;
coinex

دنبال کار نگردید؛ با این ترفندها پیشنهادات کاری به سمت شما می‌آیند! 

با این ترفندها پیشنهادات کاری به سمت شما می‌آیند!  جستجوی شغل و ارسال رزومه برای ده‌ها آگهی استخدامی کار سختی است و در بیشتر مواقع به نتیجه دلخواه شما نمی‌رسد.

فارغ از اینکه چقدر تخصص و تجربه دارید، نحوه درست پرزنت کردن مهارت و تجربه‌هایتان کمک می‌کند در بازار کار شناخته شده و پیشنهادهای کاری بهتری دریافت کنید. داشتن برنامه ریزی برای رشد شبکه تخصصی‌تان به صورت حضوری و آنلاین می‌تواند در معرفی شما به بازار کار و دریافت پیشنهادات کاری از سمت کارفرما تاثیر زیادی داشته باشد. در ادامه این مطلب به معرفی 5 ترفند برای دریافت پیشنهادات کاری بدون ارسال رزومه پرداختیم.

ترفندهایی برای دریافت پیشنهادات کاری از شرکت‌ها

دریافت پیشنهادات کاری از شرکت‌ها و موسسات مختلف چندان ساده نیست. برای اینکه بتوانید در بازار کار تخصصی خودتان شناخته شده و پیشنهادات کاری خوبی دریافت کنید به کسب تجربه و برنامه ریزی برای معرفی خودتان به شکل اصولی نیاز دارید. ترفندهایی وجود دارد که موفقیت در آن‌ها کمی زمان‌بر، اما بسیار موثر است. برای دیده شدن توسط شرکت‌ها و دریافت پیشنهادات کاری می‌توانید این کارها را انجام بدهید:

شبکه سازی آنلاین

شبکه سازی آنلاین یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی خودتان به بازار کار و کارفرما است. شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای شبکه‌سازی شخصی و حرفه‌ای ایجاد کردند. انتخاب شبکه مناسب و اشتراک گذاری درست محتوا در آن یکی از ساده ترین روش‌هایی است که می‌تواند شما را به شغل رویایی‌تان برساند. یکی از شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای که تاثیر بسیاری در شناخته شدن مهارت و تخصص‌های شما دارد لینکدین است. در صورتی که در لینکدین پروفایل داشته و فعال باشید، مدیران منابع انسانی شرکت‌های کوچک و بزرگ و کارفرماها می‌توانند با جستجوی عنوان تخصص شما به راحتی شما را پیدا کرده و با شما تماس بگیرند.

ساخت رزومه آنلاین

سایت‌های کاریابی و استخدام امکان ساخت رزومه آنلاین و حرفه‌ای توسط رزومه ساز را به شما می‌دهند که می‌تواند به دیده شدن اطلاعات شما توسط شرکت‌های مختلف کمک کند. برای دریافت پیشنهادات کاری از این طریق می‌توانید با مراجعه به لینک ساخت رزومه آنلاین رزومه تخصصی خودتان را ساخته و راه‌های ارتباطی مثل شماره تماس و آدرس ایمیل را در معرض دید کارفرمایان قرار بدهید. رزومه شما در پروفایل‌تان نمایش داده می‌شود و شرکت‌های مختلف می‌توانند آن را دیده و در صورت تطابق اطلاعات شما با موارد مورد نظرشان با شما تماس بگیرند. وارد کردن عنوان تخصصی درست در رزومه به بیشتر دیده شدن رزومه شما توسط شرکت‌های مرتبط کمک می کند.

دوستان و آشنایان

یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت پیشنهادات کاری گسترش شبکه ارتباطی است. این شبکه ارتباطی چه به صورت آنلاین و چه حضوری می‌تواند نقش بسزایی در دریافت پیشنهادات شغلی توسط شما داشته باشد. معرفی مهارت و تخصص‌هایتان به شبکه ارتباطی باعث می‌شود افراد بیشتری شما را شناخته و به محض پیدا شدن یک فرصت کاری مناسب در جریان قرار بگیرید.

کار داوطلبانه و کارآموزی

اگر دانشجو هستید و تجربه کاری زیادی ندارید و یا می‌خواهید تجربه ارزشمندتری در حوزه تخصصی‌تان داشته باشید، انجام کارهای داوطلبانه در فضاهای مرتبط با تحصیلات و تخصصی که دارید به دیده شدن مهارت های شما کمک خواهد کرد. انجام کار داوطلبانه علاوه بر ایجاد ارزش برای جامعه، شما را در معرض چالش‌های جدید قرار می دهد و به رشد مهارت‌هایتان و پیدا کردن آمادگی برای محیط کار تخصصی کمک می‌کند. با انجام این دسته فعالیت‌ها می‌توانید خودتان را بعنوان یک فرد متخصص و توانمند به بازار کار معرفی کنید. دوره‌های کارآموزی هم فرصت مناسبی برای نشان دادن توانمندی‌هایتان و کار در شرکت‌های بزرگ و معتبر هستند. گذراندن دوره کارآموزی در یک شرکت معتبر به شکل گیری شخصیت کاری شما و افزایش شانس دریافت پیشنهاد کاری رسمی از سمت کارفرما کمک می‌کند.

وبسایت شخصی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، فعالیت مستمر و درست در فضای آنلاین کمک زیادی به دیده شدن شما می‌کند. یکی دیگر از راه‌هایی که برای معرفی به بازار کار و دیده شدن توسط کارفرما می‌تواند موثر باشد، داشتن وبسایت شخصی است. این ترفند خصوصا برای افرادی که در حوزه‌های هنری مثل عکاسی، تصویرسازی، و یا گرافیک هستند موثر است. شما می‌توانید از فضای وبسایت شخصی‌ برای انتشار نمونه کارها و تولید محتوای تخصصی مرتبط با حوزه کاری‌تان استفاده کنید. داشتن یک وبسایت شخصی به حرفه‌ای تر دیده شدن شما و افزایش اعتبار تخصصی‌تان در نظر کارفرما کمک زیادی می‌کند.

چطور پیشنهادات کاری بهتری دریافت کنم؟

در فضای کاری و تخصصی، تجربه‌های قبلی و شرکت، سازمان و برندهایی که با آن‌ها کار کردید تاثیر زیادی در اعتماد شرکت‌ها به تخصص شما دارد. هر چه بیشتر در حوزه تخصصی‌تان تجربه کسب کرده و فعال باشید، پیشنهادات کاری بهتری دریافت می‌کنید. علاوه بر این، نشان دادن این تجربیات و پرزنت کردن خودتان در بین دوستان و آشنایان و فضاهای آنلاین شانس دریافت پیشنهاد کاری مورد نظرتان را بیشتر می‌کند.

یکی از مواردی که در جلب اعتماد کارفرما و ارائه پیشنهاد کاری از سمت شرکت‌ها تاثیر زیادی دارد، نظر همکاران قبلی شماست. اینکه دیگران در مورد شخصیت شما جدا از میزان تجربه و تخصصتان چه نظری دارند می‌تواند در ارائه پیشنهاد کاری از سمت کارفرما موثر باشد. داشتن یک سری ویژگی‌های فردی از شما فرد حرفه‌ای تری می‌سازد، از جمله:

  • تعهد و مسئولیت پذیری
  • وقت شناسی
  • انعطاف پذیری
  • مهارت‌های ارتباطی خوب
  • توانایی حل مساله
  • برنامه ریزی و مدیریت امور
  • پاسخگو بودن
  • به روز بودن و توجه به ترندهای حوزه کاری
  • میل به یادگیری و پیشرفت

جمع بندی

پیدا کردن شغل دلخواه فرآیند سخت و زمانبری است؛ خصوصا اگر تجربه کاری کمی داشته و یا خودتان را به درستی به بازار کار معرفی نکرده باشید. برای پیدا کردن شغل رویایی‌تان راه‌های زیادی وجود دارد. در صورتی که به طور استاندارد و برنامه ریزی شده برای فعالیت در فضای آنلاین و شناساندن خودتان به شرکت‌ها و سازمان‌ها تلاش کنید شانس خودتان را برای دریافت پیشنهادات کاری بهتر از سمت کارفرما به طور چشمگیری افزایش می‌دهید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر