;
coinex

طرح احیای لونا تصویب شد؛ آنچه از برنامه دوکوان و بلاکچین جدید می‌دانیم

طرح احیای لونا با 65 درصد رأی به طور رسمی تصویب شد. هدف از انتشار نسخه جدید رمزارز لونا چیست؟

طرح پیشنهادی دو کوان برای اجرای نسخه جدید شبکه ترا، با 65 درصد رأی مثبت، 20 درصد رأی ممتنع و 13 درصد رأی منفی با حق وتو به تصویب رسید. در تاریخ 27 می 2022 (6 خرداد 1401)، بلاک چین جدید لونا در بلاک صفر راه‌اندازی خواهد شد و توکن‌های فعلی لونا به لونا کلاسیک تغییر نام خواهند داد.

زنجیره جدید بلاک چین ترا به صورت فورک بلاک چین فعلی ترا منتشر نخواهد شد. تصاویری از آدرس کیف‌پول‌های لونا قبل و بعد از فروپاشی وجود دارد. توکن لونا 2 پس از عرضه به صورت ایردراپ میان هولدرهای رمزارزهای لونا و UST منتشر خواهد شد. سیستم رأی‌گیری توکن بومی ترا قبل از فروپاشی چندین مشکل جدی داشته است.

چه چیزهایی درباره طرح احیای لونا می‌دانیم؟

پس از رأی‌گیری‌ها تصمیم نهایی در جهت شکل‌گیری شبکه جدید ترا تصویب شد. بسیاری از پروژه‌ها حمایت خود را از بلاک چین جدید نشان دادند. در حال حاضر مشخص نیست که در دراز مدت چه اتفاقی برای زنجیره اصلی ترا خواهد افتاد.

طرح احیای لونا تصویب شد؛ آنچه از برنامه دوکوان و بلاکچین جدید می‌دانیم

آیا برخی از پروژه‌ها به حیات خود در لونا کلاسیک ادامه خواهند داد؟ آیا peg استیبل کوین UST بازیابی خواهد شد؟ در حال حاضر تمام اطلاعات ممکن تنها یک حدس و گمان هستند. برای فهمیدن جواب این پرسش‌ها می‌بایست تا زمان راه‌اندازی توکن جدید لونا در 27 می صبر پیشه کنیم.

ایردراپ توکن لونا 2

با توجه به زمان‌بندی عرضه طرح احیای شبکه ترا، هولدرهای توکن لونا کلاسیک از طریق ایردراپ توکن‌های جدید لونا 2 را دریافت خواهند کرد. تنها پنج روز مانده به پایان رأی‌گیری‌ها، تیم ترا تغییراتی در  برنامه طرح جدید ایجاد کردند.

هولدرهای لونا که به میزان 10 هزار واحد یا کمتر از این توکن را قبل از فروپاشی شبکه ترا تهیه کرده بودند، به 30 درصد از منابع در تاریخ انتشار شبکه جدید دسترسی خواهند داشت. 70 درصد از این منابع نیز به مدت دو سال قفل خواهد شد. این اقدام در راستای کسب اطمینان از وجود نقدینگی کافی صورت گرفته است.

هولدرهای UST که بعد از فروپاشی سیستم اقدام به خرید این رمزارز نمودند نیز به 15 الی 20 درصد از دارایی‌ها دسترسی خواهند داشت. این اقدام در راستای هماهنگی میان میزان depeg مجاز با میزان تخصیص یافته به سهامداران اصلی انجام می‌شود.

نسبت توزیع ایردراپ لونا 2

ایردراپ جدید شبکه ترا با نسبت زیر میان افراد واجد شرایط تقسیم خواهد شد:

  • استخر نقدینگی: 30 درصد
  • توسعه‌دهندگان: 10 درصد
  • هولدرهای لونا قبل از فروپاشی: 35 درصد
  • هولدرهای aUST قبل از فروپاشی: 10 درصد
  • هولدرهای لونا پس از فروپاشی: 10 درصد
  • هولدرهای UST پس از فروپاشی: 15 درصد

حدود 17 درصد از افراد اکوسیستم ترا در رأی‌گیری انجام شده شرکت نکردند. با وجود 13 درصد رأی وتو، رأی‌های مخالف به اندازه‌ای کافی نبود که مانع راه‌اندازی بلاک چین جدید ترا شود. برای اینکه یک پروژه متوقف شود، حدافل 33 درصد رأی مخالف مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طرح احیای لونا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptoslate

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر