;
coinex

وام 100 میلیون اجاره مسکن تصویب شد؛ شرایط و نحوه ثبت نام

به تازگی مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی، از مصوبه افزایش وام ودیعه مسکن در تهران به مبلغ 100 میلیون تومان، خبر داد. از جزییات وام 100 میلیون اجاره مسکن چه می‌دانیم؟

طبق اصلاحات جدید مصوبه توسط شورای پول و اعتبار، وام ودیعه مسکن در پایتخت از مبلغ 70 میلیون تومان به مبلغ 100 میلیون تومان افزایش یافت. با تصویب وام 100 میلیون اجاره مسکن ، درواقع کمک ودیعه مسکن نسبت به سال قبل 30 میلیون افزایش داشته است. همچنین تغییراتی در بازه زمانی پرداخت این وام نیز اعمال شده که طبق این تغییرات، دوره بازپرداخت از 3 سال به حداکثر 5 سال رسیده است.

تصویب وام 100 میلیون اجاره مسکن

بر اساس مصوبه جدید، مبلغ 100 میلیون تومان به عنوان وام ودیعه مسکن در تهران، تعیین شده است. در شهرستان‌ها و همچنین مراکز استان‌ها نیز این مبلغ، 70 میلیون تومان بوده، همچنین در شهرهای کوچک که بالای 200 هزار نفر جمعیت دارند، کمک ودیعه مسکن مبلغ 40 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وام 100 میلیون اجاره مسکن تصویب شد؛ شرایط و نحوه ثبت نام

وزیر راه و شهرسازی نیز در راستای تغییرات انجام شده در وام ودیعه مسکن اعلام کرد، مبلغ وام ودیعه مسکن به 100 میلیون در تهران افزایش یافت. همچنین مبلغ 700 میلیون تومان نیز به عنوان وام خرید مسکن در نظر گرفته شده است که این مبالغ تعیین شده، در شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور کشور از تمامی جوانب بررسی شده و به تصویب رسیده است. او همچنین در ادامه افزود، رئیس جمهور در رابطه با وام خرید مسکن به مبلغ 700 میلیون تومان و وام 100 میلیون اجاره مسکن در تهران و مبلغ 70 میلیون تومان در مراکز شهرها، موافقت خود را اعلام کردند. سپس این مصوبه را به شورای پول و اعتبار ارجاع دادند تا به تصویب نهایی برسد.

اقساط وام 100 میلیون اجاره مسکن

تا به الان بانک مرکزی هنوز مبلغ اقساط این وام را تعیین نکرده است؛ اما باید بگوییم که دوره بازپرداخت نسبت به سال قبل افزایش داشته و از 3 سال به حداکثر 5 سال رسیده است. متقاضیان می‌توانند طبق شرایط خود، بازه زمانی پرداخت اقساط کمک ودیعه مسکن را تعیین کنند. همچنین سود این وام به 18 درصد رسیده است که این نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش پیدا کرده است. اگرچه نرخ سود نسبت به سود 13 درصدی سال گذشته، افزایش داشته، اما در عوض مدت پرداخت نیز از 3 سال به 5 سال تغییر یافته است.

با توجه به اطلاعاتی از جمله مبلغ وام، دوره بازپرداخت و همچنین سود وام که در حال حاضر می‌دانیم، می‌توان گفت که به نظر می‌رسد مبلغ اقساط وام 100 میلیون اجاره مسکن در تهران نزدیک به 2 میلیون تومان در ماه باشد و متقاضیان مراکز شهرها که وام 70 میلیون تومانی دریافت کرده‌اند، می‌بایست مبلغ 1.5 میلیون تومان به عنوان قسط ماهانه پرداخت کنند. واضح است که مبلغ اقساط وام 40 میلیونی شهرهای کوچک نیز به زیر 1 میلیون تومان می‌رسد. البته باید بگوییم که مبالغ اقساط بستگی به تعیین دوره بازپرداخت نیز دارد. به طوریکه اگر متقاضی تصمیم بگیرد در بازه زمانی کمتری اقساط وام خود را پرداخت کند، مبلغ قسط ماهانه او افزایش خواهد داشت.

افراد واجد شرایط وام ودیعه مسکن

شرایط دریافت وام مسکن به این گونه است که تنها سرپرستان خانواری که در گذشته، از تسهیلات دولتی مربوط به خرید مسکن بهره نبردند می‌توانند این وام را دریافت کنند. همچنین ضروری است که فرم «ج» آن‌ها نیز سبز باشد. از دیگر شرایط مذکور، داشتن اجاره‌نامه یکساله است و فرد متقاضی نباید تا ثبت درخواست خود اقدام به دریافت تسهیلات دیگر کرده باشد.

همچنین به نظر می‌رسد مانند سال گذشته افراد مشمول دریافت وام ودیعه مسکن باید مراحلی را از جمله بارگذاری کد رهگیری و اجاره نامه در سامانه املاک و اسکان، بگذرانند. البته در حال حاضر این سایت توسط وزارت راه و شهرسازی، معرفی نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد وام 100 میلیون اجاره مسکن برای تهران و دیگر استان‌ها چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خدا وکیل به قشر مستاجر ظلم سنگینی است مگه میشه به حقوق 6 م خونه اجاره کرد تازه پول رهن هم نداریم

    پاسخ