;
coinex

سرقت کلیشه‌ای اما 1.5 میلیون دلاری از کلکسیون NFT مون بردز (MoonBirds)

یک لینک مشکوک کلاهبرداری بیش از 1.5 میلیون دلار دارایی از کلکسیون NFT مون بردز به سرقت برد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

یکی از اعضای Proof Collective قربانی یک حمله کلاهبرداری شد. در این حمله شخص قربانی 29 اثر با ارزش از کلکسیون NFT مون بردز را از دست داد. این کلکسیون بر پایه رمزارز اتریوم ایجاد شده است.

بر اساس توییت روز چهارشنبه Cirrus، قربانی 1.5 میلیون دلار دارایی خود را پس از کلیک بر روی یک لینک مخرب از دست داد.

 

سرقت دارایی‌های کلکسیون NFT مون بردز

Dollar که یک شخصیت معروف توییتری و هولدر NFT است، مدعی است که شخص سارق تا حدودی توسط صرافی رمزارز ردیابی شده و Proof Collective و اعضای آن در حال حاضر بر روی گزارش ارسالی به FBI کار می‌کنند.

یکی دیگر از کاربران توییتری با نام ust1n.eth، ادعا می‌کند که برای انجام معامله با شخص مشکوکی مواجه شده است. این شخص مرموز اصرار شدیدی در انجام تراکنش به وسیله پلتفرم نامناسب p2peer داشت. کاربر توییتری Sulphaxyz نیز با این افراد ابراز هم‌دردی کرده و شخص شیاد را با دزد 1.5 میلیون دلاری کلکسیون MoonBirds یکسان نامید.

سرقت کلیشه‌ای اما 1.5 میلیون دلاری از کلکسیون NFT مون بردز (MoonBirds)

همچنان مشخص نیست شخص کلاهبردار چند نفر قربانی را مد نظر خود قرار داده است. سرقت 1.5 میلیون دلاری به تمامی افراد فعال در حوزه رمزارزها این هشدار را می‌دهد که حتی باهوش‌ترین سرمایه‌گذاران نیز ممکن است قربانی اقدامات کلاهبردارانه شوند. تمامی افراد فعال در حوزه توکن‌های غیرمثلی می‌بایست قبل از انجام معامله احتیاط لازم را سرلوحه کار خواهد قرار دهند و از انجام معامله در پلتفرم‌های مشکوک شخص ثالث خودداری کنند.

رشد فزاینده کلاهبرداری در فضای NFT

به گزارش Cointelegraph، یک طراحی معروف NFT به نام Mike Winkelmann ( که او را بیشتر با نام Beeple می‌شناسیم)، قربانی یک حمله فیشینگ شد. هکرها اکانت Beeple را هک و بیش از 438 هزار دلار از دارایی‌های رمزارزی و NFT بیپل را به سرقت بردند.

اوایل ماه جاری، شرکت امنیت سایبری Malwarebytes مطالعه‌ای در راستای حملات فیشینگ انجام داد. طبق مطالعات صورت گرفته، حملات فیشینگ در حوزه توکن‌های غیرمثلی افزایش چشم‌گیری داشته است. رایج‌ترین روش مورد استفاده کلاهبرداران، استفاده از وب‌سایت‌های تقلبی به عنوان پلتفرم واقعی مبادلاتی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سرقت 1.5 میلیون دلاری از کلکسیون NFT مون بردز چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر