;
coinex

نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) ؛ فیلمی ترسناک از مارول

آیا شما هم به فیلم‌های مارول علاقه دارید؟ با نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) همراه ما باشید.

نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) یکی از موضوعات جذابی است که اخیراً رواج زیادی در میان افراد علاقه‌مند به فیلم سینما پیدا کرده است.

این فیلم که از کمپانی مارول تولید شده است، جذابیت‌های زیادی دارد و به همین دلیل هم در مدت کوتاهی بعد از انتشار آن، توانسته نظر بسیاری از مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند. ازاین‌رو، ما تصمیم گرفتیم در این نوشتار، به بررسی این فیلم جذاب و دوست‌داشتنی بپردازیم.

همان طور که می‌دانید، هرکسی در تماشای فیلم و سریال نظرهای متفاوتی دارد. بااین‌حال، کمپانی مارول یکی از مشهورترین شرکت‌های تولیدکننده فیلم سینمایی است که فیلم‌هایی با ژانر متفاوتی تولید می‌کند. به همین دلیل هم از مخاطبان مخصوصی برخوردار است و نمی‌توان آن را به همه طیف جامعه نسبت داد.

اغلب فیلم‌های کمپانی مارول، با ژانر علمی تخیلی و ماجراجویی عرضه می‌شوند. پس اگر به دنبال فیلمی پر از هیجان هستید، تماشای فیلم‌های مارول می‌تواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:

با بهترین فیلم های 2022 آشنا شوید

بهترین فیلم های اکشن در سال 2022 کدامند؟

فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون، یکی از جدیدترین فیلم‌های این کمپانی شناخته می‌شود که بعد از مدت‌ها انتظار، بالاخره انتشار شد و توانست نمرات خوبی از منتقدان دریافت کند. لازم به ذکر است که این فیلم، قسمت دوم نسخه قبلی دکتر استرنج است و منتقدان در نقد این فیلم، گفته‌اند که قسمت دوم تا حد زیادی عجیب‌تر، خوفناک‌تر و جذاب‌تر است. پس نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) نشان می‌دهد که می‌تواند هرکسی را به خود جلب کند.

نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون یکی از جدیدترین فیلم‌های کمپانی مارول بوده که با هنرنمایی بندیکت کامبربچ به انتشار عموم درآمده است. ازآنجاکه این بازیگر برای اغلب افراد شناخته‌شده است، بسیاری از تماشاگران این فیلم را تنها به دلیل حضور کامبربچ تماشا می‌کنند و سپس مسحور کل داستان می‌شوند. بااین‌حال، فیلم‌های مارول طیف گسترده‌ای از مخاطبان خود را دارد.

نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

اما این فیلم در روزهای اولیه انتشار، تا چه موفق بود نظر منتقدان را به خود جلب کند؟ بدین منظور، ما جستار مربوط به نمرات اولیه منتقدان به دکتر استرنج 2 را ارائه کرده‌ایم که می‌تواند برای شما جالب باشد. قبل از انتشار Doctor Strange in the Multiverse of Madness، تئوری‌های متفاوتی برای این فیلم ایجاد شد.

شما می‌توانید آن‌ها را در مقاله مربوط به تئوری‌های فیلم دکتر استرنج در جهان‌های موازی جنون مطالعه کنید. این در درک بهتر نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) به شما کمک می‌کند و می‌توانید این تئوری‌ها را با خود فیلم مقایسه کنید. در ادامه می‌توانید نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون را در تکراتو مطالعه کنید.

بررسی فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون

نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

اگر فیلم اسپایدرمن راهی به خانه نیست (Spiderman: No Way Home) را تماشا کرده باشید، به یاد دارید که دکتر استفن (با هنرمندی بندیکت کامبربچ) گفت که چند جهانی، مفهومی است که به طرز وحشتناکی، اطلاعات بسیار کمی درباره آن داریم. اما این روزها، مخاطبان تا حد زیادی آگاه‌تر از روزهای پیش هستند و خود را برای درک این پروژه آماده کرده‌اند.

برای مثال، شما این امکان را دارید که یک کیک در یک جهان داشته باشید و در جهان دیگر، آن را بخورید. سریال جذاب چه می‌شد اگرچه می‌شد اگر؟ (What If … ?)، به بررسی احتمالات اثر پروانه‌ای با برخی از شخصیت‌ها می‌پرداخت. این در حالی است که فیلم راهی به خانه نیست (No Way Home)، پتانسیل دیگری از این موضوع را به نمایش می‌گذاشت. این موضوع در نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) به شما کمک می‌کند.

نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

برای درک بهتر نقد Doctor Strange in the Multiverse of Madness خوب است بدانید که پس از رخ دادن وقایع فیلم راهی به خانه نیست که در آن طلسمی با قصد خوب، اما عملکرد نادرست توسط دکتر استرنج راه خود را به جهان‌های موازی باز کرد، در این فیلم شاهد چیزهای متفاوتی بودیم.

فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون، وجوه متفاوتی از جهان را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین در این فیلم، وجوه مختلف فیلم راهی به خانه نیست و سریال‌های دیزنی را مشاهده می‌کنیم که ممکن است برای بسیاری از افراد گیج‌کننده و عجیب‌وغریب باشد.

کارگردانی فیلم

لازم به ذکر است که سام ریمی (Sam Raimi) مسئولیت کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد. او بعد از تسلط به این ژانر در سینمای حاضر، باز هم به سراغ فیلم‌های کمیک بوک بازگشته است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این کارگردان، هر دو نسخه فیلم‌های اسپایدرمن را نیز کارگردانی کرده است. از دیگر اثرهای مشهور و جذاب ریمی، می‌توان به فیلم برجسته The Evil Dead اشاره کرد که به‌خوبی ژانر وحشت را به نمایش می‌گذارد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید ریمی هرگز از این‌گونه ژانرها دور نمی‌شود و تسلط خاصی در آن دارد. فیلم جذاب Multiverse of Madness به‌راحتی با سایر بخش‌های جهان ما ارتباط برقرار می‌کند و دنیای جدیدی از سینمای مارول را به نمایش می‌گذارد. از سوی دیگر، برخی از منتقدان در نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) اعتقاد دارند که ممکن است این فیلم یک سبک متفاوت و مستقلی را برای خود ایجاد کرده باشد.

نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

طرح داستان

بدون این‌که چیزی از موضوع اصلی داستان را لو بدهیم و آن را اسپویل کنیم، می‌توانیم چیزهای مهم و گران‌بهایی درباره طرح کلی داستان به شما ارائه دهیم. اگر قبل از انتشار فیلم چیزهایی درباره آن خوانده باشید، احتمالاً بدانید که این فیلم به‌طورکلی قصد دارد به معرفی آمریکا چاوز بپردازد.

این زن دارای یک توانایی ابرقهرمانی بوده و آن این است که می‌تواند به‌راحتی در میان تمام جهان‌های موازی حرکت کند. این قدرت موجب شده که تا حد زیادی مرموز به نظر برسد. آمریکا چاوز با استفاده از این قدرت خود، به کارهای شیطانی می‌پردازد. در کل فیلم، آمریکا چاوز به همراه دکتر استرنج و جادوگر فیلم در حرکت است.

از سوی دیگر، در نقد Doctor Strange in the Multiverse of Madness مشاهده می‌کنیم که دکتر استرنج هم دائماً به دنبال محافظت از ابرقهرمان نوجوانی است. او در این راه، از همکار و دوست خود، واندا ماکسیموف (با هنرمندی الیزابت اولسن) نیز کمک می‌گیرد. از اینجا به بعد، ماجراجویی این فیلم به سمت جهان‌های موازی کشیده می‌شود و شاهد جذابیت‌های فراوانی خواهیم بود.

داستان پیچیده است یا ساده؟

اگرچه به‌طورکلی، جهان‌های موازی پیچیدگی بسیار زیادی دارند؛ اما طرح داستان نسبتاً ساده و مستقیم است و پیچیدگی خاصی در آن مشاهده نمی‌کنیم. همچنین در نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) مشاهده می‌کنیم که انگیزه‌های شخصیت‌ها هم کاملاً واضح و روشن هستند. جداول زمانی مختلف نیز مشخص به نظر می‌رسند.

نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

شاید برخی از افراد گمان کنند که این فیلم بسیار پیچیده است و برای درک آن نیاز به یک جراح مغز و اعصاب دارند. این در حالی است که برای تماشای این فیلم، شما نیازی به این افراد نخواهید داشت. زیرا تمام تلاش مارول بر این است که بتواند فیلم‌های جذاب و هیجان‌انگیزی بسازد تا بتواند مخاطبان خود را راضی نگه دارد. با‌این‌حال، اگر شما جزو طرفداران این کمپانی باشید، بهتر فیلم‌های آن را درک می‌کنید.

نقش کم‌رنگ برخی از بازیگران و شخصیت‌ها

یکی دیگر از موضوعاتی که در نقد Doctor Strange in the Multiverse of Madness به چشم می‌خورد، این است که نقش بسیاری از شخصیت‌های مارول در این فیلم کم‌رنگ شده است. برای مثال، چیویتل اجیوفور در دکتر استرنج در چند جهانی جنون، نقش بسیار کمی دارد. علاوه بر این، زمان بسیار محدود و کمی هم برای شخصیت بارون موردو در نظر گرفته شده است که تا حد زیادی مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت.

تحلیل فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

از زمان شروع سری فیلم‌های دکتر استرنج (2016) تاکنون شاهد قدرت‌های جادویی شخصیت‌های زیادی بوده‌ایم. یکی از موضوعاتی که در این حوزه موردتوجه منتقدان قرار گرفته، موسیقی دکتر استرنج است. این موسیقی به‌گونه‌ای تنظیم شده است که دیدن شخصیت‌ها و سکانس‌های اکشن و جادویی را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

نکته دیگری که در نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) مشاهده می‌کنیم، این است که به‌ندرت پیش می‌آید که شخصیت‌ها فضای فیزیکی واقعی را اشغال کنند. به بیان دیگر، شخصیت‌ها عمدتاً بی‌وزن هستند.

موضوع دیگری که در نقد Doctor Strange in the Multiverse of Madness از چشم مخاطبان دور نمی‌ماند، نبرد اولیه با یک هیولای شاخ‌دار با یک‌چشم است. در این نبرد خطرناک و دلهره‌آور، عابرانی را مشاهده می‌کنیم که خیلی راحت از کنار آن‌ها می‌گذرند و حتی با خوشحالی به آن‌ها نگاه می‌کنند. مثل این‌که آن‌ها در حال تماشای یک رژه باشند. این بدان معنی است که در دنیایی که تقریباً نیمی از جمعیت آن پیش‌ازاین از بین رفتند، شاید دیگر چیزی برای ترسیدن وجود نخواهد داشت.

بااین‌حال، هنوز هم در این فیلم سکانس‌های خوشایند و دلچسبی دیده می‌شود که مارول برای پاداش دادن به طرفداران خود استفاده می‌کند. کامبربچ در نقشی که در پنج قسمت قبل بازی کرده است، حضور دارد و این موجب آشنایی فیلم با مخاطب می‌شود. منتقدان در نقد Doctor Strange in the Multiverse of Madness اعتقاد دارند که غیرممکن است فیلمی با حضور این بازیگر و کارگردانی رایمی مشاهده کنیم که نتایج رضایت‌بخشی نداشته باشد.

نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

کلام آخر

نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) یکی از موضوعات جذابی است که ما در این نوشتار به بررسی آن پرداختیم. اگر شما هم به فیلم‌های دنیای مارول علاقه دارید، پس احتمالاً با نسخه‌های مختلف دکتر استرنج آشنا هستید. جدیدترین نسخه این فیلم، دکتر استرنج در چند جهانی جنون بود که به‌تازگی منتشر شده است و توانسته نظرات بسیاری از منتقدان و مخاطبان را به سمت خود جلب کند.

اگر شما هم این فیلم را تماشا کرده‌اید، مطالعه این نقد می‌تواند در درک بهتر آن به شما کمک کند. درصورتی‌که آن را هنوز ندیده‌اید، با مطالعه این نوشتار می‌توانید تصمیم خود برای تماشای فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness نهایی کنید.

سؤالات متداول

امتیاز فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون چند است؟

این فیلم در وب‌سایت IMDB مورد بررسی قرار گرفت و توانست امتیاز 7.4 از 10 آن را از آن خود کند. وب‌سایت راتن تومیتوز هم این فیلم را بررسی کرد و امتیاز ۷۴ درصد را به آن داد.

ژانر فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness چیست؟

فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون، ژانر اکشن، ماجراجویی، ابرقهرمانی و تا حد زیادی ترسناک دارد.

بیشتر بخوانید:

منبع: gamesradar

نظر شما درباره نقد فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر