;
coinex

ستاد امر به معروف از فیلم گشت ارشاد 3 شکایت کرد

در پی شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر به فیلم‌های «گشت ارشاد 3» و «دینامیت» سعید سهیلی، کارگردان گشت ارشاد 3 در واکنش به این اقدام در پستی در اینستاگرام خود نوشت: «خسته‌ام»

اخیرا ستاد امر به معروف و نهی از منکر در رابطه با دو فیلم «دینامیت» و «گشت ارشاد» شکایت خود را اعلام کرده است که در ادامه قصد داریم به جزئیات بیش‌تر این خبر بپردازیم؛ پس با تکراتو همراه باشید.

شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر به فیلم‌های «گشت ارشاد 3» و «دینامیت»

هاشمی گلپایگانی دبیر این ستاد به معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادستان کل کشور خواستار صیانت از جایگاه امر به معروف و نهی از منکر شد و در نامه‌ای نوشت: «طی ماه‌های اخیر دو فیلم سینمایی با عنوان «دینامیت» و «گشت ارشاد 3» به اکران عمومی درآمده‌اند که متأسفانه هر دو آنها به شکل سخیفی به تخفیف، تحقیر و تمسخر فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است. در این رابطه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر اساس وظایف قانونی خود که بخشی از آن به صیانت از حریم فریضتین و حراست از دستاوردهای معنوی آن مربوط می‌شود با تکیه بر تعهد و التزام قابل تقدیر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به حفظ حقوق عامه و به استناد ماده 126 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 و همچنین مواد 638، 513 و 640 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 علیه مسببان و معاونان دخیل در این اقدام ناصواب اعلام جرم می‌نماید.»

شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر به فیلم‌های «گشت ارشاد 3» و «دینامیت»

این ستاد همچنین از وزارت ارشاد درخواست کرد به منظور جبران خسارت‌های فرهنگی این دو فیلم، تمام مبلغ حاصل از فروش این دو فیلم را که معادل 95 میلیارد تومان است، صرف ساخت فیلم‌های فاخر شود که به توسعه فرهنگی جامعه کمک می‌کند.

در پی شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر به این دو فیلم سینمایی، علاوه بر اینکه تعدادی از کاربران در فضای مجازی به این موضوع انتقاد کردند، سعید سهیلی گارگردان فیلم گشت ارشاد نیز ابتدا این خبر را در صفحه خود منتشر کرد. سپس در واکنش با آن موزیک ویدئو فیلم را با صدای بهنام بانی پست کرد و زیر آن نوشت: «خسته‌ام»

فیلم «دینامیت» نیز به کارگردانی سید مسعود اطیابی که مورد شکایت ستاد امر معروف قرار گرفته است، پس از اکران در سینماها در سال گذشته و تا اکران آنلاین آن در نوروز 1401، توانست تنها در مدت 9 ماه، نزدیک به 60 میلیارد درآمد داشته باشد. حال مدتیست که این فیلم، به صورت رایگان، در پلتفرم‌ها قرار گرفته است. «گشت ارشاد 3» نیز در اواخر آبان 1400 در سینماها اکران شد و اخیرا پخش آنلاین آن در پلتفرم‌ها آغاز شده و توانسته است از فروش 40 میلیارد تومان، در این بازه زمانی عبور کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر به فیلم‌های «گشت ارشاد 3» و «دینامیت» و سعید سهیلی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام. خواهرم با نظر شما موافقم. و البته عوامل فرهنگی باید در تبلیغ و تدارک فیلم و سریال با مضامین فرهنگی تلاش بیشتری میکرد. کلی وقت و هزینه برای چنین فیلم هایی هدر می رود و مردم از رسانه جمعی و سینما نامید می شوند.

    پاسخ

    گشت ارشاد ۳ و دینامیت بسیار سخیف و زننده و تهوع آور به اعتقاد و دین و مذهب ملیون ها ایرانی تاختند . وجود چنین کارگردانانی در سینمای ایران موجب خجالت و سرشکستگی است.باید با عوامل چنین فیلم هایی برخوردی در خور شود تا دیگر به خودشان اجازه ندهند که به اعتقادات مردم توهین کنند.

    پاسخ