکس‌های سلفی این مدل می‌شود. دو حالت سلفی (طبیعی و کلاسیک) نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد مناسب‌ترین جلوه را برای زیبایی چهره‌ی خود انتخاب کنید. همه اینها مواردیست که شیائومی سیوی به کاربران خود هدیه می‌دهد.

گوشی شیائومی پوکو f4 gt با ترکیب دوربین سه‌گانه عرضه شده که شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

مقایسه شیائومی‌ سیوی‌ S1 با پوکو اف 4 جی تی

سنسور اصلی مطابق انتظار عکس‌های شارپ و کم‌نویزی را به ثبت می‌رساند و پردازش خوبی که تراشه اسنپدراگون دارد، قطعاً موجب رضایت شما از تصاویر خروجی این دوربین خواهد شد. همچنین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز برای این لنز در نظر گرفته شده است.

دوربین اولتراواید گوشی poco f4 gt برای گرفتن عکس‌های فوق‌عریض عملکرد قابل قبولی دارد و سنسور ماکرو نیز برای ثبت جزئیات سوژه‌های بسیار نزدیک کاربردی است، البته فراموش نکنید که برای عکاسی بهتر باید فاصله مناسب از سوژه را  پیدا کنید تا با تصاویر تار و بی‌کیفیت مواجه نشوید.

دوربین سلفی نیز 20 مگاپیکسلی است و با پشتیبانی از قابلیت HDR، عکس‌های پرجزئیاتی را ثبت می‌کند. مشخصات گوشی پوکو اف ۴ جی  در قسمت دوربین، شاید نسبت به هم‌کلاس‌هایش چشمگیر نباشد، اما قطعاً شما را ناامید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A52s سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه POCO F4 GT با CIVI S1 از نظر باتری

در ادامه مقایسه POCO F4 GT با CIVI S11S ، باتری این دو گوشی را بررسی می‌کنیم. شیائومی سیوی از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که طول عمر بسیار خوبی دارد و در یک آزمایش واقعی بعد از 30 دقیقه بازی، شارژ باتری تنها 8% کاهش یافت.

این مدل از فست شارژ 55 واتی پشتیبانی می‌کند که در عمل می‌توانید با صرف زمانی حدود 45 دقیقه باتری گوشی شیائومی civi را فول شارژ کنید.

البته این نکته را مد نظر داشته باشید که ممکن است بسته به بازارهای فروش مختلف شیائومی شارژر 55 واتی را همراه با گوشی عرضه نکند. البته کمپانی در صورت درخواست مشتری، بدون دریافت هرگونه هزینه اضافی یک عدد شارژر را در اختیار وی قرار خواهد داد. در ضمن باید به پشتیبانی از فناوری شارژ Quick Charge 4 plus هم اشاره کنیم.

مقایسه شیائومی‌ سیوی‌ S1 با پوکو اف 4 جی تی

معمولاً برای یک گوشی گیمینگ، باتری و فست شارژ خوب یکی از ملزومات است که می‌تواند گزینه تعیین‌کننده‌ای برای جذب کاربران باشد. پوکو نیز سعی کرده در باتری کم نگذارد و بهترین خود را ارائه دهد.

گوشی poco f4 gt با باتری 4560 میلی‌آمپری تغذیه می‌شود که با توجه به فناوری ساخت 4 نانومتری تراشه Snapdragon 8 Gen1، مصرفی بهینه و مناسب دارد.

نقطه قوت اصلی این باتری، پشتیبانی از فست شارژ فوق‌العاده 120 واتی آن است که تنها در 15 دقیقه گوشی پوکو f4 gt را فول شارژ و آماده استفاده می‌کند که قطعاً یک آپشن کم‌نظیر برای گیمرهاست.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ ؛ دو شاهکار سری A

مقایسه پوکو F4 GT با CIVI S1 از نظر نرم افزار

گوشی پوکو f4 gt با نسخه 12 اندروید و رابط کاربری انحصاری MIUI 13 عرضه خواهد شد که البته MIUI نسبت به نسخه سال گذشته پیشرفت‌هایی داشته و چندین قابلیت جدید به آن اضافه شده است. در واقع پوکو سعی کرده که حداکثر توان خود را بکار گیرد تا نرم‌افزاری روان و بدون باگ را به کاربران هدیه دهد و باید گفت در این امر تا حد زیادی نیز موفق بوده است.

مقایسه شیائومی‌ سیوی‌ S1 با پوکو اف 4 جی تی

اسمارت‌فون جدید شیائومی یعنی CIVI S1، با رابط کاربری MIUI 13 و سیستم‌عامل اندروید 12 روانه بازار شده است. این پوسته قابلیت‌های زیادی با تمرکز بر حریم خصوصی ارائه می‌دهد و سبک‌تر، کارآمدتر و سریعتر از نسخه قبل است.

کار کردن با آن بسیار راحت است و شما می‌توانید از کار کردن با این گوشی‌ زیبا و سبک نهایت لذت را ببرید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه POCO F4 GT با CIVI S1 از نظر سخت افزار

تراشه قدرتمند اسنپدراگون  778G برای گوشی سیوی در نظر گرفته شده است. این تراشه طبق فرایند 6 نانومتری TSMC ساخته شده و پردازنده‌ی مرکزی آن معماری هشت هسته‌ای Kryo 670 و حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز دارد. رم LPDDR4x  و حافظه داخلی UFS 2.2 نیز همراه آن هستند.

پردازنده گرافیکی این تراشه نیز Adreno 642L بوده و به طور کلی عملکرد CPU و GPU به نسبت نسل قبلی بیش از 40 درصد بهبود یافته است. گوشی سیوی شیائومی توانسته امتیاز 515025 را در بنچمارک آنتوتو کسب کند.

مقایسه شیائومی‌ سیوی‌ S1 با پوکو اف 4 جی تی

گوشی شیائومی civi از نظر حافظه داخلی در نسخه‌های 128/8، 256/8 و 256/12 گیگابایتی ارائه شده، ولی توجه داشته باشید که از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

شیائومی سیوی به فناوری تلفیق حافظه بر روی سیستم مجهز است که در عمل می‌تواند از 3 گیگابایت فضای ذخیره سازی گوشی برای افزایش حافظه RAM استفاده کند، بنابراین برخی از برنامه‌های پس زمینه اساساً حافظه واقعی سیستم را اشغال نمی‌کنند.

قسمت شاهکار گوشی poco f4 gt ، قطعاً سخت افزار آن است. در بطن این مدل، قوی‌ترین تراشه کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen1 قرار گرفته که در حال حاضر بهترین چیپست گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود و آن را فقط در پرچمداران می‌بینید.

مقایسه شیائومی‌ سیوی‌ S1 با پوکو اف 4 جی تی

جالب است بدانید این تراشه نازک‌ترین چیپست ساخته شده تا امروز است و لیتوگرافی 4 نانومتری دارد که باعث می‌شود در پردازش‌های سنگین و به خصوص هنگام بازی کردن، گوشی کمتر داغ شود و مصرف باتری نیز بسیار بهینه‌تر باشد.

پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه نیز Adreno-730 است که هماهنگی خوبی با cpu دارد و پردازش داده‌های گرافیکی را بسیار سریع انجام می‌دهد.

در این مطلب به بررسی و مقایسه POCO F4 GT با CIVI S1 پرداختیم و رقابت تنگاتنگی را از این دو گوشی شاهد بودیم. این دو گوشی پرقدرت هر دو ویژگی‌ها و قابیلت‌های بی شماری دارند که شما می‌توانید با خواندن این مطلب به آنها پی بررید.

سوالات متداول

گوشی شیائومی‌ سیوی‌ S1 بهتر است یا پوکو اف 4 جی تی؟

گوشی شیائومی Civi 1S قابلیت‌های بسیاری دارد. به طور کلی، بازار گوشی‌های موبایل همیشه میزبان مدل‌های مختلف پرچمدار و میانرده بوده و ارائه‌ی گوشی‌های متنوع موثرترین راه برای تسخیر سریع بازار و بالا بردن جایگاه برند است. این گوشی شیائومی هم با ظاهر زیبا و قابلیت‌های مختلف توانسته دل کاربران را بدست بیاورد. امکانات و مشخصاتی که در بررسی شیائومی Civi 1S به آنها اشاره شد، نشان دهنده‌ی ارزش خرید بالای این مدل است.

با توجه به قیمت گوشی پوکو اف ۴ جی تی می‌توان آن را ارزان‌ترین گوشی مجهز به تراشه فوق‌العاده Snapdragon 8 Gen1 دانست که باعث می‌شود ارزش خریدش بسیار بالا برود. البته این مدل به جز سخت افزار، در قسمت‌های دیگر نیز قدرتمند ظاهر شده و کیفیت ساخت و طراحی جذاب آن، قطعاً هر کاربری را برای خرید وسوسه می‌کند.  اگر قصد خرید یکی از این دو گوشی را دارید و ویژگی‌های هر دو دقت کنید و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه شیائومی‌ سیوی‌ S1 با پوکو اف 4 جی تی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    منم می‌خوام یکی ازاینا

    پاسخ

    خو برو بخر

    پاسخ

    چرا یک گوشی شیایومی با باطری 10000هزار تولید نمیکنن تا باطری ادم هی نزنه شارژ تا ادم با یک دفعه شارژ کردن بتونه حداقل 5 روز نزنه شارژ یا مثلا جایی بودی که برق وجود نداشت یا مثلا فناوری بذارن که با انرژی نور یا محیط خود به خود شارژ کنه باطریشو از 10000هزار کمتر باطری فایده نداره کمه و خیلی گرونه نمیشه بخری

    پاسخ

    هر چقدر ظرفیت باتری بیش تر بشه باتری بزرگ تر میشه، به همین راحتی نمیشه چنین ظرفیتی رو روی یه گوشی با این اندازه قرار داد.

    پاسخ

    1.به ،تو،چه، ۲. خیلی فضولی3.خودشیفته چه عاشق خودشه ایش چندش 😂!

    پاسخ

    در مورد پشتیبانی نرم افزاری هیچ اطلاعاتی منتشر نمی کنین؟! این گوشی چند تا ورژن اندروید میگیره؟ چند سال آپدیت امنیتی؟

    پاسخ