;
coinex

قیمت آیفون پس از تکذیب ممنوعیت همچنان پایین نیامده است

ممنوعیت واردات آیفون لغو شده؛ اما هنوز بازار متاثر از اخبار ممنوعیت واردات آیفون بوده و قیمت آیفون همچنان سربه فلک کشیده است. علیرغم آزاد بودن واردات آیفون، اما قیمت‌ها همچنان سر به فلک می‌کشند.

هنگامی که خبر ممنوعیت واردات آیفون اعلام شد، قیمت آیفون در بازار رشد انفجاری داشت. همچنان بسیاری از خریداران آیفون نگران خدمات پس از فروش گوشی‌های آیفون خود بودند. خبر ممنوعیت واردات آیفون در کمتر از یک روز تکذیب شد؛ اما آنچه در بازار باقی ماند قیمت سر به فلک کشیده شده این کالا است.

افزایش قیمت آیفون حتی بعد از تکذیب خبر ممنوعیت واردات

بعد از انتشار قرار گرفتن آیفون در گروه کالاهای 27 یا همان کالاهای لوکس، قیمت این کالا در بازار افزایشی انفجاری داشت؛ اما بعد از یک روز خبر ممنوعیت واردات آیفون تکذیب شد. ولی تنشی که در بازار ایجاد شد هنوز بر سرجای خود باقی مانده و قیمت آیفون به قبل از انتشار اخبار بازنگشته‌ است.

ممنوعیت واردات آیفون بحثی است که هز از چندگاهی به صورت جدی مطرح می‌شود. این اولین باری نیست که می‌شنویم وزارت صمت واردات آیفون را ممنوع کرده است. اما همیشه چندی بعد از انتشار خبر ممنوعیت واردات، خبر تکذیب می‌شود؛ اما افزایش قیمت سرجای خودش می‌ماند. افزایش قیمت‌هایی که به اندازه ارزش کالا نیستند.

افزایش قیمت آیفون حتی بعد از تکذیب خبر ممنوعیت واردات

در مثالی بسیار شبیه به ممنوعیت واردات آیفون در ماه گذشته می‌توانیم به تصمیم وزارت صمت در تیر ماه سال 1399 مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای 300 دلار اشاره کنیم؛ تنها با انتشار این خبر بود تا بازار واکنشی منفی نشان دهد و قیمت آیفون به 50 یا 60 میلیون تومان برسد. اما این مصوبه بعد از انتشار اخبار واکنش منفی بازار لغو شد.

تکلیف قیمت آیفون چیست؟

سال گذشته مسئولان کمرگ خبری را منتشر کردند مبنی بر اینکه در سال 1401 واردات گوشی بالای 600 دلار ممنوع است. به عبارتی این کالا در گروه کالاهای 27 قرار می‌گیرد. کالاهایی که در گروه 27 قرار می‌گیرند دیگر تامین ارز نمی‌شوند و امکان ثبت سفارش را هم ندارند. با انتشار این خبر قیمت آیفون در بازار به صورت انفجاری افزایش یافت.

گران ماندن قیمت آیفون در حالی است که خبر ممنوعیت آن هم تکذیب شده است و به نظر می‌رسد قیمت همچنان افزایش یافته باقی بماند. گمرک در پی این اخبار اعلام کرد هیچ ابلاغی از سوی وزارت صمت مبنی بر ممنوعیت واردات آیفون و انتقال به گروه 27 دریافت نکرده است.

وزارت صمت در روز 3 خرداد اطلاعیه‌ای منتشر کرد و  ضمن تائید جابجایی گروه این کالا این طور توضیح داد:

 پیرو به‌روزرسانی برخی گروه‌های کالایی و برخی اولویت بندی‌ها برای تامین کالاهای اساسی، برخی اولویت بندی‌های کالایی مقطعی یا برخی اختلالات پیش می‌آید که امری طبیعی است. بنابراین با رفع این اختلالات و تعیین اولویت‌بندی‌های جدید، از روز آینده، ثبت سفارش این کالا از سرگرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید

نظر شما در مورد افزایش قیمت آیفون چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر