;
coinex

هولدرهای اتریوم در سه ماه گذشته 50 درصد در ضرر بوده‌اند

عملکرد دومین ارز دیجیتال برتر بازار در سه ماه اخیر ناامیدکننده بوده‌ است. از تاریخ 3 آپریل (14 فروردین) تاکنون، رمزارز اتریوم بیش از 50 درصد ریزش قیمت را تجربه کرده است. این ارز برای اولین بار پس از ماه جولای 2021 به محدوده حمایتی 1800 دلار رسید.

به دلیل نوسانات شدید سهام، سرمایه‌گذاران به دنبال یافتن سرپناه به وسیله دلار آمریکا بودند. در تاریخ 13 می (23 اردیبهشت)، شاخص DXY به بالاترین سطح خود در 20 سال اخیر رسید. شاخص DXY نشان‌دهنده ارزش دلار در برابر سبدی از مهم‌ترین ارزهای خارجی نظیر پوند انگلستان، یورو و ین ژاپن است.

نقش اقتصاد کلان در ضرر شدید هولدرهای اتریوم

بازدهی پنج‌ساله خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا به بالاترین سطح خود از آگوست 2018 (مرداد 97) رسیده است. این نرخ بازدهی در 9 می (19 اردیبهشت) 3.10 درصد رشد کرد. رشد نرخ بازدهی نشان‌دهنده علاقه سرمایه‌گذاران به دریافت سود بیشتر به منظور جبران تورم است. به طور خلاصه، داده‌های اقتصاد کلان منعکس‌کننده احساسات ریسک گریز از سوی سرمایه‌‌گذاران است. علت سقوط اتریوم نیز تا حد زیادی با داده‌های اقتصاد کلان ارتباط دارد.

هولدرهای اتریوم در سه ماه گذشته 50 درصد در ضرر بوده‌اند

یکی دیگر از دلایل ایجاد وحشت میان هولدرهای اتریوم، سازمان Ethereum’s Beacon Chain به شمار می‌رود. در تاریخ 25 می (4 خرداد)، یک تراکنش معتبر به دلیل پشتیبانی بیش از حد مجاز توسط نودهای شبکه از زنجیره حذف شد. این وضعیت به طور کلی غیرمعمول نیست و ممکن است از سوی یک ماینر با منابع بالا یا یک باگ ناشی شده باشد.

طبق داده‌های Coinglass، قربانیان اصلی اصلاح قیمت 11 درصدی اتریوم، معامله‌گران اهرم‌دار بودند که 160 میلیون دلار نقدینگی کلی در بخش فیوچرز صرافی‌ها در اختیار داشتند.

امیدواری نهنگ‌ها نسبت به آینده اتریوم

سود انقضای قراردادهای ماهانه اتریوم نزدیک به 1.04 میلیارد دلار تخمین زده شده است. میزان واقعی از اعداد اعلام شده پایین‌تر خواهد بود. دلیل این اتفاق خوشبینی شدید گاوها نسبت‌ به آینده قیمت اتریوم است. این معامله‌گران به احتمال زیاد فریب افزایش کوتاه مدت قیمت اتریوم در تاریخ 4 می (14 اردیبهشت) را خورده‌اند. در این تاریخ اتریوم تا 2950 دلار رشد نمود. شرط‌‌بندی نهنگ‌ها برای قیمت اتریوم در تاریخ 27 می، 3000 دلار بود.

ریزش شدید قیمت اتریوم به محدوده 1800 دلار نهنگ‌های بازار را شوکه کرد. هیچ یک از معاملات نهنگ‌ها در تاریخ 27 می، پایین‌تر از این محدوده نبود.

نسبت 0.94 درصدی call-to-put نشان‌دهنده غلبه فشار فروش 540 میلیون دلاری نسبت به فشار خرید 505 دلاری است. در حال حاضر که قیمت اتریوم در محدوده 1800 دلار قرار گرفته است، خوشبینی‌ نهنگ‌ها تا حد زیادی بی‌ارزش تلقی می‌شود. در صورتی که قیمت بیت کوین در ساعت 8 صبح به وقت UTC روز 27 می (6 خرداد) پایین‌تر از 1800 دلار باشد، هیچکدام از سفارش‌های 505 میلیون دلاری خرید فعال نخواهند بود.

هدف خرس‌های اتریوم 325 میلیون دلار سود است

در ادامه به 3 سناریوی احتمالی بر اساس قیمت فعلی اتریوم می‌پردازیم. این سناریوها با توجه به تاریخ انقاضای سفارش‌ها متفاوت خواهد بود. عدم تعادل در هر طرف، سود طرف دیگر را تأمین خواهد کرد:

  • در قیمت میان 1600 تا 1700 دلار: 0 گزینه خرید و 230 هزار گزینه فروش. نتیجه سود 370 میلیون دلاری خرس‌ها
  • در قیمت میان 1700 تا 1800 دلار: 50 گزینه خرید و 192 هزار و 300 گزینه فروش. نتیجه سود 325 میلیون دلاری خرس‌ها
  • در قیمت 1800 تا 2000 دلار: 3300 گزینه خرید و 150 هزار گزینه فروش. نتیجه سود 280 میلیون دلاری خرس‌ها

این برآیند خام، گزینه‌های فروش در شرط‌بندی‌های نزولی و گزینه‌های خرید در معاملات خنثی به صعودی را در نظر گرفته است. ساده‌سازی فرآیند بدین شکل منجر به نادیده‌گرفته شدن استراتژی‌های پیچیده‌تر سرمایه‌گذاری می‌شود. به عنوان مثال، یک معامله‌گر می‌تواند علی‌رغم فروش اتریومی با قیمت بالاتر دریافت نماید، اما هیچ راه‌ آسانی برای تخمین معادلات به شکل دقیق وجود ندارد.

تمرکز هولدرهای اتریوم بر روی قراردادهای ماه ژوئن

خرس‌های اتریوم می‌بایست برای کسب سود 325 میلیون دلاری، قیمت اتریوم را در تاریخ 27 می (6 خرداد) زیر 1800 دلار نگه دارند. از طرفی دیگر، بهترین سناریو برای هولدرهای اتریوم، افزایش قیمت این رمزارز برای کاهش میزان ضرر به 45 میلیون دلار خواهد بود.

بیش از 160 میلیون دلار پوزیشن لانگ اهرم دار گاوهای اتریوم در تاریخ 26 می (5 خرداد) لیکویید شد، بنابراین این افراد به منظور بالا بردن قیمت اتریوم سرمایه کمتری در اختیار دارند. خرس‌های بازار نیز جهت کسب سود بیشتر در تلاش برای پایین نگه داشتن قیمت اتریوم هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ضرر سنگین هولدرهای اتریوم چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر